" BHAA " sergah Areum.
" Aigoo Kamchagia " Chunghee buat buat terkejut.
Areum memuncungkan bibirnya.
" Cis , tak jadi "
" Kau ni kenapa , dari tadi aku tengok muka tu macam angau sorang sorang " tanya Areum. Chunghee menaikkan hujung bibirnya.
" Kau tau tak semalam , aku kena mandi rumah Mark "
Areum membulatkan matanya.
" Biar betul ? Rumah Mark ?! MARK LEE ?! " Areum seakan akan tidak percaya. Siapa sahaja yang tidak kenal Mark a.k.a budak famous dekat sekolah.
Chunghee mengangguk.
Macam biasa . . Areum memulakan sesi memuji Mark. Ya dia akan kata Mark kacak , comel dan seangkatan dengannya.
───※ ·❆· ※───
Mark Point Of View ::
Peristiwa semalam masih aku tak dapat lupa. Apa yang buat Chunghee terkejut sangat ? Tak maksudnya kenapa dia terkejut sangat kalau pakai tuala paras tu.
Tak akan nak suruh pakai dari paras dada. Macam perempuan.
" MILK ! " sergah seorang lelaki kacak yang berada di hadapan Mark sekarang.
" Correction , Mark. Kau nak apa Haechan ? " Mark memandang Haechan.
" Takde apa apa HAHAHHAHA " Haechan gelak sendiri dan dia rasa benda tu hambar. Jadi dia berlalu pergi meninggalkan Mark seorang diri.
Haechan , slay .
Author Point Of View ::
KRING ~
Loceng berbunyi , semua pelajar bergegas ke kelas masing - masing termasuklah Mark dan Chunghee.
" Lepas ni subjek apa ? " Chunghee menanyakan soalan kepada Areum.
" Math " mendengar jawapan Areum membuatkan Chunghee mendengus perlahan.
───※ ·❆· ※───
" Sebutan sesuatu jujukan dikenali sebagai sebutan ke - n dan ditulis sebagai Tn ,, iaitu T ialah sebutan manakala n ialah kedudukan sebutan " terang guru Matematik itu. Tetapi Chunghee tidak memberikan tumpuan.
" Misalnya seperti nombor 4 , 8 , 12 , 16 " tambah guru Matematik itu lagi lalu menulisnya di papan putih.
" Kang Chunghee ! " Chunghee yang mengelamun itu tersedar dan bangun dari duduknya.
" Y ya saem "
" Apakah jujukan dari nombor 12 ? " tanya guru itu.
Chunghee memikirkan jawapan. Sungguh dia menyesal kera tidak beri tumpuan tadi.
" Err .. T⁴ " jawab Chunghee dan jawapannya hanya dibalas dengan gelak dari rakan sekelasnya.
" Ha tulah awak , saya ajar awak mengelamun tengok soalan senang pun salah "
" Mark , apakah jujukan dari nombor 12 ? " kali ini guru itu bertanya kan soalan itu kepada Mark.
" T³ saem " jawab Mark dan dia menerima tepukan dari rakan sekelasnya.
Ceh , dia bijak math bolehlah Monolog Chunghee tidak puas hati.
🤍
❝ Aku sedang memperjuangkan sebuah hati , yang pada akhirnya akan mengecewakan hati aku sendiri ❞
- Mark Lee
AUTHOR NOTES :
Yang part Math tu aku hentam je 😂
YOU ARE READING
neighbour . mark
Romancekalau semuanya akan menjadi indah , lalu kenapa pada akhirnya , semua itu langsung tidak menjadi indah ? © chaexluv_ 2023 [ End / Complete ]