05

67 16 8
                                    

" Eomma ?! We are too young for this ! " protes Chunghee.

Siapa sahaja yang akan berkahwin pada usia 18 tahun ?

Mark mendiamkan diri. Dia mengaku memang ini semua salah dirinya.

" Memang ini sahaja ke cara untuk eomma dan aunty maafkan kami ? " soal Mark. Puan Lee dan Puan Kang kemudiannya mengangguk.

" Chunghee we need to talk " ujar Mark lalu menarik tangan Chunghee.

" Kita dah tak ada cara lain untuk buat mak kau dengan mak aku maafkan kita " kata Mark.

" So kau nak suruh aku setuju ?! No and never . Kau gila ? Kita baru je 18 tahun tak akan dah nak kahwin ? Semua benda ni gila ! " Chunghee tetap dengan keputusannya.

Mark faham memang sudah nak terima hakikat , tetapi ada satu cara sahaja. Nak atau tak nak mereka perlu terima.

" Please Chunghee , ini untuk kebaikan kita. Kau nak ke kalau kau dan mak kau tak bertegur ? "

Chunghee menggeleng laju. Siapa sahaja yang nak.

" So ? "

───※ ·❆· ※───


8 pagi ( keesokan harinya ) :

Chunghee melangkah kaki ke dalam kelas mereka.

" Chunghee ! Kenapa kau tak datang semalam ? Dah lah tak datang sama dengan Mark. Kau tahu ramai yang buat spekulasi yang kau dengan Mark ni ada something " Areum bertanya pada Chunghee.

" Kitaorang kena berkahwin " jawapan daripada Chunghee itu telah membuat Areum berteriak.

Kelas mereka menjadi sunyi buat beberapa saat seperti malaikat lalu .

" Serius ? Kenapa ? " Areum menanyakan soalan.

Chunghee menceritakan semua yang terjadi pada Areum.

───※ ·❆· ※───

" Mark ! " tegur Jeno .

" Kenapa kau tak datang semalam ? Kelas PE sunyi tho takde kau " kata Jisung dan mendapat anggukan dari rakannya yang lain.

" Semalam , hari yang paling bahag─ "

" BAHAGIA ?! MWO ?! WHAT HAPPENED KAU JUMPA JODOH KAU KE ?! " tanya Haechan teruja .

Mark mengangguk perlahan sambil tersenyum.

" Siapa ? " mereka berenam bertanya serentak.

" Kang Chunghee "

🤍

❝ Menanti kau pulang ialah suatu kesakitan yang disengajakan ❞

- Kang Chunghee

neighbour . markWhere stories live. Discover now