SEORANG gadis yang baru sahaja turun dari kapal terbang , ia terus berjalan santai untuk pergi ketempat parking kereta yang ia letak 3 tahun dulu. ia menghela nafas ketika teringat sugar daddy dia yang sudah lama ia tidak contact.
ia tertanya tanya, apa khabar jejaka yang membuat jantung dia detak tidak normal itu?. tapi untuk apa dia harus berfikir tentang jejaka itu? bukan kah ia yang menjauh dari jejaka itu? bahkah jejaka itu chat atau call ia tidak mahu peduli.
"apa yang kau fikirkan adyra mikayla?" ujar gadis anggun dan menawan itu. kenapa ia selalu berfikir tentang jejaka yang sudah ambik perawannya?.
"kau tak ada bezanya dengan perempuan kat club tu dyra" ujarnya lagi. lalu ia tersenyum paksa, ia yang rela kan tubuhnya disentuh oleh jejaka yang ia selalu panggil (daddy) itu.
tanpa berlama lama gadis itu menekan gas kereta untuk menuju kerumah mama dan papanya.
ia ambik telefonnya lalu ia call mamanya. "ma? adyra otw balik ni, mama dengan papa ada dekat rumah kan?" tanyanya.
"iya sayang, mama dengan papa ada dekat rumah ni, bawa kereta itu elok elok ya? dan mama ada sesuatu ingin beritahu" ujar mamanya.
"apa dia ma?"
"nanti kamu dah sampai mama bagi tahu ya?" ujarnya lalu mati kan panggilan itu.
adyra hanya menghela nafasnya, apa lah agaknya mama nak bagi tahu? jangan tiba tiba sampai sana mama nak jodoh kan dia dengan lelaki yang ia tidak kenal sudah lah, ia tidak mahu.
"harith?" panggil perempuan agak berumur itu, ia bernama aulya amora.
jejaka yang sedang asik dengan telefonnya itu pun menoleh kearah puan aulya. "iya ma?"
"harith hari ni cuti kan?" tanya puan aulya sambil berjalan mendekati jejaka yang lebih muda darinya.
harith angguk kan kepalanya, ia memang cuti tapi tak bermakna ia tidak buat kerja kerja nya dirumahnya itu.
"teman mama pergi mall? mama nak beli barang dapur sikit dan mama nak masak makanan favorite little princess kamu tu" puan aulya tersenyum manis kearah harith.
harith tersenyum tipis. ouh adik angkatnya sudah nak balik dari paris ya? mesti adik angkatnya itu terkejut kerna ada dia dirumah ini, dan mula lah drama air mata dari dia nanti.
harith tak sabar nak tengok little princess dia menangis dipeluk kan nya nanti. bertapa rindunya jejaka itu dekat gadis kecil yang ia sudah anggap adik sendiri itu.
"baiklah ma, tunggu harith siap sekejap ya" ujarnya lalu ia naik atas.
tbc
YOU ARE READING
TUAN HARITH
Romanceadyra mikayla- seorang gadis anggun dan menawan, ia tidak suka diatur , ia juga sangat la keras kepala, sehingga lah ia menemui sugar daddy di paris, yang mampu buat jantung dia detak tidak normal, jejaka itu sudah membuatnya jatuh cinta. harith aim...