-27-

23 5 0
                                    

Yang kita minta pada Allah belum tentu terbaik, tapi yang Allah beri pada kita sudah pasti terbaik.

-Hamba Allah-
_____________________________

"Papah... ayo makan.. aku laper..." Ucap Syella dengan nada manja nya sembari menarik-narik lengan Tuan Ervin.

"Duluan ya sayang, papah lagi banyak kerjaan." Tuan Ervin mengelus kepala Syella.

Syella memuncungkan bibirnya.

"Ih... aku mau bareng papah.." Kata Syella lagi tapi dengan kepala yang menunduk.

Tuan Ervin tersenyum melihat telatah anaknya. Kerana rasa bersalah mula berselubung, terpaksalah dia tunaikan permintaan Syella.

"Ya sudah ayo.." Ajak Lelaki itu lalu mengganding lengan Syella ke meja makan.

"Papah tahu enggak? Kemarin aku mimpi ketemu sama seseorang!" Ujar Syella setelah makan beberapa suap nasi goreng.

"Ketemu siapa emang?" Balas Tuan Ervin lalu mengunyah kembali makanan yang berada di dalam mulutnya.

"Mamah.." Jawab Syella tersenyum. Detik itu juga Tuan Ervin menghentikan kegiatannya lalu menatap Syella sendu.

"Kangen banget ya ? Sama kok papah juga kangen sama mamah.. Kapan-kapan papah mau nyusul mamah." Balas Tuan Ervin.

"Papah kok ngomong kayak gitu sih? Jangan tinggalin aku. Aku enggak ada siapa-siapa lagi.. aku cuman ada papah." Syella mula terbawa emosi nya. Membahas soal Marinda adalah hal yang sensitif buat dirinya.

"Semua orang bakal pergi pada waktunya Marsyella. Papah sama mamah enggak bakal pergi kok, buktinya kita masih tetap di hati kamu kan? Papah enggak bisa selamanya sama kamu sayang." Jelas Tuan Ervin dengan nada sedikit memujuk.

Syella mengangguk-anggukkan kepalanya lalu tersenyum.

"Mau papah suapin enggak?" Sengaja Tuan Ervin menawarkan bantuan. Dari tadi dia melihat Syella kesusahan memegang sudu. Mungkin kerana jarinya yang telah cacat saat ini. Kasihan sekali anaknya.

"Mau!" Syella lantas mendekati Tuan Ervin.

Dengan penuh berhati-hati, Tuan Ervin menyuapkan Syella makanannya. Sesekali dia mengelus pucuk kepala Syella.

Syella adalah anugerah terindah dalam hidupnya setelah Marinda. Sungguh dia bersyukur bisa mengenali kedua mereka.

Sesekali dia akan mengingat semua memori saat awal dia bertemu Syella.

Marsyella Adellyca Paramastri atau nama sebenarnya Marsyella Adryanne Devandra.

Syella tinggal di rumah anak yatim piatu sejak bayi. Dia tidak pernah tahu akan asal usulnya. Yang pasti, dia pernah diberitahu jika dia ialah anak hasil luar nikah. Disebabkan tidak mempunyai duit untuk menampung kehidupan nya, Syella dihantar pada rumah anak yatim.

Gadis itu awalnya seorang yang pendiam dan tidak banyak bergaul. Tapi saat dipertemukan dengan Tuan Ervin dan Marinda, hidupnya berubah 360 darjah.

"Boleh papah tanya enggak?"

Syella mengangguk setelah meneguk jus apel yang menjadi kegemarannya.

TEMBOK CINTA [COMPLETED]Where stories live. Discover now