(Suki'nin gözünden)
İblis gemileri gittikçe yaklaşıyordu. Lo'ak cihazı çıkartmaya çalışırken bizimkiler yardıma gelmişlerdi. Beş kişi cihazı çıkartmaya çalışıyorduk.
"Haber ver!"
Neteyam Lo'ak'a seslendi.
"Babamı çağır, hadi!"
Lo'ak başını sallayıp ayağa kalktı.
"Baba- yani İblis Köpek, beni duyuyor musun? Ben Kartal Göz, duyuyor musun?"
Amcamın sesi boğuk bir şekilde duyuldu.
"Baba, biz... saldırıya uğramış bir Tulkun'un yanındayız. İblis gemileri geliyor. İki kilometre ötede."
Hepimiz birden cihaza asıldık ama çok inatçıydı.
"Hepimiz buradayız. Aounung ve Tsireya da var. Üç birader kayalarındayız."
Gözlerimden yaşlar süzüldü. Cihaz çıkmıyordu.
"Emredersiniz."
Lo'ak yanımıza gelip yardım etmeye çalıştı. Neteyam illusuna binip bir halat çıkarttı.
"Aounung!"
Halatı Aounung'a attı. Halatı cihaza bağladık.
Neteyam illusu ike çekerken bir ittiriyorduk. Arkama baktım. Dibimizdelerdi. Var gücüm ile cihaza yüklendim.
En sonunda çıkınca hepiniz suya düştük. Neteyam cihazı aldı.
"Siz diğer tarafa gidin!"
Herkes illusuna atladı. Ben Payakan'ın yanına gittim.
"Geçti dostum. Buradayım."
"Suki!"
Lo'ak arkamdan bana seslendi. Arkamı döndüm.
"Gidin! Ben Payakan ile giderim."
Başını salladı. Yüzgecine tutundum ve daldık. Daldıktan hemen sonra yakınlara ses bombası düştüğünü duydum.
Olay yerinden uzaklaştık. Kovalamaca devam ediyordu.
"Biraz bekle Payakan."
Onaylar biçinde bana baktı. Pembe kristali kullanıp ses dalgalarını dinlemeye başladım. İleriden illuların çığlıkları duyuluyordu, ve bir takım metal sesleri. Su altından saldırıyorlardı.
Payakan'a döndüm.
"Iyi misin?"
"Evet. Siz olmasaydınız ne yapardım bilmiyorum."
Gülümsedim.
"Başları dertte Payakan, onlara yardım etmeliyiz."
"Atla."
Payakan'ın yüzgecine tutundum. Yol almaya başladık. Olay yerine vardığımızda bazı yosunların kesilmiş olduğunu gördüm. Kesileli çok olmamıştı. Sesleri tekrar dinledim. Pek fazla ses yoktu. Yakalanmış olabilirlerdi.
Payakan'a işaret verdim ve suyun üstüne dikkatlice çıktık. Biraz uzaktan gemide üç figür gördüm. Bunlar Tuk, Lo'ak ve Tsireya'ydı.
Tekrar suya daldık ve gemiye alttan yaklaştık. Payakan ters dönünde geminin üstüne çıkacağını anladım ve suyu elimde toplayıp kendimi konumlandırdım. Suyun üstünde Lo'ak'ın figürünü gördüm. Kafasına silah dayanmıştı.
Payakan hızlıca yüzeye çıktı ve geminin üstüne yattı. Ben ise bu sırada Payakan havadayken ayağa kalktım ve denizden daha çok su alarak silahlı navilere püskürttüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
cafuné | lo'ak sully ☆
AventuraEywa tarafından Metkayina klanına bırakılmış olan Suki, Neytiri'nin ölmüş olan kardeşi Sylwanin'in kızıdır. Syilwanin öldükten sonra Eywa henüz Sylvanin'in içinde gelişmekte olan bebeği Omatikaya toparklarından kendi yanına alır ve birkaç yıl sonra...