14

46 14 1
                                    

" Haechan ? Kau buat apa di sini ? "

" Aku yang patut tanya kau , kenapa kau tak bagitahu kami tentang penyakit Mark " ucap Haechan.

Jeda.

Renjun menghela nafas berat
" Itu amanah Mark buat aku , mahu tak─"

" Amanah ? Amanah apa bodoh ? Kau tahu tak tumor otak bukan perkara yang main main ? Dan kau masih berdiam diri ? Chunghee tu menangis macam orang gila lepas dia dapat tahu Mark ada tumor otak. Kau tahu tak yang Mark koma sekarang ?! " teriak Haechan. Mereka menjadi tumpuan semua orang yang berada di cafe itu sekarang.

Persetankan dengan pandangan orang. Apa yang Haechan tahu , dia sungguh marah dengan sikap Renjun.

" Mark koma ? Sebab penyakit tu ? "

" Penyakit sialan tu dengan accident . Kau patut minta maaf dengan Chunghee sebab kau rahsiakan hal ni " ujar Haechan lagi.

───※ ·❆· ※───

" Haechan .. Mark pernah pesan dengan aku , kalau sesuatu terjadi pada dia , dia minta kau gantikan tempat dia " gumam Renjun pelan.

" Maksud kau ? " Haechan memberhentikan langkahnya.

" Jadi CEO di syarikat milik keluarga dia dan ... " Renjun memberhentikan ayatnya. Dia memejamkan matanya rapat.

" Jadi pengganti dirinya pada Chunghee " sambung Renjun.

Haechan menggeleng. Perkara kedua itu tidak akan terjadi

" Aku tak sanggup .. " ujarnya lalu membuka pintu bilik Mark ditempatkan.

" Chunghee " Haechan memanggil Chunghee. Dia lalu menoleh.

Renjun sedikit terkejut melihat keadaan Chunghee sebegitu. Berantakan sekali.

" Chunghee - ah. Aku minta maaf. Maaf sebab aku rahsiakan penyakit Mark dari pengetahuan kau maafkan aku " lirih Renjun pelan. Dia menahan air matanya untuk turun.

Chunghee tersenyum tipis.
" Benda dah jadi , apa yang aku boleh buat kalau kau bagitahu aku benda macam ni pun ? Aku tak boleh buat apa apa. Setakat marah kau tak akan merubah apa apa " ucapnya . Renjun sedikit terkejut , dia menyangkakan bahawa Chunghee akan marah besar padanya.

Renjun melihat tubuh kaku Mark . Jujur , dia sedih melihat keadaan rakan baiknya sebegini. Semua orang terdekat Mark sudah dimaklumkan dengan keadaan Mark sekarang.

🤍

  Maafkan aku sebab aku dah buat kau lalui semua benda ni keseorangan ❞

- Mark Lee

Chap last after this ! Get ready y'all  ♡

neighbour . markWhere stories live. Discover now