"Tässä on muuten jätkät"

163 9 2
                                    


Merin pov:

Jes. Pääsen pois laitoksesta. Muutan veljelleni Aleksille. Hän asuu Helsingissä. Tämä laitos on Tampereella.

Koko viikon minun laitos huoneesta on kuljetettu tavaroitani Helsinkiin. Ja nyt vihdoin tänään Aleksi hakee minut sinne. Uusi elämä uudet kujeet vai miten se meni.

*Time skip pari tuntia*

Istun Aleksin auton takapenkille. "Moi" Ale tervehtii kuskin paikalta. Huomaan että hänen vieressä istuu joku mies. Miehellä on vaaleanruskeat kiharat. "Tässä on Olli" Aleksi jatkaa. "Okei. Moi :)" vastaan. "Mooi" Olli vastaa.

Matkalla Aleksi laittaa radion päälle ja sieltä alkaa soimaan heidän uusin biisi. FLATLINE.

"I think i wanna flatline. Flatline" Laulamme.
"Ootpa sä hyvä laulamaan" Olli sanoo.
"Kiitos!" Vastaan.

*Time skip Helsinkiin*
"Moi!" Aleksi huutaa kun avaa ulkooven. "Mooi" kuuluu kunnon kuoro olohuoneesta. Mietin että onkohan koko blind channel täällä? Astelemme olkkariin ja siellä on kaikki bändin loput jäsenet. "Tässä on muuten jätkät." Aleksi kertoo. "Moi! Mä oon Joonas!" Joku kiharatukkainen ilmeisesti Joonas esittäytyy. Nyökkään hänelle tervehdykseksi. "Tommi" Tommiksi esittäytynyt aika pitkä tummahiuksinen mies sanoo. "Moi" vastaan hänelle. "Mä oon Niko" Vuorostaan pitkähiuksinen aika lyhyehkö mies sanoo.
Vastaan hänellekin "moi" ja hymyilen. Viimeiseksi katseeni kääntyy blondiin myös aika pitkähiuksiseen ja pitkään mieheen. Mies katsoo minua kuin arvioiden ja avaa viimein suunsa "Joel" hän sanoo. Hän ei sanonut sitä yhtä lämpimästi kuin Tommi. Hän sanoi sen jotenkin kylmästi. Jos ymmärrät mitä tarkoitan. Nyökkään hänelle.
"Mä voin näyttää sulle sun huoneen!" Joonas sanoo melkein hyppien innostuksesta. "Joo!" vastaan ja lähdemme yläkertaan. Pidän jo nyt Joonaksesta ja Ollista. Eikä Niko tai Tommikaan hullummilta vaikuta. Se Joel vaikutti siltä että hän ei pitäisi minusta. "Tässä se on!" Joonas keskeyttää ajatukseni. "Tää on ihan kiva!" Sanon. Huoneeseeni on viety kaikki muuttolaatikot ja sänky (120cm leveä)
Ja meikkipöytä sekä yöpöytä. "Mä voin auttaa sua sisustaan." Joonas sanoo hymyillen. "Joo! Aloitetaanko?" Kysyn innostuen. "Joo!" Joonas vastaa. "Siirretäänkö toi sänky tohon seinän viereen?" Joonas ehdottaa. "Joo". Vastaan ja siirrämme sängyn.
"Mihin sä haluut ton meikkipöydän?" Joonas kysyy hymyillen. "Öö vaikka tohon" vastaan ja osoitan kohtaa huoneessani. Otan yhden muuttolaatikon ja kiipeän sängylleni. Otan sieltä ensimmäisen julisteen ja alan kiinnittämään sitä seinälle. (Se on Linkin park juliste).
"Wow! Sulla on hyvä musamaku!" Joonas sanoo.  "Kiitos!" Vastaan hymyillen.

*Time skip 2-3h*
Saimme huoneen viimein valmiiksi.

*Time skip 2-3h*Saimme huoneen viimein valmiiksi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Tossa on se valmis huone. Voit vaihtaa jos et tykkää <3)

"Tästä tuli hieno!" Joonas sanoo. "Jep" vastaan
Lyömme Joonaksen kanssa ylävitoset.
"Mennäänkö alakertaan?" Kysyn hymyillen. "Joo" Joonas vastaa ja menemme takaisin alakertaan.
"Saitteko valmiiksi? Olitte siellä varmaan kaksi tuntia!" Aleksi kysyy hymyillen. "Joo saatiin!" Vastaan hymyillen.

"Pitäiskö hakea ruokaa jostain?" Niko kysyy. Hyväksyvää mutinaa  kuuluu ympäri olkkaria.
"Joo mistä?" Tommi kysyy nousten ylös. "Mäkkäri?" Joonas ehdottaa. Kuuluu jälleen hyväksyvää mutinaa. "Mä lähden ainakin hakemaan!" Tommi sanoo. "Ja mä!" Joonas sanoo hyppien jälleen innosta. "Mäkin taidan tulla!" Olli sanoo. "Mun pitäis käydä ruokkimassa Rommi." Niko sanoo.

"Nyt tehdään niin että minä, Olli ja Joonas lähdemme hakemaan ruokaa. Ja sillä aikaa Aleksi käy Nikon kanssa ruokkimassa Rommin, koska Joelilla tai Nikolla ei ole autoa mukana! Tommi kuuluttaa.
"Hyvä idea" Niko komppaa ja nousee ylös. Aleksikin nousee ylös. Jään Joelin kanssa kaksin olkkariin kun muut menevät eteiseen. "Menee puoltuntia!" Aleksi huikkaa ja lähtee Nikon kanssa ulos ovesta. "Meillä menee myös päälle puolituntia!" Tommi sanoo ja poistuu Ollin ja Joonaksen kanssa . Jäämme hiljaisuuteen Joelin kanssa. Joel nousee ylös nojatuolista ja tulee sohvalle viereeni. Katson vain käsiäni. "Mä käyn vessassa." Sanon ja nousen ylös. Saan hämmentyneen ja jopa hieman tuiman katseen Joelilta kun lähden tarpomaan kohti vessaa.

Avaan vessanoven ja lukitsen sen. Mitäköhän Joel meinaa? Mietin. Ei minulla tietenkään oikeasti ollut vessahätä. Oli vain pakko päästä pois tuosta tilanteesta.
Hengitän muutaman kerran ihan rauhassa ja avaan sitten oven.

Noniin nyt ois eka luku kasassa! Tänään tulee vielä toinenkin luku! Ja ehkäpä vielä kolmaskin...

Haluan myös sanoa että se toinen kirja mitä aloin kirjoittaa se " Entä Jos Olen Jo Liian pohjalla" niin se on vähän niinkuin  päiväkirja. Eli perustuu Mun päiviin ja tositapahtumiin. Eli se ei ole mikään fikki!!


● Vittu että mä vihaan sua●✅️Where stories live. Discover now