"Pastu kau percaya yang dia pregnant anak kau?" Tanya khairul.
"Aku tak tahu khai, yang aku tahu aku pernah tidur dengan dia. aku dah setuju nak bertanggung jawab" Harith sandar kepalanya dicermin kereta.
Nak tak nak ia harus tanggung jawab, nanti keluarganya malu. Ia mengaku bahwa ia pernah ke club bersama ziera ketika ia berada dimalaysia. Dan dia mengaku ia pernah tidur dengan ziera dihotel.
"Yang kau bod*h pergi tidur dengan dia tu kenapa? Kau kata kau sayang adyra? Asal kau buat dia macam ni harith" Tanya amyrul yang mula geram dengan sikap bod*h kawannya satu ni.
Harith hanya diam. Ia harus buat apa sekarang? Adakah dia harus bertanggung jawab? Atau dia biarkan sahaja? Macam jahat lah pulak.
"Nak tak nak, kau kena tanggung jawab harith, kau dah pandai tebok dia, kau kena pandai tanggung jawab lah" Ucap si amyrul terhadap kawannya yang tak berapa benak ni.
"Tak nak siasat dulu ke?" Tanya khairul.
"Nak siasat apa benda lagi khai? Perempuan tu mana pandai menipu" Jawab amyrul.
Ya, mereka kenal lama dah si ziera ni, memang tak pandai menipu, kalau tipu hm habis dah dia dengan harith ni.
Harith masih diam. Sekarang ni dia tengah cari jalan untuk cakap pasal ni dekat adyra, ia minta sangat adyra tidak meninggalkannya.
"Kau tidur dengan dia dah berapa kali harith?" Tanya amyrul. Aik? Tadi kata tak nak siasat dulu?.
"Hm dua kali" Jawab harith dengan nada tidak semangat.
"Aik? Baru dua kali dah pregnant? ,yg si adyra tu? Kau tebok banyak kali asal tak pregnant? Kau bukannya suruh adyra tu makan pill"
Harith terus pandang amyrul, ya betul. Ia baru sedar, adyra tak pregnant pulak? Kenapa ziera yang pregnant?.
"Dua kali pun boleh pregnant juga kan?" Tanya khairul.
Harith geleng kepala. "A-aku pakai kondom"
"Kau mabuk pun kau still ingat?" Tanya khairul lagi.
"Ish aku bangun tu aku tengok kondom tu still melekat kat anu aku" Harith jeling kearah khai. Dia mabuk je, bukan buta.
Khairul dan amyrul angguk kan kepalanya ingat kan kawan dia orang satu ni benak lagi, baru nak hentak kepala si harith ni dekat cermin. Bengap sangat sampai setuju nak kahwin dengan ziera.
Harith masuk kedalam rumahnya, ia menuju ke sofa, bertapa penatnya dia harini , kerja begitu banyak diatas meja sampai dia terpaksa balik lewat.
Harith pandang sekeliling, tiada siapa. Mungkin semua dah tidur. Harith bangun dari sofa itu lalu is menuju tangga Dan terus ke bilik. Ia begitu rindu kan aroma rambut girlfriend nya itu.
Harith masuk kedalam bilik lalu ia pandang kearah adyra yang terbaring sambil pegang perutnya. Harith duduk dihujung katil sambil menatap adyra.
"Apa patut aku buat sekarang baby? , ziera pregnant anak aku" Suara harith diperlahankan.
Harith tarik nafas dalam dalam lalu ia bangun dan menuju bilik mandi, untuk bersihkan badan.
Setelah ia bersih kan badannya, ia terus baring disebelah adyra diatas katil, ia menghadap kearah adyra sambil menatap wajah lena adyra. Damainya tidur.
Ia menarik tubuh adyra untuk merapat ditubuhnya, harith peluk erat tubuh adyra seolah olah tidak mahu kehilangannya.
"Maaf kalau aku kecewa kan kau lagi baby. Aku tak ada pilihan lain" Bisiknya perlahan.
Tbc
YOU ARE READING
TUAN HARITH
Roman d'amouradyra mikayla- seorang gadis anggun dan menawan, ia tidak suka diatur , ia juga sangat la keras kepala, sehingga lah ia menemui sugar daddy di paris, yang mampu buat jantung dia detak tidak normal, jejaka itu sudah membuatnya jatuh cinta. harith aim...