HAYAL MEZARLIĞI

481 272 440
                                    

Merhaba!
Oy vermeyi , yorum yapmayı ve bahar kokusunu kitaplığınıza almayı unutmayın!..
Keyifli okumalar dilerim :))

Bölüm için enn uygun şarkıyı seçmeye çalıştım..
Şarkısı;

Hayko cepkin - bırak seveyim rahat edeyim
Nazan öncel- geceler Kara Tren

                                    🥰

Selim Maral

Züleyha. Züleyha. Züleyha..
İsmi bile şiir gibi, masal gibi, büyülü bir ninni gibi geliyordu. Sanki bir masal diyarının prensesiydi, sanki bir ninnideki esrarengiz o kadındı.
Ama gerçek değildi.
Gerçek olamayacak kadar güzeldi.

"Neredesin Züleyha?" Diye fısıldadım, fotoğrafına bakarken.
Bu fotoğrafı, gazinodaki odasından almıştım.
İlk gördüğümde bu fotoğrafı almak saygısızca geldiğinden almamıştım ancak yokluğunun yedinci ayında nefes alamayacak hale geldiğimden , almak zorunda kalmıştım.

Sonra yan tarafta duran şiirlere baktım.
Onun için yazdığım , sayfalar dolusu şiire.
Sayfalara doldurduğum hasretime baktım.
Onun için nasılda çığlıkçığlığa bağırıyordu kelimelerim.

" bana niye bu kadar uzaksın?
Beni nasıl bir bakışla , bir sesle bir kokuyla aşık ettin züleyha ?

Hangi ara girdin rüyalarıma?
Beni aşkınla virane ettin.
Senin ağzından bile öğrenememiş olduğum adını , bin kere zikr ettim.
Hiç mi duymadın züleyha?

Seni ilk olarak bir sene önce bugün gördüm , gördüm göreli hayallerimde , rüyalarımda , şiirlerimde ve kalbimde geziyorsun.
Bir kere de yanıma uğrasan züleyha?"

Yıldızlar kadar uzaksın bana.
Gözlerin birer yıldız kadar parlak .
Gözlerine baktığımda , kokun nefesime karıştığında , sesin kulaklarımı okşadığında ; uzayın derinliklerinde savrulduğumu hissediyorum.

Boğuluyorum , nefes yok.
Sürükleniyorum , tutan yok.

Yaşadığım evreni bile sana benzetiyorum ben , bende bıraktığın etkiye.
Orada bile varsın , bir kere de şehrime uğra.

O sırada kapı çaldı. Şiirleri ve fotoğrafı bırakma zahmetinde bulunmadan " gel " dedim. İçeri çekingen bir tavırla giren mehmet'e kaşlarımı çatarak baktım.
Bir kötü habere daha tahammülüm yoktu.

"Komutanım durum gittikçe ciddileşiyor , halk sokağa döküldü. Samsun'da isyancılar ve hükümet yanlısı grup arasında çıkan bir arbedede üç genç ölmüş , yedi kişi yaralıymış. " dedi.
Sonra derin bir nefes aldı ve konuşmaya devam edebilmek için cesaretini toplamaya çalışıyor gibiydi.

Gözlerime baktı. Ona nasıl bakıyorsam korkuyla başını geri çevirdi ve hızlıca konuşmaya devam etti "komutanım birde yirmili yaşlarında genç bir kadını rehin almış isyancılar, bir öğretmeni." Hızla ayağa kalktığımda mehmet bir adım geriledi.

"Ne zaman oldu bu ?!" Diye bağırdım.
Mehmet kendini zorlayarak gözlerimin içine baktı ve konuşmaya başladı.

"Komutanım aslında bu olay bir yıl önce olmuş.." hırsla sandalyeye vurdum ve mehmete döndüm . Aceleyle konuşarak lafını bitirdi " .. bunu saklamış ve peşine düşmemişler çünkü bu tür rehin alınma olayları çokça yaşanıyor ve kimsenin bunlara gücü yetmiyor. Halktan gelecek tepkiden korkarak saklamış bunu hükümet.."

BAHAR KOKUSUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin