Vira'dan:
Her zaman renkli sayfada kalacak o geçmiş ve Ayaz'ın siyaha boyadığı gündemim. Ayaz fotoğraf çekilmeyi sevmezdi. Evdeki her eşyayı toplarken genel bir tarama yaparak topluyordum. Tüm fotoğraf albümlerinde Gece vardı. Çisil ve Aybars. Gece'ye nasıl anlatacaktım babasının Aybars olduğunu.. Kendim bile nasıl yaptığımı anlamamışken, kendime anlatamıyorken ona nasıl anlatacaktım. Bu dava ile her şey ortaya çıkacaktı.
Son eşyaları da kutuya koyduktan sonra kargo şirketini çağırdım.
Aybars ona yakın bir yerde bize ev bulduğunu söylemişti. Adresi kargo şirketine verdim. Bir fiş kesildi. 110 euro.. Ev taşımak ne zor işmiş. Valizlerden de 3 tanesini onlara teslim ettim. Bu gece bu evde ve bu ülkede son günümdü. Kapı tekrar çaldı.
"Ay bizsiz mi gidicektin Vira Hanım" dedi kapıda bağırarak Çisil. Öner ve Evayla birlikte gelmişti.
"Vira Abla. Hep beraber dönüyoruz. Bizim de bitti okul. Zaten haftalar önce bitmişti. Sadece diploma vermiyorlardı" dedi Eva. Güldüm. Onlar içeri geçerken kapıya dayanıp geçtiğimiz 1 yılın özetini çıkardım kafamda.
Son akşam yemeği tablosunun içinde gibi hissediyordum. Tabağımdaki yemekle oynarken çatalımla, hiç yememiştim. Çisil omzuma dokundu.
"Bir sorun var dimi" dediğinde evet anlamında başımı salladım.
"Biz balkona çıkalım siz rahat konuşun. Hadi gel Öner" dedi Eva. İkisi de kalkıp balkona yöneldi.
"Gece'ye nasıl söyleyeceğimi bilmiyorum." dedim direkt. Anlar sanmıştım.
"Neyi" dedi boş bakarak.
"Babasının Ayaz değil de Aybars olduğunu. Mahkemede öğrenecek. Ayaz'ın avukatıyla görüştüm. Bunu mahkemede bana karşı kullanacak." dediğimde bana sarıldı Çisil.
"Anlat Gece'ye. Sana hak vereceğine eminim. Öyle bir durumda arada kaldın. Apar topar Ayaz evlenelim dediğinde mal oldun. Bence hak vericek sana" dedi.
...
Havalimanından çıktıktan sonra Çisil'in arabasına atladım. Eva ve Öner şimdilik eve gitmişlerdi. Çisilse otobüse binmemi istemediği için kendi arabasıyla bırakmaya karar vermişti beni.
"Vira" dedi yoldan gözünü ayırmadan.
"Efendim"
"Ayaz hayatını siktikten sonra Ecemle evlendi ya hani ? Sen de tüm bunlar bitince Aybars ile hakkettiğiniz hayatı yaşayabilir misin ?"
"Hayır. Kızım var benim" dediğimde cümlenin saçmalığı ile birbirimize baktık kısa süreliğine.
"Ya aptal mısın" diyip kahkaha attı.
"Hahahaha hayıır. Demek istediğim. Ulan evlenirim tabii. Kızımın gerçek babası." dedim. Gülmeye devam ediyorduk.
"Gece'yi aramadın ? Süpriz mi yapıcaksın" dediğinde hıhım dedim ve telefonumu açtım.
Aybars Kutlu: Vira Selam. İndiğini haber vermedin ama kimle geliceksin ? Gece'ye çaktırmadım. Utku ile dışarı çıktılar
"Aybars'tan yine güzel mesajlar" dediğimde kıkırdadı.
"Sözünün eri adammış. Bir gün bile bırakmadı seni"
...
Konuma geldiğimizde akşam saatine denk geldiğimizi farkettim. Hava eskisi gibi erken kararmıyordu güzel bir ilkbahar gecesiydi. Bu ayın sonunda yaz geliyordu. Telefonumu çıkarıp Aybars'a mesaj atacaktım ki 'annnee' diye bağırıp koşan Gece'nin sesini duydum. 'Yakalandın Vira.Süpriz konusunda berbatsın' diye geçirdim içimden.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kediler ve Geceler
Cerita PendekBu hikayenin bir açıklamaya ihtiyacı varsa hepsi içeride mevcuttur.