"Teşekkürler Kader teyze." dedi Mavi annemin elindeki tepsiyi alıp. Annem de ikimize bakıp sevinçli bir ifadeyle odadan çıktı. Kızının sosyalleşiyor olması onu o kadar mutlu ediyordu ki.
Mavi, tabaktaki kurabiyeyi ağzına tıkarken bana gülümsedi. İlk kez tanışmış olmamıza rağmen bu kadar rahat davranması ilginç gelmişti. Onun aksine somurtan suratımla "Artık konuşabilir miyiz?" diye sordum.
Mavi lokmasını bitirip neşeyle devam etti. "Hiç misafirperver değilsin."
Köşede duran koltuktan kalkıp Çağrı'nın sandalyesine oturmaya çalışacakken "Sakın!" dedim sert bir dille. "Oraya oturamazsın."
Birkaç saniye duraksasa da bozuntuya vermeden yatağımın köşesine oturdu. "Anlatacaklarım kolay şeyler değil ve sen bu tavırlarınla hiç yardımcı olmuyorsun." dedi kırık sesiyle.
İşlenen tüm suçların üstüme kalmak gibi bir özelliği vardı.
"Sana nasıl güvenip sıcak davranabilirim ki? Kaç yıllık arkadaşlarım beni acımadan harcadılar. Biz seninle sadece o geceyle alakalı bilgi alışverişi yapacak olan iki insanız. Fazlasını bekleme."
Bu kadar sert çıkmayı istemesem de yaşadıklarım ortadaydı ve bu olayı aydınlatamadığımız her dakika içten içe ölüyordum. Üstüne üstlük Mavi'nin gamsızlığı beni daha da bunaltıyordu.
"Haklısın, özür dilerim." deyip konuşmaya devam etti.
"Ben 6 yıldır Ali'yi seviyorum Zeyno. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama onu ilk gördüğüm andan beri çok aşığım."
Söyledikleriyle oldukça şaşırmışken onu bölmemek için tepki vermedim.
"Aşkımı kimseye anlatmadan içimde yaşadım çünkü karşılık alamamaktan korktum. Onu başkasıyla görmek beni öldürüyordu. Bencillikse bencillik." dedi omzunu silkerek. "Cemre'nin bir açığını bulup Ali'den ayırmak için fırsat kolluyordum. O gece Cemre ile Berk'i öyle görünce..." konuşmasına ara verip derin bir nefes aldı. Ben ise anlattıklarını sindirmekle meşguldüm.
Söylediği gibi aşkını içinde yaşamıştı, varlığından haberimiz dahi olmamıştı. Konuşmaya devam etmesiyle dikkatimi ona verdim. "Ben... Bu fırsatı kaçıramazdım. Ali'yi kandırmalarına izin veremezdim. Üstelik kanıtım da olacağından belki Ali'yle yıllar sonra yakın olacaktım ve aramızda bir şeyler yaşanacaktı." dedi bir anda heyecanlanan sesiyle.
"O yüzden kayda aldım fakat arkadan Duru'nun gözüküyor olması ve o gece yaşananlar sebebiyle Ali bu görüntüleri izleyemedi." dedi tekrar eski hüznüne dönerek. Sonrasındaysa kaydı kesip eğlence alanına geri döndüğünden bahsetti, o an Duru'nun da orada olduğundan haberi yoktu ve gecenin geri kalanı hakkında bir fikri de yoktu.
"Ali öğrendi zaten." dedim düz bir sesle. "Ege fark edip söylemiş, şu an Berkle araları bozuk."
"Biliyorum..." dedi sıkıntılı bir sesle. "Zaten o yüzden sana ulaşmak istedim ya. Bu kaydı Ali görmese de bir şey olmaz ama senin haberin olmalıydı."
"İki sene önce haberim olsaydı daha iyi olmaz mıydı sence?" dedim dayanamayıp. "Bunca zamandır neredeydiniz ya, tüm sırların iki sene sonra mı açığa çıkası tuttu?"
"Haklı bir isyan." dedi kıkırdayarak ve bir süre sessiz kaldı. Oysa ben gerçekten merak ediyordum. Suçsuz olduğumun anlaşılması için bu kadar zaman psikolojimin mahvolmasını mı beklemişlerdi?
Somurttuğumu gören Mavi "Evrende yaşanan her olayın, hayatına giren her kişinin sana katacağı bir şey vardır. Bir düşün, sence neden iki sene sonra ortaya çıktı tüm bunlar?" dedi ve kulağıma eğilip fısıldadı. "Tesadüf olmadığını anlayacak kadar zekisin, ailen bunun farkında olmasa da."