" Eomma !! Kenapa tak ada air ? " teriak Chunghee.
Ibunya yang berada di dapur itu menjawab.
" Air takde , kalau nak mandi pergi mandi rumah aunty Lee "
" RUMAH AUNTY LEE ?! BIG NO " jawab Chunghee. Tolonglah jangan rumah dia banyak lagi rumah lain.
" Ikut kamu lah , kalau kamu rasa nak busuk sampai esok , eomma okey je " ibunya lantas menjawab. Seketika Chunghee manghidu bau ketiaknya.
" PLEASE , DIA PUNYA BAU " teriak Chunghee keseorangan.
Takde , takde aku still tak nak mandi rumah aunty Lee BIG NO CHUNGHEE ! hatinya berkata kata.
Ceh , ego.
───※ ·❆· ※───
Jarum jam menunjukkan angka 12. Ya , seorang Chunghee masih belum mandi.
Eww aku still kena mandi rumah dia jugak Akhirnya , Chunghee pasrah.
" Eomma dah bagitau aunty Lee ke ? " tanya Chunghee.
" Dah , pergi je rumah dia "
" Hmm " Chunghee membalas sambil kakinya berjalan longlai (?) ke pintu utama rumah milik ibunya itu.
TING TONG ~
" Eh , Chunghee. Datang nak tumpang mandi ye ? Ha masuk lah " pelawa Puan Lee.
Chunghee mengangguk dan tersenyum manis kepada Puan Lee.
" Bilik air ada dekat situ , tapi Mark ada dalam tu kamu tunggu lah kejap ye " pesan Puan Lee. Macam biasa , Chunghee senyum je.
Bunyi air dah stop , mesti dia dah siap mandi Monolog hatinya.
Pintu terbuka dan ...
" AHH ! " jeritan Chunghee membuatkan lelaki dihadapannya terkejut.
" Kau kenapa ? "
" YANG KAU PAKAI TUALA PARAS TU KENAPA ?! " soal Chunghee pada Mark.
Mark mengerutkan dahinya. Tuala paras pinggang. Singkat sangat ke ?
Tanpa menunggu masa lagi , Chunghee masuk ke dalam tandas tersebut meninggalkan Mark yang masih terpinga-pinga di situ.
───※ ·❆· ※───
CHUNGHEE POINT OF VIEW ::
TING !
Notifikasi dari telefon aku berbunyi.
MARK
Kenapa kau mandi dekat rumah akuYou
Rumah aku takde airYou
AsalMARK
Takde apa saja tanya.
seenCis , buat buat tanya pulak. Tak akan dia tak tahu. Kuat berlakon.
🤍
❝ lawak sebenarnya , bila ada orang cakap cinta diorang sebanyak bintang di langit. Tapi kenapa bila aku tengok langit takde apa apa ❞
- Kang Chunghee
YOU ARE READING
neighbour . mark
Romancekalau semuanya akan menjadi indah , lalu kenapa pada akhirnya , semua itu langsung tidak menjadi indah ? © chaexluv_ 2023 [ End / Complete ]