22

297 7 0
                                    

"Adyra?" Harith hampiri adyra yang sudah berada diruangan meja makan

Adyra mengerut kan keningnya...ia bertanya, kenapa harith memanggil namanya?. "Ada apa awak?" Tanya adyra.

Harith geleng kepala, ia fikir adyra keluar rumah lagi. Harith duduk disamping adyra. Adyra hanya mampu tersenyum, hari makin hari perangai harith makin pelik.

Harith pandang adyra yang sedang minum susu, harith kerut keningnya. "Sejak bila kau minum susu ni?"

Adyra tergamam, alasan apa aku nak bagi ni?. "Err saya minum je lah susu" Adyra telan air liurnya dengan paksa ketika harith pandang kearahnya.

"Kau bukan tak suka susu ke? Kata nanti minum susu sesak nafas lah, apa lah" Harith tajam kan pandangannya kearah adyra.

Adyra hanya mampu diam. Ia kalah sekarang, harith banyak tahu tentang nya. "Kenapa diam? Alasan apa lagi kau nak bagi ni hm?"

Adyra muncung kan bibirnya. Macam tahu tahu je yang dia tengah cari alasan. Adyra minum susu itu semula.

"Sedap ke susu tu?" Tanya harith.

"Hm sedap"

"Susu apa kau minum? Bak sikit"

"Eh tak boleh!" Cegahnya adyra.

Harith kerutkan keningnya. "Apahal? Susu apa kau minum?"

"S-susu tin!. N-nanti awak sakit minum susu murah" Tergagap gagap adyra dibuatnya ketika harith bertanya lagi susu apa yang adyra minum.

Harith tersenyum sinis. "Kau ingat orang kaya macam aku ni tak pernah minum susu murah ke?"

Adyra hanya diam. "Bak sini susu tu" Harith mula ingin ambil susu ditangan adyra.

"Tak boleh!" Adyra bawak lari susu itu. Bukan tak nak bagi tapi ni susu ibu mengandung.

"Woi?!" Harith mula menjerit. Ia tak risau kan kalau adyra tu jatuh sebab berlari. Ia risau kan susu itu kalau tumpah, even susu murah pun beli pakai duit kan?.

 Ia risau kan susu itu kalau tumpah, even susu murah pun beli pakai duit kan?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PANG!

"Woi kau asal?" Amyrul pegang dadanya. Gila ke apa si khairul ni? Tutup pintu kuat macam tu sekali.

Khairul pandang kearah amyrul. "Aku dah jumpa adik kandung aku"

"Pastu? Kau kena happy bukan marah macam ni" Orang dah jumpa adik kandung mesti kena happy kan? Tapi si khairul ni lain pulak.

"Mesti lah aku marah! Adik aku tu dekat harith!" Jawab khairul dengan nafas laju.

What? Adik khairul dekat harith?. "Siapa adik kau ni khai?"

"Kau tengok ic aku ni" Khairul berikan icnya kepada amyrul.

Amyrul mula baca nama panjang khairul dekat ic. "Khairul ridwan bin mohd hisham" Mata amyrul terus terbeliak.

"Adyra tu adik aku amy" Khairul tunduk kan kepalanya.

"Kau yakin khai? Mana tahu nama bapak korang sama?"

"Aku tahu kau dah lama tak sekolah amy, tapi bodoh tu jangan tunjuk sangat" Khairul geleng kepalanya. Kenapa kawan aku bodoh sangat ni?.

"Aku boleh bukti kan kalau adyra tu adik kandung aku" Ucapnya khairul dengan yakin.

Amyrul mula garu lehernya. Bertapa blurnya dia disitu. "Macam mana kau nak bukti kan?"

"Dna"


















Tbc

TUAN HARITH Where stories live. Discover now