17

360 8 0
                                    

HARITH bangun dari tidur, ia pandang disebelahnya dengan spontan ia bangun dari katil dan terus keluar bilik, lantak lah kalau bodyguard atau bibik dia dalam rumah dia tengok dia tak pakai baju, janji dia pakai seluar bukan bogel semua pun.

dia turun bawah dengan wajah panik, dia mula menjerit nama adyra. ye adyra tak ada disebelahnya ketika ia bangun, tapi pelik kenapa adyra tidak menyahut dia panggil? memang betul betul buat dia susah hati lah.

"adyra! kau dekat mana?" harith mula pergi ke dapur ketika ia cari diruangan tamu tiada siapa disana.

bibik bibik yang duduk dekat dapur tu mula terkejut dengar tuannya menjerit nama adyra. "tuan, tuan kenapa ni?" tanya lucy yang nampak harith seperti susah hati.

"korang ada nampak adyra?" semua bibik itu geleng kepalanya. "sial" harith terus pergi ke ruangan tamu lalu jerit semua body'guard dan bibiknya untuk berkumpul diruangan tamu.

ketika semua sudah berada diruangan tamu harith mula buka mulut. "adyra mana?" tanyanya dengan dingin.

semua bodyguard dan bibik itu tunduk kan kepalanya. mereka tahu mahu jawab apa, harith kepal kan jari jarinya jadi penumbuk. "aku tanya ni! korang bisu ke?!" harith mula meninggi kan suaranya.

semua terkejut. "k- kami tak tahu tuan" jawab salah sorang bodyguard. "tch, aku ambik korang semua kerja dengan aku bukan pakai air liur tau? pakai duit! tak kan adyra sorang je korang tak boleh nak jaga?!"

semua terdiam, mereka leka untuk jaga adyra. "alex , zaides!" alex dan zaides pun mula muncul diruangan tamu. "ye tuan?" jawab alex dan zaides dengan serentak.

"cari adyra sampai dapat" alex dan zaides angguk kan kepalanya. lalu mereka berdua keluar dari rumah besar harith itu. harith pandang kearah bodyguard bibik dia yang lain. "kalau zaides dengan alex tak dapat jumpa adyra, korang semua aku pecat!" setelah berkata begitu harith terus naik atas.

semua yang berada diruangan tamu itu terdiam, macam mana lah mereka boleh leka? harith suruh jaga adyra je bukan susah pun haih.

semua yang berada diruangan tamu itu terdiam, macam mana lah mereka boleh leka? harith suruh jaga adyra je bukan susah pun haih

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"dah malam ni, alex dan zaides belum jumpa adyra lagi ke?" tanyanya.

"belum tuan, mereka masih berusaha cari adyra" jawab salah satu bodyguardnya yang bernama rayyan.

harith mula mengeluh, tak pernah pernah adyra hilang sampai kemalam ni, ni pertama kali, lagi satu adyra nak kemana mana mesti ajak alex atau zaides, ini tidak tiba tiba keluar sorang pastu tak balik balik sampai ke malam.

tak lama kemudian terdengar bunyi kereta diluar, dengan cepat harith dan lain lain keluar dari rumah itu. harith nampak lega ketika alex dan zaides dah jumpa adyra.

"adyra!" saat adyra berada didepan harith, harith dengan pantas memeluknya begitu erat seolah olah ia takut kehilangan adyra.

adyra hanya diam tanpa membuka suara. ia takut harith memarahin nya. harith mula lerai kan peluk kannya lalu harith pandang muka adyra. "kau pergi mana? kau tahu tak aku risau kan kau! kalau terjadi apa apa dekat kau macam mana?!"

adyra gigit bibir bawahnya menahan tangisan. harith makin pelik dengan adyra ni, dia marah sikit dah nak nangis yaallah adyra ni demam ke apa?!.

"a- adyra minta maaf, adyra nak beli susu je" ucapnya mula teresak kecil.

"beli susu sampai tak jumpa jalan balik?" adyra hanya diam.

masa adyra keluar tu adyra dah ingat betul betul tuk jalan balik nanti, tapi setelah balik dari super market ia terus lupa jalan balik rumah harith, adyra mula gelisah waktu tu, dah lah telefon tak bawah! bijak betul.












tbc

TUAN HARITH Where stories live. Discover now