"huwaaaa" seorang gadis menangis kerna dirinya kalah.
"eh little princess abang? jangan lah nangis" ujar lelaki yang berumur 12 tahun itu.
gadis yang berumur 9 tahun itu masih sahaja menangis kerna sudah game ke 4 dia tetap sahaja kalah.
"abang main tipu, abang lari laju" ujar gadis itu sambil air mata nya diusap.
lelaki itu tersenyum, lalu ia elus perlahan rambut pendek adik angkatnya itu. "sorry little princess, abang janji lepas ni abang tak lari laju dah ok?, dah jangan nangis lagi"
gadis itu tersenyum manis kearah lelaki itu ketika dengar abang nya tidak lari laju lagi. "kalau macam tu jom lagi sekali" ujarnya lalu ia bangun dan berlari.
lelaki itu geleng kepalanya lalu ia kejar gadis itu dengan pelan.
HARITH tersenyum bila ia teringat waktu ia kecik dahulu, sungguh kenangan indah baginya, ia sudah tidak sabar ingin memeluk adik angkatnya dengan penuh kasih sayang.
adyra turun dari kereta mewahnya, lalu dengan pelahan ia masuk kedalam rumahnya dan biar kan keretanya dibawa oleh bodyguard untuk letak kereta dengan benar.
ia lihat sekeliling rumahnya itu, tiada berubah tetap sama seperti 3 tahun lepas. "assalamualaikum, ma? pa? kakak?" panggilnya. sunyiiiii tiada siapa yang jawab.
"eh puan kecil?" ujar seorang bibik didalam rumah itu. namanya ada lah bibik mah (fatimah) .
adyra tersenyum ketika bibik favorite nya masih berkerja dirumahnya, dengan lari kecil ia hampiri bibik mah lalu ia peluk erat tubuhnya.
"adyra rindu bibik mah" ujarnya sambil senyum.
"bibik pun rindu puan kecil" ujar bibik mah. "puan kecil dah makan?"
adyra geleng kepalanya. ia memang tidak makan lagi. "kalau macam tu puan kecil pergi makan dulu ya? biar bibik bawa beg beg puan kecil ke dalam bilik"
adyra angguk kan kepalanya. bibik mah itu tersenyum ketika keras kepala adyra sudah tiada. adyra memang banyak berubah ketika duduk diparis. berkat sugar daddynya.
adyra makan makanan yang sudah bibik mah sedia kan, bihun goreng adalah makanan favorite nya.
1 jam kemudian terdengar pintu utama dibuka. mereka masuk kedalam rumah dan pergi kedapur untuk letak barang barang itu.
"bibik mah?" panggil puan aulya.
"iya puan besar"
"adyra dah balik?" tanyanya. dan diangguk oleh bibik mah.
puan aulya tersenyum. "baiklah saya dengan harith nak pergi tengok adyra dulu, jom sayang" ajak puan aulya.
harith angguk kan kepalanya lalu ikut puan aulya naik atas, ketika sudah berada tepat dipintu bilik adyra, dengan pelahan puan aulya buka pintu itu.
YOU ARE READING
TUAN HARITH
Romanceadyra mikayla- seorang gadis anggun dan menawan, ia tidak suka diatur , ia juga sangat la keras kepala, sehingga lah ia menemui sugar daddy di paris, yang mampu buat jantung dia detak tidak normal, jejaka itu sudah membuatnya jatuh cinta. harith aim...