De dagen verstreken en voorlopig had ze nog geen nieuwe opdracht gekregen. Eigenlijk is dit beter dan de 2e proef. Ze zit veel langer alleen. Ze wordt soms wel onderbroken door Tobias of Shayra maar dat duurt dan weer maar zo'n 10 minuten maximum. Na een 3-tal dagen. Dat dacht Hazel toch. Weerklonk er een gepiep, het klonk alsof het in haar hoofd was. Zo stil was het. Hazel vond dat wel logisch, als je lang niets hoort begin je zelf dingen te horen. Het was ook al een tijdje geleden dat Tobias of Shayra tegen haar hadden gesproken. Na een tijdje begon ze het helemaal beu te worden en begon ze tegen haarzelf te praten. Ze werd helemaal gek, dat stond nu wel vast. Nadat ze een halfuur tegen haarzelf had gepraat werd het gepiep niet stiller, nee integendeel het werd steeds luider. Stel je eens voor, hele tijd gepiep in je oren, daar word je wel tureluur van. Al zei Hazel het zelf dit werd wel een goeie proef. Maar hoe kon ze deze proef nu verpesten? Waarschijnlijk door te roepen dat het moest stoppen. Dus ze hield haar mond maar en ze ging dit wel gewoon uitzitten. Na wat nog eens uren leek verluidde het nog wat en na nog enkele uren stopte het eindelijk maar het suisde na in Hazel's oren dus had ze het zelf niet door. De nieuwe proef begon al bijna onmiddellijk. Er klonk weer gerommel achter het schuif. Er werd een doos naar binnen geschoven. Hazel vond het maar vreemd want ze dacht dat ze de vorige proef nog niet had voltooid maar ze ging toch maar aan de tafel zitten. Ze bestudeerde de doos grondig en zag dat het een doodnormale puzzel was. Totdat ze zag : 2500 stukjes! Gekraak weerklonk en het scherm sprong terug aan.'Je hebt 2uur de tijd succes! Of toch niet.' Hazel wou nu wel eens weten waarom hij die ene proef liet voortgaan.' Moet je niet eerst stoppen met de piep proef?' Die gemene lach weer. 'Die proef is al lang gedaan, meisje.' Je had de verschrikte blik op Hazel's gezicht moeten zien maar die verborg ze snel.' Leer nu eindelijk eens mijn naam.' Ze zei het om haar gezicht zo vlug mogelijk te bedekken. 'Nu begin maar vlug aan je puzzel je tijd is al aan het lopen en het zou toch zonde zijn moest je het niet halen.' Je zag de wreedheid gewoon in zijn ogen. Hij was nog maar 17 misschien ondertussen al 18 en hij kon al zo'n wrede dingen doen. Of had hij daar ook over gelogen ? Ze ging er niet verder over nadenken en begon er snel aan aangezien ze nooit ging weten hoe ver ze zat in haar tijd. Ze had niet eens een plaatje om te zien hoe ze hem moest maken! Pfft, dit werd nog een lastige klus... Ze begon, zoals dat het logische is , met de randjes. Ze deed haar best om zo rap mogelijk te zijn maar het ging precies niet te rap. Ze hoopte alleen maar dat ze het zou halen! Ze kon nu wel heel veel geluk gebruiken...
oké voor de mensen die een nieuw stuk wouden, aub. Ik vind het altijd heel lief dat jullie willen dat ik doorga maar je moet ook begrijpen dat ik schoolwerk heb. Ik probeer vanaf nu elke zondag te updaten. Dankje voor je begrip. Ik wil ook Karlijnvandam bedanken voor de cover.
JE LEEST
Het paard dat moordde
غموض / إثارةOp Hazel's manege staat een paard dat al een paar moorden op zijn geweten heeft maar Hazel denkt dat het niet het paard zijn schuld is , zij denkt dat er meer achter zit. Maar wat als ze te veel te weten komt? Een verhaal waarin we het hoofdpersonag...