اعلان مهم

79 6 1
                                    

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  عاملين ايه  وحشتوني جدا انا جايه  النهارده  اقولكم اني كتبت نوفيلا جديدة  من نوع مختلف  واتمني تنال اعجابكم  باسم  «٣٠يوم»  وده اقتباس  منها  هتلقوها  على  الصفحه  بتاعتي   وكمان هسيبلكم اللينك في الكومنتات  دمتم بخير   اثبكم مع الاقتباس  ..

وقال   : 
        
     " اهلا اهلا بدكتورة الغلابة  وهو انا مش  قولت  لحضرتك قبل كده  انك ما تقبليش حالات  من دى تانى  ولا هو الكلام مش  مفهوم لسعتك  "

تنفست بهدوء  حتى تهدء نفسها  فهي تشتعل غضبا من هذا المتحجر القلب الذي يعشق المال على حساب  أرواح البشر:

   " حضرتك  انا بفهم كويس  لكن وجبي وضميري يحتم عليا اني لما اشوف مريض محتاج  المساعدة  وإنقاذ حياته  لازم ادخل فوران وأقوم بواجبي حتى لو بدون مقابل  "

ضرب  بيده على سطح المكتب بغضب  وقال  : 

     " الكلام ده مش عندي يا دكتورة  الكلام  ده في مشتشفيات الحاره  عندكم  لكن انا هنا مستشفى استثماري   وانا مش هحظرك تاني   "

ثم امسك بيده الملفات الموضوع أمامه على  سطح المكتب  ومد يده  لها به  وهو يقول بسخرية    : 

      "  ده ملف الحالى اللى فى غرفه 202 قدمك ثلاثون يوم من دلوقتي  لو المريض ما فقش  تكون استقالتك على مكتبي في اليوم الواحد والثلاثون  يادكتورة  "

انها حديثه  وهو ينظر لها بتحدي فهو يعلم مدى صعوبة ما يطلب فالكثير من الأطباء فعلوا ما يستطيعوا لا فقط هذه الحالى دوا جدو  عدلت هى من نظرتها الطبية  ونظرت له بتحدى ومدت يدها تلتقط منه الملف وهي تقول بقوه   : 

     " تمام يادكتور وانا موافق  بس  ليا طلب لو المريض  فاق  حضرتك هتسمحلى باستقبال ثلاث حالات مجانيا في اليوم   "

ضحك بسخرية مما تقول  ووقف من خلف مكتبة وتحرك يقف امامها وقال  : 

       " وانا موافق  بس صدقيني استقالتك هى اللى هتكون على مكتبي بعد تلاتين  يوم من دلوقتى  وساعتها انا هضمن بنفسي ان مفيش  مستشفى  هتقبل تعينك فيها  "

اجابته بتحدي اكبر وثقة  لا تعلم مصدرها  : 

       " تمام  حضرتك  ياريت تجهز قرار قبول التلات حالات من دلوقتي  بعد اذنك  "

خرجات من عنده تشتعل غضبا وتضغط بيده بقوه على الملف بيدها  وهي تهمس لنفسها بتوعد  : 

     " انا بقي هوريك الدكتوره  اللى جاية من حارة هتعمل  اللى انت وكل فريق معرفتوش تعملوا  "

     " انا بقي هوريك الدكتوره  اللى جاية من حارة هتعمل  اللى انت وكل فريق معرفتوش تعملوا  "

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.
أحببتكِ بأحلامي  (قيد التعديل) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن