Ei edes koputtanut...

104 8 0
                                    


Joonaksen pov:

Herään aamulla. Ainiin. Olen Merin sängyssä. Tyttö nukkuu vielä selkä minun päin. Lapset ovat kyllä söpöjä kun nukkuvat. Päätän nousta.
Lähden alakertaan ja siellä on hiljaista. Huomaan kuitenkin Joelin takkahuoneen nojatuolissa puhelimella. Menen takkahuoneeseen ja suljen oven perässä. "Huomentah" Sanon haukotellen. "Aa huomenta!" Joel sanoo ja nostaa katseensa puhelimesta. Istun Joelin viereen toiseen nojatuoliin. "Tapahtuko eilen jotain erikoista kun olit Merin kaa kahdestaan?" Kysyn Joelilta. Joel katsoo minua ihmeissään ja avaa suunsa "ei?" Hän sanoo kysyvästi. "Ookei?" Vastaan ja hymyilen. Jotenkin minulle jäi sellainen olo että Joel "säikähti" kun kysyin asiasta.

Nousen ylös nojatuolista kun olemme Joelin kanssa rupatelleet jo jonkin aikaa.
"Mä käyn herättämässä ne unikeot!" Huikkkaan Joelille joka virnistää vastaukseksi.
Painelen suorinta tietä olohuoneeseen jossa Niko, Tommi ja Olli nukkuvat. Hyppään sohvalla lojuvan Tommin jalkojen päälle. "Porko mä olin kyllä jo hereillä!" Tommi nauraa. "Aijaa no en huomannut" Sanon nauraen itsekin vähän. Seuraavaksi Niko. Kiskaisen häneltä peiton pois ja hän värähtää kylmyydestä. Hänellä on päällä vain boxerit ja t-paita niinkuin minullakin. Niko availee silmiä. Sitten Olli. Lähden keittiöön hakemaan jääpaloja pakastimesta. Palaan takaisin ja otan Ollin peittoa varovasti hänen rintakehältään ja pudotan siihen kasan jääpaloja. Ollin silmät rävähtävät auki ja hän huutaa. "Äää kylmäää!!" Olli huutaa aamuäänellä.

Pian Aleksi tulee yläkerrasta hupparissa ja boxereissa sekä Joel puolestaan takkahuoneesta college housuissa ja t-paidassa.
Joel on tässä välissä laittanut hiuksensa sorkuiselle nutturalle ylös.
"Mitä täällä tapahtuu?" Aleksi kysyy naurahtaen.
*Selitän miten herätin kaikki jätkät*

"Vai että sellaista" Aleksi nauraa. "Pitäiskö jonkun käydä herättämässä Meri?" Olli kysyy. "Mä voin käydä!" Joel sanoo ja lähtee kohti portaita. Outoa. Ei Joel koskaan halua tehdä mitään jonka joku muukin voisi nyt tehdä.

Merin pov:

Olen herännyt ja huomannut että Joonas on jo lähtenyt alakertaan. Nojaan sängyssä seinää vasten ja minulla on peitto jalkojeni päällä ja hiukset sotkunutturalla ylhäällä. Olen myös laittanut mustan ison hupparin päälle. Pian JOEL astuu huoneeseeni. Ei edes koputtamut... "herätys" Joel sanoo. "Oon hereillä?" Vastaan. Joel ottaa taas epäilyttävästi askelia lähemmäs. Hän jää seisomaan sänkyni viereen ja katso minua vihaisesti. "No?" Kysyn. "Älä kerro enään ikinä kellekään jos mä teen sulle jotain." Joel sanoo ilmeettömästi. Sitten hän kääntyy ja marssii alakertaan. Mitä helvettiä nyt?!

Laitan päälleni punaset ruutu-yökkäri housut ja mustan hupparin. Laitan valkoiset nilkkasukat ja laitan vähän yli olkapään mittaiset hiukseni kahdelle letille. Vetäisen hupun päähän ja marssin alakertaan. "Huomenta!" Tommi sanoo hymyillen olohuoneen sohvalta. "Huomenta" vastaan. "Mee keittiöön syömään aamupalaa!" Aleksi sanoo Tommin vierestä puhelin kädessä. Menen keittiöön. Siellä on Joel ja Olli. Huh. Hyvä että Ollikin on täällä. Joel on oikeasti vähän pelottava.
Joel juo kahvia plydän ääressä puhelin kädessä eikä edes vilkaise minuun päin. Ollikin istuu kahvikuppi kädessä ja katsoo jotain aamulehteä. "Huomenta" Olli sanoo hymyillen. "Huomenta!" Vastaan ja otan jääkaapista sokerittoman redbullin ja nappaan hedelmäkorista banaanin. Painelen takaisin omaan huoneeseeni.

● Vittu että mä vihaan sua●✅️Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt