ADYRA hampiri harith yang berada diruangan tamu, didalam rumah dia tiada siapa kecuali dia dan lelaki itu sahaja, puan aulya serta tuan hisham sudah pergi kerja.
harith pandang kearah adyra , lalu ia geser bagi adyra duduk disebelahnya. adyra dengan senyuman manisnya pun duduk sebelah harith.
"kau dah kenapa? senyum senyum macam kerang busuk" ucapnya.
adyra tersenyum sebab ia teringat yang dia buat harith jatuh cinta. "abang?"
"hm"
"abang cinta kan adyra?" harith membisu. adyra muncung kan bibirnya ketika harith tidak menjawab.
"abang" harith pandang adyra. "kau kenapa? dari tadi abang abang" ucapnya dingin.
"abang tu ha kenapa? adyra tanya tu kan jawab lah"
harith pandang wajah adyra. "tak" lalu ia pandang tv semula.
ha? tak? lah pastu kenapa dia cakap dekat ziera macam tu? ke nak suruh perempuan tu blah dari hidup dia?, seketika adyra murung, dia ingat harith pun ada perasaan dekat dia, rupanya hampeh!.
"adyra?" adyra pandang kearah puan aulya. "besok ikut harith balik paris ye? sebab mama dengan papa tak ada dekat malaysia 2 bulan, lepas 2 bulan adyra balik lah sini ye?" sambungnya.
adyra terdiam, banyak banyak tempat kenapa mesti paris? sudah lah situ banyak sangat kenangan manis dia bersama harith, makin susah lah dia nak move on nanti.
"adyra ok je ma, tapi abang-"
"harith ok je ma, ada lah peneman harith dekat sana" harith potong ayat adyra, adyra pandang wajah harith dengan kesal.
puan aulya tersenyum. "dah kamu berdua makan lah dulu ye, mama nak bersih kan dapur dulu"
adyra pandang sekeliling nya , kemana pulak papanya ni? tak nak makan sekali ke?. "papa mana ma?" adyra pandang puan aulya.
"papa-"
"pandai pandai lah dia turun nanti, kau tu makan jelah banyak bunyi pulak" ucap harith dengan dingin.
puan aulya dan adyra terdiam, lalu adyra tuang kan nasi kedalam pinggan nya dan pinggan harith, mana kala puan aulya sudah berada didapur.
setelah makan adyra cuci pinggan yang ia dan harith makan, tapi entah kenapa sejak kejadian harith dan ziera bergaduh, dia kerap termenung, dia berfikir adakah harith dan ziera akan berbaik? atau tetap macam ni sampai bila bila?. tapi kalau tak baik sampai bila bila pun lagi ok.
"cuci pinggan ke buat pinggan?"
adyra terkejut, ia pusing kepalanya ke kanan, harith memerhati kan nya, wajah dingin itu tetap ada, ck ia tak suka harith bersikap dingin kepadanya, lalu ia pandang pinggan yang sudah bersih itu, ia ambik kain lalu ia lap, setelah lap ia letak kan pinggan pinggan itu
dirak pinggan.disaat ia ingin pergi tiba tiba langkahnya terhenti ketika harith menghalang langkahnya. "abang tepi lah, adyra nak masuk bilik" ucapnya tanpa melihat wajah dingin harith.
harith tersenyum sinis. "esok pukul 7 aku tahu kau dah siap" harith pergi dari situ. terbeliak mata adyra, WHAT?! pukul 7?! gila ke apa mamat ni?!.
tbc
YOU ARE READING
TUAN HARITH
Romanceadyra mikayla- seorang gadis anggun dan menawan, ia tidak suka diatur , ia juga sangat la keras kepala, sehingga lah ia menemui sugar daddy di paris, yang mampu buat jantung dia detak tidak normal, jejaka itu sudah membuatnya jatuh cinta. harith aim...