6.

198 15 6
                                    

(Suki'nin bakış açısı)

"Payakan!"

Lo'ak Payakan'a seslenmeye başladı. Payakan suyun üstünde görününce illudan indik ve Payakan'ın yüzgecine doğru yüzdük.

"Seni gördüğümüze sevindik."

Yüzgece oturduk.

"Seni neden dışladılar? Noldu?"

Lo'ak merakla sordu.

"Bu çok acı verici." Diye cevap verdi Payakan.

"Ben sana güveniyorum, sen de bana güvenebilirsin."

"Lo'ak, bu Payakan'ı çok derinden yaralayan bir olay. Bence ona biraz zaman vermelisin. Kendini hazır hissetiğinde eminin sana anlatacaktır."

Omzuna dokunfum.

"Haklısın. Üzgünüm Payakan."

"Özür dileme lütfen, merakını anlayabiliyorum."

Payakan cevap verdi.

"Tutunun."

Payakan'ın yüzgecine tutunduk. Bizi gezdirmeye başladı. Önüne gelen bir balık sürüsünü ağzını kocaman açarak midesine indirdi. Kaçan balıklar bizim yanımızdan geçip gitti.

Sırt üstü yüzerken ikimiz ellerimi uzatıp ters bir şekilde yüzeye dokunduk.

Biraz dinlenmek için durduk. Ben Payakan'ın yüzgecinde ona kolyemi anlatırken Lo'ak tarzanlar gibi bağırmaya başladı. Benim güldüğümü duyunca da güldü. Sırtında koşarken Payakan'ın ona su püskürtmesi ile zıpladı.

"Ah dostum bu çok iğrençi!"

Hep beraber güldük.

Tekrar yüzerken Lo'ak Payakan'dan daha hızlı gitmesini istedi. Payakan hızlanınca birbirimize tutunduk ve düşmemeye çalıştık. Hızlı yüzüme çarpan su yaktığı için yüzümü Lo'ak'ın göğsüne sakladım.

Daha sonradan işleri biraz üst boyuta taşıyıp Payakan yüzeye hızlıca çıkarken  biz Payakan'ın üstünden atladık. Çok eğlenceliydi. Acımı unutmuş gibi hissediyordum.

Sonunda hepimiz yorulduk. Payakan sakin bir şekilde yüzerken Lo'ak sırtına uzanmıştı. Beni ise oturuyorken ellerimden ışıltılar çıkartıyordum.

"Biliyor musun? Yeşil kristal na'vi'leri ve hayvanları iyileştirebiliyor."

"Gerçekten mi? Dostum çok şanslısın. Keşke senin gibi olabilseydim. Belki o zaman babam benimle de gurur duyardı."

Kaşlarımı çatıp Lo'ak a baktım. Çillerim söndü

"Ne demeye çalışıyorsun?"

İç çekti.

"Babamın gözünde her zaman bir utanç kaynağıyım. Bence sadece babam değil herkes beni bir işe yaramaz olarak düşünüyor."

"Hayır, herkes böyle düşünmüyordur."

"Örnek ver o zaman."

"Ben, ben senin işe yaramaz biri olduğunu düşünmüyorum. Hatta tanıdığım çoğu na'vi'den daha iyi birisin. Dürüst olalım kimse dün akşam Aonung'un suçunu üstlenmezdi. Ama sen üstlendin. Sonuçlarını bile bile onun suçunu üstlendin."

Bakışlarını yavaş yavaş belirmeye başlayan yıldızlardan bana çevirdi.

"Gerçekten böyle mi düşünüyorsun?"

Gülümseyerek başımı salladım. O da gülümsedi

"Sana sahip olduğum için çok şanslıyım dostum."

cafuné | lo'ak sully ☆Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin