PUKUL 5:40 AM adyra terbangun kerna bunyi jam ditelefonnya. ia merasa ada yang peluk dia dengan begitu erat. adyra hadap kearah orang yang peluknya itu.
adyra terkejut harith tidur sekatil dengan dia, ingat kan harith tidur kat sofa ke apa kan?. ia sentuh pipi harith lalu ia tersenyum andai harith tahu yang ia cinta kan harith begitu dalam.
tanpa berlama lama adyra ketepi kan tangan harith yang berada dipinggangnya lalu dengan pantas ia bangun. dengan separuh mamai ia menuju kebilik mandi untuk ambik air wudhu, setelah ambik ia menuju kearah tempat yang harith letak sejadah. hm walaupun harith miang tapi solat dia tak pernah tinggal ye?.
"ehem" adyra terdiam ketika dengar suara garau yang ia kenal. "asal tak kejut aku solat subuh sekali?" adyra pandang harith.
"em adyra tengok abang macam penat so adyra takut nak kejut" harith miring kan kepalanya. takut kena mam ke?.
harith bangun dari katil lalu ia masuk bilik mandi, adyra menghela nafas, maknanya ia kena tunggu harith sekali lah ni? solat bersama?.
"morning tuan, puan" ucap mereka ketika melihat harith dan adyra turun , adyra tersenyum kekok , kenapa puan? dia belum jadi istri harith pun.
harith tanpa menjawab itu terus duduk adyra pun terikut duduk sekali, sebab harith tarik tangan dia. "kau nak bihun?" adyra geleng. "roti bakar?" adyra geleng lagi. harith menghela nafasnya lalu ia pandang mata hitam adyra.
"habis kau nak apa?" adyra diam. "kau kena makan, kalau kau tak makan nanti gastrik kau datang macam mana? aku nak pergi kerja kejap lagi"
"tak pe lah kan bodyguard dengan bibik kat rumah ni ada, dia orang boleh bawa adyra pergi hospital" adyra menunduk kan kepalanya.
menjawab je keje dia ni. "memang lah, tapi aku tetap risau"
adyra pandang harith. "kenapa pulak?"
"kau tanya kenapa? kau tu anak angkat kesayangan umi dengan walid, kalau dia orang tanya aku kenapa tak jaga makan minum kau , aku nak jawab apa?" adyra terdiam.
"sini aku suap" adyra geleng kepalanya. "please? sikit pun jadi lah baby" ucap harith lembut. dengan spontan adyra buka mulutnya, lalu harith suap bihun kat adyra.
kan bagus kalau harith cakap lembut macam ni? ni tak selalu dingin dengan dia, macam mana dia tak menjawab?.
adyra termenung dekat luar rumah harith, ia pandang rumput rumput dihalaman rumah harith.
"puan?" adyra pandang kearah orang yang memanggilnya.
adyra tersenyum manis kearahnya. "ye alex?"
"jom masuk? cuaca dah panas , nanti puan sakit" adyra angguk kan kepalanya lalu ia masuk kedalam rumah.
"em alex?" alex yang tak menjawab terus pandang adyra. "don't call me puan ok?,because i'm not his wife" alex senyum lalu ia angguk kan kepalanya. "baik adyra"
tbc
YOU ARE READING
TUAN HARITH
Romanceadyra mikayla- seorang gadis anggun dan menawan, ia tidak suka diatur , ia juga sangat la keras kepala, sehingga lah ia menemui sugar daddy di paris, yang mampu buat jantung dia detak tidak normal, jejaka itu sudah membuatnya jatuh cinta. harith aim...