07

438 8 0
                                    

KESOKKAN harinya, adyra turun bawah terdapat ziera dan harith tengah sarapan, adyra hampiri tanpa peduli kan ziera dan harith pandang kearahnya, adyra duduk dekat kerusi depan harith.

"ck tak ada mood nak makan ,i pergi office dulu, btw thanks for kiss semalam sayang" ziera cium pipi harith lalu ia lirik kearah adyra yang terdiam kerna ucapannya.

"u balik pukul berapa? if balik awal i boleh tolong jemput u" tanya harith.

"sokey sayang, i tak nak susah kan u lagi pun i tak sure balik awal atau tak"

harith angguk kan kepalanya, lalu ziera terus pergi dari situ, harith pandang kearah adyra yang tengah makan.

"mama dengan papa mungkin balik kejap lagi" ucapnya dengan dingin.

adyra angguk kan kepalanya tanpa melihat wajah harith, harith hanya tersenyun sinis. lalu ia bangun dari duduknya.

"abang?" harith pandang adyra.

"abang pergi club dengan kakak ke?"

"salah ke? dia tunang aku kan?"

adyra geleng perlahan. "s-semalam amyrul dengan khairul hantar abang balik"

harith terdiam, damn, mesti dia orang dengar harith merapu waktu ia mabuk aishh!.

"pastu?" tanyanya dengan dingin.

adyra geleng kepalanya, ia tunduk kan kepalanya. ia mula takut dengan suara dingin harith. tak kan waktu ia abaikan harith dekat paris selama 1 bulan harith terus jadi dingin macam ni?.

"adyra minta maaf"

"maaf kau dah basi adyra" lalu harith pergi begitu sahaja.

adyra buang nafas nya dengan perlahan, andai ia boleh putar kan balik masa ia tidak mahu abaikan harith.

adyra buang nafas nya dengan perlahan, andai ia boleh putar kan balik masa ia tidak mahu abaikan harith

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"mama happy sangat sangat sebab kita dapat berkumpul macam ni" puan aulya tersenyum.

semua diruangan itu tersenyum, adyra happy sangat sangat sebab tuan hisham tersenyum kearahnya.

"adyra macam mana dekat sini? nakal ke harith?" tanya tuan hisham.

harith pandang adyra sekilas. "adyra baik je pa, papa jangan risau kalau dia nakal tahu lah apa harith nak buat"

naik bulu roma adyra apabila harith pandangnya dengan tatapan ingin memakannya.

ziera pandang dengan tatapan jijik, sumpah dia tak suka moment manis ni jika ada adyra sekali, dia benci betul adyra.

puan aulya tersenyum bahagia. "harith dah bagi tahu dekat umi dan walid ke? yang harith nak kahwin dengan ziera 2 tahun akan datang nanti?" puan aulya pandang harith yang tengah sebuk habis kan makanannya di pinggan.

harith terdiam, ia pandang wajah sendu adyra apabila dengar perkataan (kahwin) itu. "em dah ma, umi dengan walid kata tak sabar nak dapat menantu" harith tersenyum tipis.

"omg mama dengan papa pun tak sabar nak dapat menantu, kan sayang?" tuan hisham pun angguk.

"bukan mama dengan papa je, adyra pun tak sabar nak dapat abang ipar kan?" tuan hisham pandang wajah adyra.

adyra tersenyum. "iye pa , adyra tak sabar sangat" mulut adyra je kata tak sabar padahal dalam hati sedang menangis.













tbc

TUAN HARITH Where stories live. Discover now