03

564 11 0
                                    

ADYRA turun kebawah untuk minum, ia pandang kiri dan kanan waktu sudah dibawah, disaat sudah tiada siapa yang belum tidur ia terus ke dapur. haih waktu waktu begini lah nak hausnya pun , waktu dinner bukan nak minum sampai puas.

disaat adyra letak air kedalam cawan tiba tiba ada dua buah tangan peluk pinggang dia dengan erat. ia pandang bawah, ia lihat tangan berurat itu dan dengan jam yang sangat ia kenal.

adyra menghela nafasnya. "abang tak tidur lagi?" ia malas nak gaduh dengan harith waktu begini.

lelaki itu geleng kepala sambil menghirup leher adyra. "i miss you" lagi dan lagi adyra menghela nafas ketika ia dengar suara berat lelaki itu.

"abang, lepas dulu adyra nak letak botol ni dalam peti sejuk"

"tak nak"

"daddy, please?" ucap adyra dengan lembut.

lelaki itu tersenyum ketika adyra memanggilnya daddy, dan dengan spontan ia lepas kan tangan nya dipinggang adyra.

adyra letak botol dalam peti sejuk lalu ia balik kan tubuh nya, ia lihat yang harith memandangnya. entah kenapa jantung adyra kembali detak tidak normal ketika mata adyra dan dia bertemu.

"please say ,you miss me too"

"i miss u too" mata adyra mula berkaca kaca.

entah setan mana yang hasut adyra untuk berkata jujur kepada lelaki ini. dan dengan spontan tangan adyra ditarik lembut oleh harith.

"then? kenapa menghilang 1 bulan?" harith pandang mata hitam adyra.

"aku hampir gila cari kau baby" sambung harith.

adyra hanya diam sambil pandang mata hazel harith, harith mencarinya? untuk apa? kontrak mereka sudah berakhir.

"untuk apa awak cari saya? kontrak kita sampai 3 tahun, awak tak ingat ke?"

"yes i remember, tapi selama 3 tahun ni kau dengan aku je baby" ucapnya.

"tak kan sikit pun kau tak rasa berdebar waktu pandang mata aku?" sambungnya lagi.

tipu lah selama 3 tahun ni ia tak rasa berdebar, boleh dikata kan setiap hari berjumpa ia akan berdebar.

"t-tak pernah, kontrak kita dah habis! jadi jangan ganggu adyra lagi" ujarnya keras.

"tepi" adyra tolak perlahan tubuh harith , lalu ia tarik tangannya dari gegamannya.

adyra berlari naik atas tanpa peduli kan harith yang masih terdiam didapur.

adyra mengelia ketika ada cahaya masuk kedalam biliknya, ia buka sedikit matanya untuk hilang siapa yang berani berani masuk bilik dia?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


adyra mengelia ketika ada cahaya masuk kedalam biliknya, ia buka sedikit matanya untuk hilang siapa yang berani berani masuk bilik dia?.

dengan spontan adyra buka mata bila dia lihat harith lah yang masuk kedalam biliknya aduhhhh dah lah dia pakai kurang bahan ni!.

"a-abang , abang macam mana boleh masuk dalam bilik adyra?" adyra pusing kearah pintu biliknya.

"kau tak kunci pintu" ucapnya dingin.

adyra terdiam. dah kenapa nak dingin dingin ni? bukan nya dia buat salah pun aish.

"aku nak kejut kau tapi kau dah bangun so aku nak pergi kerja, sebab kan kau aku lambat nak masuk office" lalu ia pergi tinggal kan adyra yang masih terdiam.

"tak suruh pun kejut" adyra mengetap bibir.












tbc

TUAN HARITH Where stories live. Discover now