-32-

30 5 0
                                    

Membuang-buang waktu lebih buruk dari kematian,
Kerana kematian memisahkanmu dari dunia,
Sedang membuang-buang waktu memisahkan mu dari Allah.

-Ibnu Qayyim Al-Jauzy-
_____________________________

Rihanna merenung sarapan paginya tanpa ada niat untuk menjamah. Melihatkan itu, Puan Ina lantas mencuit bahu sang anak. Namun tiada reaksi yang diberikan.

"Rihanna."

Suara garau dari Aryan memecahkan lamunan Rihanna. Rihanna lantas melihat ke arah abang sulungnya itu.

"Kamu enggak apa-apa kan Hanna? Aku khawatir banget sama kamu. Perasaan dari tadi kamu diem mulu. Kenapa?" Ujar Syella membuat Rihanna mengetap bibirnya.

"Overthinking.." jawab gadis itu setelah sekian lama bungkam.

Aryan dan Syella memandang antara satu sama lain dan tertawa kecil.

"Dah pandai overthinking." Gurau Aryan kemudian tertawa kembali.

Puan Ina menyentuh lembut bahu anak gadisnya ini kemudian ditatap dengan tatapan penuh kasih sayang dari seorang ibu.

"Cerita pada ibu apa yang bermain dekat fikiran adik sebenarnya?" Tanya Puan Ina.

Melihatkan raut wajah ibunya yang sangat risau akan keadaan dirinya sekarang, Rihanna menggenggam tangan ibunya.

"Adik rasa tak sedap hati tentang Zayden.." Terang Rihanna secara singkat. Jelas kekhawatiran terpancar dari sorot matanya.

"In Sha Allah semua nya akan baik-baik sahaja. Berdoalah kepada Allah." Pujuk Puan Ina sembari merangkul bahu Rihanna.

Gadis itu mengangguk kecil bersetuju dengan kata-kata ibunya.

Usai menghabiskan makanannya, Rihanna terus berjalan ke arah balkoni biliknya yang dari dahulu sering menjadi tempat buat dirinya termenung dan menenangkan fikiran.

Ting!

Yana 🎀 :
"Rihanna, Zayden dah sampai Malaysia. Tapi dia kemalangan."

"Datang sini cepat!"

📍location

Rihanna membuntangkan matanya. Tanpa berlengah dia mencapai tudung sarung dan purdahnya.

"Rihanna!"

Teriakan Syella membuat langkah Rihanna yang hendak menuju ke pintu keluar terhenti.

"Kamu udah tahu kan? Ayo pergi bareng aja!" Ucap Syella lantas menarik lengan Rihanna untuk mengikuti langkahnya.

Entah sejak bila Aryan sudah berada di dalam kereta, Rihanna tidak peduli lagi. Saat masuk ke dalam kereta, dia tidak dapat duduk dengan tenang. Jantungnya berdegup laju.

Syella menoleh ke belakang memerhatikan keadaan Rihanna. Dia seolah memahami akan perasaan Rihanna sekarang.

"Banyakkan istighfar. In Sha Allah tak ada apa-apa." Pujuk Aryan yang melirik ke arah adik perempuannya sekilas.

TEMBOK CINTA [COMPLETED]Where stories live. Discover now