9.

138 10 24
                                    

(Suki'nin gözünden)

O gün gelip çattı. Akşam vakti herkes kıyıda toplanmış, son eşyaları yerleştirmemize yardım ediyorlardı. Neytiri bana ve çocuklarına döndü. Gözleri dolmuştu.

"Kendinize dikkat edin, Eywa sizinle olsun."

Hepimize kocaman sarıldı.

Dolu gözlerle Neytiri'ye gülümsedim. Her şey hazırdı. Yelkenliye binecekken Tuk arkamdan seslendi.

"Suki!"

Arkamı dönüp Tuk'un yanıma gelmesini bekledim. Bana bir bileklik uzattı.

"Kendi bilekliğini bana verip bunu alır mısın? Baktıkça sizi hatırlarım."

Gülümsedim ve bilekliğimi çıkartıp Tuk'a verdim. Elime üç tane daha bileklik bıraktı.

"Bunlar da bizimkiler için, onlarınkini bugün aldım. Diğerlerine de yapacaktim ama boncuğum kalmadı. Dikkatli olun."

"Olacağız Tuk."

Eğilip alnını öptüm ve yelkenliyi ittirip üstüne atladım.

Hepimiz klana el salladık. Ada gittikçe küçüldü.

Bileklikleri bizimkilere verdim.

Tonowari'nin yaptığı haritayı açıp daha iyi görebilmek için ışık tuttum.

"Hava insanları şu anda güney klanlarında oldukları için ilk hedefimiz kuzey tarafındaki adalar olacak. Daha sonra diğerlerine gideceğiz."

Herkes anlamış gibi başını salladı.

Neteyam işaret parmağını yalayarak havaya kaldırdı.

"Rüzgar yok, bu gece biraz yavaş ilerleyeceğiz. Beyler, bence iş bölümü yapıp sırayla yelkenliyi kontrol edebiliriz."

Üçlü kafasını sallayıp onayladı.

Lo'ak koşarak yelkeni tuttu.

"Beyler bayanlar; yataklarınızı hazırlayın, çünkü sabaha kadar kontrol bende olacak!"

Göğsünü gererek baş parmağını kendine doğrulttu ve gülümsedi.

"Gemiyi ters döndürme sakın kardeşim."

Neteyam Lo'ak başını okşadı.

Hepimiz güldük ve çantalardan gerekli eşyaları çıkartarak yattık.

______

Sabah güzel kokular ile uyandım. Gözlerimi açtığımda hâlâ yelkenlideydim. Üstümdeki örtüyü kenara çekip etrafıma bakındım. Adaya varmıştık. Gerindim ve yelkenliden inerek kokuları takip ettim.

"Uyuyan güzel de uyanmış!"

Kiri ateşin başında bağırdı. Balık pişiyordu.

"Sabah sabah balık pek iyi bir fikir değil bence."

"Aonung'a anlat, balık yemenin zamanı olmazmış."

Güldüm ve Kiri'nin yanına oturdum.

"Diğerleri nerede?"

"Lo'ak ve Neteyam odun toplamaya, Aonung ve Rotxo balık tutmaya, Tsireya da meyve toplamaya gitti. Kıtlık geliyor sanki anasını satayım."

Bir anda kahkahayı basınca Kiri de benimle gülmeye başladı. Biraz fazla sesli gülmüş olmalıyız ki Neteyam ile Lo'ak çıkageldiler.

"Günaydın Suki."

"Günaydın."

Fazlası ile odun toplamışlardı.

cafuné | lo'ak sully ☆Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin