4.Bölüm

75 6 0
                                    

"Batu bizi beklesene ya acelen mi var" birilerine sürekli çarpıp Batu'nun peşinden gidiyorduk. Hayır bide gülüyor ayağımızda topuklu ayakkabı var. Ne kadar düşüncesiz bi çocuk Allah'ım ya. Ama Gamze ortamdan dolayı galiba sessiz kaldı. Bu günü, şu zamanı, şu dakikayı tarihe yazmalıydım konuşmuyor ya vvovovo.

Batu'nun yanına gittik sonunda. "Kızlar siz burda bekleyin ben hemen gelicem." Dedi. Ama burası çok güzeldi. Değişik bir havası vardı. Herkes kendi arkadaş grubuyla takılıyordu. Batu bi süre sonra gözden kaybolmuştu zaten. Gamze'ye dönüp "Gamze iyisin dimi bebeğim? " dedim tedirgin bi şekilde. "Değilim Güneş değilim. Bi insan içinin acıdığını hisseder mi ?) Susmasıyla ona sımsıkı sarıldım. Kulağına "bugün bizim günümüz. Toplan kendine gel be kızım. Ve şimdi gülümse. " Dedim. Gülümsemeye çalışarak kafasını salladı. Ama biz içimizde fırtınalar koparken, gülmeyi başarmıştık.

***

"Ee kızlar ne içiyosunuz bakalım?" Batu'nun bize içki içirmeyeceğini biliyorduk. O yüzden "karışık meyve suyu" dedik Gamze'yle aynı anda, gülüştük. Batu içecekleri getirdi "Buyrun meleklerim" dedi. Teşekkür edip içecekleri elinden aldık. O sırada grup sahneye çıkmıştı. Ortamdaki sesler kesildi. Gitar sesiyle birlikte ışıklar teker teker açılmaya başlamıştı.

Bunlar güzel günlerimiz

Daha beter olacak herşey

Dünya zaten yalan dolan

Kaderden kaçamaz insan

Vurulmuş kalbinin ortasından

Ve son ışık açıldı. " Poyraaaaz" dememle şaşırdım kaldım. Herkes şarkıya eşlik ediyordu. Ben başka bir dünyadaydım o sırada. karanlıkta bile yakışıklı be. Yüz hatları, yüzüne vuran ışıkla daha bi belirgindi. Sesine konuşurken bayılacak gibi olmuştum zaten. Şimdi bide karşımda şarkı söylüyor. Küçük bedenime kastı mı var bunun. " Güneş, Poyraz kim kızım ne diyosun sen" demesiyle Gamze'ye baktım "sonra anlatırım kanka" dedim ve Poyraz'a döndüm. Bu bi işaret mi Allah'ım yine mi sınıyorsun beni?

***

Şarkıları bittikten sonra Batu elini havaya kaldırıp Poyraz'a gel işareti yaptı. "Ne yapıyorsun sen Batu?"
Dedim aniden. "Arkadaşımı çağrıyorum Güneş ne yapmışa benziyorum?" Dedi ukala ukala davranması yok mu bide. Tatlı gözleriyle bana bakmasa elimden çekeceği var bu çocuğun. Allah'ım teker teker gelin ama olmuyor böyle kaldıramaz bünyem bunu. Meyve suyumdan bi yudum alıp ferahlamaya çalıştım.

"Selam" dedi gülümseyerek. Sonra bana baktı yüz ifadesi değişmişti. "Ufaklık merhaba" bu Poyraz niye sürekli ufaklık diyor bana. "Merhaba Poyraz" dedim gülümseyerek. Millet bizim olduğumuz tarafa çevirmişti kafasını. Poyraz gibi biri olunca bende olsam bakardım yani. "Hey siz nerden tanışıyorsunuz bakalım? " dedi Batu. Poyraz bişeyler diyecekmiş gibi oldu ama ben cevap verdim. " dün tanıştık Batu çok olmadı. " dedim. Batu kulağıma eğilip " yakışıklı dimi Poyraz, gözlerinin içi parlıyor. Bu kadar belli etme cadı. " dedi gülümseyerek. Poyraz yanımızda olduğu için şimdi Batu'ya cevap versem anlardı. Çünkü gerçekten sinirden kıpkırmızı olmuştum. Batu beni illa ki sinirlendirecek bişeyler buluyor.

Sohbet ederken Poyraz'ın omzuna bi kız dokundu. Sarışın şırfıntı bulmuşlar yakışıklı çocuğu bırakırlar mı. Bi süre sonra şırfıntı bana dik dik bakıp gitti. Kızın arkasından onu izliyordum az daha kıvırtarak yürüse oynak balık boku olcak. Masaya döner dönmez Poyraz'ın beni izlediğini gördüm. Olamaz sahiplenme içgüdüm ortaya çıkmıştı napıyım ya öf . "O zaman bişeyler yapıyoruz haftaya çocuklar." Batu'ya ne bakışı atıp bişey yokmuş gibi davranmaya çalıştım. " kardeşim haftasonu grupla sahneye çıkıyoruz." Dedi üzgün bi yüz ifadesiyle. Ne bide gelmesini mi bekliyordum Poyraz'ın. "Peki Poyraz başka sefere" dedim Batu o ara bişeyler söyleyecekken ağzını geri kapattı. Poyraz'ın gözleri yeşildi, eşsiz bi yüzü vardı. İnsanı öldürecek cinsten. Keşke benim olsa sjsjsbf

"Çocuklar çağrıyor kusura bakmayın, size iyi eğlenceler" dedi Poyraz. Görüşürüz dedikten sonra grup şarkı söylemeye devam etmişti.
Geç olmuştu eve gitmemiz lazımdı. Yoksa annem çıldırır. Babamla ayrıldıklarından sonra tam bi kuralcı anne olmuştu. Çekilecek gibi değildi. Annem ne kadar belli etmemeye çalışsada üzülüyordu. Aramızdaki o buzdan duvar onun kuralcılığı sayesinde ortaya çıkmıştı. " hadi kızlar kalkalım yarın okulunuz var" dedi Batu. İlk defa akıllıca bişey söyledi bugün. Ama Poyraz'ı bırakmak istemiyordum. Çevresi kalabalıktı gitmemiz en iyisiydi. "Tamam gidelim Batu" dedim. Gamze zaten aynı konuşmuyordu. Batu da farketmişti ama bişey dememişti. Kaşlarını çatıp arabaya binmişti Batu. Bende yanına oturdum arka koltuğa da Gamze geçti. Ilk eve beni bırakmışlardı. Iyi geceler deyip arabanın kapısını kapatıp eve gittim. Annem tv'nin karşısında uyuyakalmıştı. Evin çalışanı üstünü örtmüş olmalıydı. Aysima'nın onu akıl edecek kadar kafası yoktu çünkü. Bende odama geçtim, üstümü çıkarıp yatağa yattım. Kulaklığı takıp uyudum. Bugün gerçekten içimde bi hissin olduğunu anladım. İçim kıpır kıpır olmuştu. Bunuda tarihe yazmalıydık bence hissedebiliyordum.

KURTARILIŞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin