Hidup ini terlalu singkat untuk bertangis kerana manusia.
Kerana hal utama yang kau perlu belajar tentang dunia adalah meredai segalanya seikhlas jiwa.
Aku tahu , ada kesakitan yang lebih sakit dari ditinggalkan iaitu menunggu manusia yang tak akan pernah pulang.
Aku sedar aku tak seharusnya menggenggam sesuatu luka terlalu lama , jika apa yang akan aku dapat hanyalah tangis dan luka.
Kerana kadang tanpa aku sedar , melepaskan lebih menyenangkan dan membahagiakan.
Ternyata aku betul sebelumnya , jangan berekspetasi pada manusia kerana ia akan berakhir kecewa.
Bait bait kata buat kau Mark , tunggu aku pulang ke sana ya ?
Dengar sini, semuanya akan menjadi baik jadi tunggu dan tenang ya ?
" Kau termenung apa tu ? " Chunghee ditegur.
" Tak ada apa. Macam biasa pasal Mark. Heemin dah tidur ? "
" Mestilah dah " jawab lelaki tersebut sambil tergelak kecil.
" Haechan , kau pernah expect tak ending dia macam ni ? "
Haechan kelihatan berfikir
" To be honest , tak . Aku ingatkan kau akan dengan Mark je "" Pelik ya permintaan Mark yang terakhir " gumam Chunghee.
Haechan mengangguk. Memang permintaan nya sangat pelik .
" Tapi apa yang kita mampu buat ? "
" Ini ialah takdir yang ditentukan oleh tuhan untuk kita "
Haechan tersenyum tipis .
" Kau tak nak bagi Heemin adik baru ke ? "Dengan pantas , Chunghee memukul kepala Haechan.
" Auch , sakitlah sayang " Haechan mencebik bibirnya kesal." Tapi ni serius lah , Heemin dah 5 tahun . Tak akan kau tak nak bagi dia adik baru ? "
" Aku tak ready lagi lah "
" Tapi aku dah " sekali lagi , Haechan terkena pukulan Chunghee di kepalanya.
Akhirnya , mereka bergelak tawa sambil menceritakan momen momen yang pernah mereka cipta satu ketika dahulu.
Mark , wait for me
the end
Epilog tak seberapa epilog 😇
YOU ARE READING
neighbour . mark
Romancekalau semuanya akan menjadi indah , lalu kenapa pada akhirnya , semua itu langsung tidak menjadi indah ? © chaexluv_ 2023 [ End / Complete ]