" aku tahu kau suka Chunghee tapi tak payah lah berangan sangat " ujar Haechan. Mark terkekeh pelan.
" Aku bukan berangan , tapi Chunghee memang jodoh aku " kata Mark lalu menceritakan semuanya.
───※ ·❆· ※───
Chunghee Point Of View ::
Sekolah dah habis. Tak maksud aku dah boleh balik rumah.
Aku mengemas meja belajar aku yang berantakan dan aku jumpa sesuatu.
Polaroid Mark yang aku ambil 3 tahun lalu. Aku dengan Mark rapat. Ya , korang tak salah baca aku dan Mark rapat. Tapi tu dulu.
Flashback
" Chunghee , ambil gambar aku " pinta Mark dan Chunghee iyakan sahaja.
" Polaroid tu nanti bagi aku "
Tapi sampai ke sudah polaroid tu dekat Chunghee.
End Flashback
" Ah , macam mana aku boleh lupa nak bagi ni dekat Mark "
You
Mark , keluar japYou
Keluar dekat koridorMARK
AsalYou
Keluar jelah.
seen" Ha , kenapa ? " tanya Mark.
Aku menghulurkan sekeping polaroid tadi.
" Apa ni ? "
" Polaroid . 3 tahun lepas punya polaroid . Sorry aku lupa nak bagi " kata aku acuh tak acuh
" Oh thanks " ucapnya dan aku beredar.
───※ ·❆· ※───
1 month later . . .
Chunghee dan Mark baru sahaja diijabkabulkan. Ya , awal . Kedua ibu mereka mahu mereka berkahwin dalam masa terdekat dan inilah dia.
Jujur , Chunghee tak suka perkahwinan ini. Baginya , mereka terlalu muda. I repeat 18 tahun.
" Tahniah weh kau kahwin awal sangat lah ! Tak tunggu aku pulak tu " ujar Areum sambil tergelak perlahan.
" Nak buat macam mana kena paksa " balas Chunghee deep.
" Weh , member kita dah kahwin " ujar Jeno seraya membuat tangisan palsu.
" Tak payah lah over sangat " rungut Mark.
" Mana boleh tak over member kahwin kot " balas Haechan dan Chenle sambung gelak.
Satu dewan dengar Chenle gelak.
" Apa apa pun goodluck sebab aku nampak Chunghee macam tak suka marriage ni " ucap Renjun. Mark tersenyum tipis.
" Aku cuba "
🤍
❝ Aku memilih untuk menyukai kau tanpa harus dipersetujui oleh mana mana hati ❞
- Mark Lee
YOU ARE READING
neighbour . mark
Romancekalau semuanya akan menjadi indah , lalu kenapa pada akhirnya , semua itu langsung tidak menjadi indah ? © chaexluv_ 2023 [ End / Complete ]