Naim's POV
Aku masih tak percaya dengan apa yang aku lihat. Adelea bersama dengan Kahar? How? Dia tak tahu ke Kahar tu macam mana. Tapi, kalau nak dibandingkan dengan Fakhri....
'Kau asal termenung ni?', Haih, Amir. Bagi lah salam dulu.
'Ya Allah! Terkejut aku! Amir, ni kalau aku heart attack ni memang lah.', kata aku sambil memukul bahu Amir.
'Tak, kau asal ni? Dari semalam aku tengok kau termenung memikirkan sesuatu. Exam pertengahan kita dah habis lah mat. Kau nak stres apa?'
Amir memegang bahuku.
'Kau ada masalah ke? Cer bagitahu kat aku.' Aku pun membuka cerita aku.
'Kau ingat tak aku ada cerita pasal ex Fakhri tu?', tanya aku kepada Amir.
'Adelea Farisha?', Aku mengangguk.
'Asal dengan dia?'
'Semalam, aku nampak dia kat restoran. Dia dengan seorang lelaki ni. And, lelaki itu adalah Kahar.' Mata Amir membulat.
'Serius ah, Naim? Macam mana si Ad tu kenal dengan Kahar? Kalau nak kata kawan satu kampung, that girl tu asal sini, dan Kahar tu asal Kelantan.', ujar Amir.
'Tu yang aku sedang fikir sekarang ni. Siapa perempuan tu sebenarnya? Apa hubungan dia dengan lelaki tu?'
Aku mesti kena siasat siapa Adelea Farisha tu sebenarnya.
****
Ad's POV
Aku kat rumah, tengah main myspace, main game solartaire. Bosan, nak ajak mamat tu keluar tapi dia busy spend time dengan Hakeem. Katanya, nak melawat rumah member diorang, Zahrin. Tiba - tiba aku dapat satu notifikasi dari myspace.
naimismet : Hi, Ad. Maaf ganggu kau. Kau free tak hari ni?
adlea.farisha : Free je. Eh, asal kau mesej aku tiba ii ni?
naimismet : Aku nak ajak kau keluar. Ada benda nak cakap dengan kau.
adlea.farisha : Why tiba - tiba?
naimismet : Aduh, banyak soal lah kau ni.
adlea.farisha : Yelah, yelah. Aku datang. Kau tak bawak adik kau kan?
naimismet : Aku tak bawak si Fakhri tu. Tapi, aku bawak member aku.
adlea.farisha : Ok.
naimismet : Tempat biasa.
adlea. farisha : Ok, see you there.
****
'Kau nak cakap apa je dengan aku yang urgent sangat tu?', tanya aku kepada Naim.
'First of all, aku ada nampak kau semalam kat restoran and kau dengan Kahar.'
Aku dah agak, memang dia lah yang aku nampak kat restoran semalam.
'Jadi?', tanya aku ringkas.
'Apa kaitan kau dengan Kahar?' Itu je kau nak tanya, Naim? Itu je?
Aku masih bersikap tenang di hadapan nya.
'Hanya sekadar kawan. Kenapa? Ada masalah ke?' Kau siapa tho nak tanya aku soalan macam tu. Haih.
'Aku bukan apa, cuma aku nak kau be careful dengan si Kahar tu. Sebab aku lagi kenal baik buruk dia daripada kau.', ujar Naim kepada aku.
'Kau tak payah nak propa dengan aku lah, Naim. Kau cakap kat aku macam ni sebab kau dengan adik kau tu tak suka dia kan?', kata aku kepada Naim.
Amer yang berada di sebelah Naim hanya berdiam diri dan melihat sahaja kami berdua bertengkar.
'Apalah si Kahar tu cakap kat kau sampai kau boleh termakan dengan kata-kata dia tu kan?'
Sabar, Ad. Sabar. Aku hanya melayan saja kerenah si budak Naim ni. Abang dengan adik sama je perangai.
'Kau cakap jelah apa-apa pun pasal Kahar tu, aku takkan percaya dengan kata-kata yang keluar dari mulut orang macam kau dan kau.' ujar aku kepada Naim sambil menunding jari kepada Amer sekali. Kesian kau mat, maaf lah sebab babitkan kau sekali.
Aku pun bangun dari tempat duduk aku.
'Aku fikir kau lelaki je, aku taknak gaduh dengan kau. Tapi, kau kena ingat, Naim. Kau cakap aku baru kenal Kahar, tapi kau silap. Aku rasa kau yang baru kenal Kahar.' Aku pun beredar dari situ.
Aku perasan muka Naim penuh dengan perasaan dendam dalam diri.
YOU ARE READING
PHC Level Up! // Abdul Kahar X Adelea Farisha
Hayran KurguAmir Ahnaf as Abdul Kahar (seperti biasa) Reader as Adelea Farisha Ikuti kisah perjalanan seorang bekas 'Kapla' yang ingin berubah ke arah yang lebih baik dan bertemu dengan seorang gadis di tempat kerjanya iaitu Adelea Farisha. Dan temui juga KUDRA...