Sabah erkenden kalkıp kahvaltıyı hazırlamıştım. Resmen döşemiştim masayı. Herkesin uyanmasıyla salonda oturmuş hiçbir şey hazırlamamış gibi davranıyordum.
Tuğkan abimin "Anne ne ara hazırladım bunları" demesiyle annem hızlıca mutfağa gitmişti.
Şaşkınca yanıma geldi. "Bunları sen mi hazırladın" demişti. Ben de hevesle başımı salladım.
Yavuz abim göbeğini kaşıya kaşıya mutfağa doğru geçti ve "E başlayalım hadi" dedi. Resmen öküzdü ya.
Yemek yerken olduğunca uysal davranmıştım. Çaylar bittiği anda yeniden doldurmuştum. Normalde laf sokmadan duramacağım konuşmalara sadece gülümsemiştim.
Şimdi ise annemle salonda oturmuş Müge Anlı'nın başlamasını bekliyorduk. Başlamadan söylemem lazımdı yoksa annemin odağını kaybedersin ve asla izin alamazdım.
Anneme sırnaşıp "Anneee" dememle annem hızlıca "Hayır" demişti
Suratımı asıp "Daha bir şey demedim. Bir şey isteyeceğim ne malum" demiştim.
Annem de bana baktı ve kaşlarını kaldırdı. "Ben annenim a demenden ne istediğini anlarım" diyip televizyona döndü.
Ben de suratımı asmaya başladım. Şirinlikle izin alamamışsam somurtarak alırdım. Evin tek kız çocuğuysam o izini illa alırdım.
Annem dayanamayıp bana döndü "Ne istiyorsun söyle" demesiyle 'bir şey yok' anlamında omuzlarını silktim.
Annem beni dürtüp "Söyle belki izin veririm" demişti.
Hala yüzüm düşmüş bir halde "Cansu ve Defne çağırdı. Defne'yi biliyorsun büyük bir aşk acısı çekiyor bu ara. Cansu da Uğur ile kavga etmiş. Kızlar gecesi yapacağız. Belki Uğur'u da çağırırız barışsınlar diye" demiştim. Annem bana baktı iyice süzdü.
Yalanımı arıyordu resmen ama yakalayamazdı. "Hele bi de bakayım kaç gün kalmayı planlıyorsun" demişti
Ben de "1 güncük anneciğim" demiştim şirinlikle.
Tek kaşını kaldırıp "Bana bak bi. Yer miyim bunu?" demişti. Evet bunu asla yemezdi çünkü birkaç sefer yapmıştım ve imkanı yoktu.
Masum bir şekilde "2-3 gün annem. Sonra geri gelirim zaten. Ama maksimum 1 hafta kalırım" dememle annem gözlerini şaşkınlıkla açtı.
"Kızım 2 gün ile 7 gün arasında uçurum var. Salak mısın yoksa numara mı?" demesiyle yine somurttum.
"İyi tamam 2-3 gün kal. Fazla izin için sonra düşünürüz. Ama hayır dersem ve gelmezsem var ya bir daha gidemezsin" demişti. Tehditleri tamamen öylesineydi ama annemin tersine gelmek istemezdim.
Hızlıca anneme sarılıp " Bir tanesin sen sultanım" diyip odama koştum. Hızlıca üstümü giyinmeye başladım dün hazırladığım çantamı girişe bıraktım.
Annem şaşkınlıkla bana dönmüştü. "Sen ne fenasın ha! Çoktan hazırlamış bir de" demişti.
Üstümü giyindikten sonra dişimi de fırçalayıp fırçayı da çantama koydum. Makyaj çantamı alarak kapının oradaki aynanın oraya gittim ve hafif bir makyaj yapmaya başladım. O sırada markete giden Burak gelmişti.
Beni kapıda görmesiyle korkmuştu. Ardından benim çantamı ve makyaj yaptığımı görmesiyle kısa çaplı bir sorguladı. Hemen anneme bağırdı.
"Anne ablam kocaya kaçıyor. Haberin olsun" demesiyle kafasına terliği atmıştım ama hızlıca eğilmesiyle terliğim sokağa gitmişti.
"Ne diyorsun lan sen. Düzgün konuş yamuk ağzını daha da yamultmayayım. Arkadaşımda kalmaya gidiyorum. " demiştim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mucize Mahallesi
ChickLitYeni taşındığımız mucizelerle dolu bu mahallede önceden bildiğim her şeyin farklı olduğunu anlamıştım. Aşkı da dostluğu da burada yeniden öğreneceğimi bilmiyordum. Komedi, tatlı kaos, arkadaşlık, aşk, mahalle temalı bir kitap! İçinde argo bulunur ba...