HARITH pandang kearah adyra yang baru selesai mandi, dengan rambut yang basah itu membuat harith teringat waktu ia bersama adyra.
flashback.
"daddy? can you help me?" ucapnya manja.
"yes baby?"
"ni tolong kering kan rambut baby boleh?" tanpa menjawab harith kering kan rambut adyra dengan tuala kecil.
setelah sudah dikering harith pandang adyra melalui cermin, disaat mata mereka bertemu adyra terus tersenyum manis kearahnya harith, senyuman itu mampu buat hilang kepenatannya.
harith cium rambut adyra. "don't leave me baby" adyra geleng kepalanya. "never daddy"
flashback end.
harith pandang adyra yang susah payah kering kan rambut basah tu, harith pun mula hampiri adyra, lalu ia ambik tuala kecil kat tangan adyra.
"sini aku tolong" adyra hanya terdiam ketika harith mengeringkan rambutnya. sesekali adyra tersenyum tipis ketika ia ingat kenangan dia bersama harith.
tipu lah kalau dia tidak pernah rindu kan harith, setiap hari, setiap saat dia rindu kan harith aiman ini, kerna hanya lelaki itu saja mampu buat jantung dia detak tidak normal.
setelah habis kering kan rambut adyra berucap terima kasih sedang kan harith tidak menjawab melain kan dia terus masuk bilik mandi. adyra menghela nafas kenapa harith makin berubah?.
"puan adyra? mari lah kita makan"
adyra buka pintu lalu ia lihat bibik harith yang tersenyum kearah adyra. "nama awak siapa?"
"nama saya lucy puan" jawab lucy.
"awak orang sini?" lucy angguk. "tapi awak-"
"saya berkerja dekat sini dah 8 tahun, jadi kat sini cuma saya sorang orang paris, yang lain semua dari malaysia" adyra angguk kan kepalanya.
"puan jom makan, tuan harith akan marah besar kalau dia dapat tahu puan tak makan lagi" adyra geleng kepalanya tanda tidak mahu.
"kenapa nak marah pulak? nak kata risau tak sebab dia layan saya pun acuh tak acuh je" ucap adyra dengan nada sedih.
lucy terdiam, macam mana dia nak pujuk adyra ni makan? kalau harith balik kejap lagi ni habis. "tuan harith kejap lagi balik, kesian lah dekat kami puan" adyra terdiam.
garang sangat ke harith ni? sampai semua nak takut dengan dia? adyra pandang wajah lucy, alahai kesian lah pulak. "yelah tapi ada satu syarat"
lucy kerut keningnya. "apa dia puan?"
"jangan panggil saya puan! saya bukan nya istri tuan awak yang acah dingin tu" adyra buat muka kesal. nyampah betul.
lucy gelak perlahan, ia rasa adyra ni comel sangat, patut lah tuan sayang. ucapnya dalam hati. "baik adyra, jom kita makan?" adyra angguk kepalanya dengan laju, ni budak 5 tahun mana terlepas ni? asal comel sangat?.
pukul 2:00 AM , harith baru sahaja balik dari berjumpa kawan kawan nya, memang kalau berjumpa kawan akan balik lambat macam sekarang ni lah, harith masuk kerumah nya dan disapa oleh bodyguard nya.
"tuan" harith pandang kearah bodyguardnya.
"ha kael, mana alex dan yang lain?" tanyanya.
"mereka dekat atas tuan, mungkin ikut perintah tuan untuk jaga adyra didepan pintu bilik tuan" harith angguk kan kepalanya.
"aku naik dulu" mikael angguk kan kepalanya lalu ia beri lalu untuk harith naik atas.
harith pun naik atas dan pergi ke bilik nya, ia nampak alex dan sorang lagi bodyguard nya itu bernama zaides.
alex dan zaides pandang kearah harith lalu harith beri isyarat supaya mereka berdua turun. mereka angguk kan kepala lalu dengan segera turun bawah.
harith masuk biliknya , ia pandang adyra yang sudah tidur pulas diatas katilnya, ia tersenyum, akhirnya kau dalam dekapan aku adyra.
tbc
YOU ARE READING
TUAN HARITH
Romanceadyra mikayla- seorang gadis anggun dan menawan, ia tidak suka diatur , ia juga sangat la keras kepala, sehingga lah ia menemui sugar daddy di paris, yang mampu buat jantung dia detak tidak normal, jejaka itu sudah membuatnya jatuh cinta. harith aim...