Maaf kalau ade typo and sorry bahasa kasar. Enjoy >3
"Jangan pernah samakan aku dengan korang"
Pada waktu malam
Izham: Acane first day school Lieya? Ok?
Frostfire: Ye x ye gak , acane first day? Ade kena bully ke?
Supra: Acane Lieya?
Glacier: Dh knp korang dua dok ikut daddy?
S/F: Ehehe , saje.
Glacier: Hm *Side eyes*
Alieya: Hmmmmm tah lah. Okey ade , tak okey pun ade :)
Glacier: Knp?
Izham: Ade orang kacau Lieya ke? Cer cite.
S/F: Cer cite - cer cite.
Izham: Eh kamu berdua ni.
S/F: Ehehe.
Glacier: Cite lah keadaan dekat sekolah first day Lieya ni.
Alieya: Yang ok tu , ramai kawan. Satu kelas sporting. Cikgu pun baik jer. Yang tak ok tu , budak sekolah tu . Masa rehat tu , Al ade tegur dorang suruh diam dari memekak sebab dorang ganggu ketenangan Al nak makan . So , i'm just tegur baik - baik . Sekali dorang tak bole terima . Dia hina Al pulak . And , i was stunned to speak , haha . Dia sebut pasal mommy .
Glacier: Ape ? Hina ?
Izham: Parah budak - budak tu . Dia hina macam mana ?
Alieya: Hm , dorang kata yang mommy pelacur and daddy main judi . That's all .
Aiman: The fuck ?
Izham: Dorang giler ? Dorang tak kenal anak perempuan aku ke ? Main kasar betul ni .
Frostfire: Just say their names , Al .
Alieya: Eh , it's ok . I'm glad he still remember me . Dia yang protect Al masa tu and dia yang marah budak - budak tu teruk . So , janganlah risau . Masalah dah selesai pun .
Izham: That's sound good .
Aiman: I'm already know . Nampaknya , dia buat kerja sampai clean terus eh . Goodboy .
Alieya: *Dalam hati* Kerja ? Clean ? Apa yang Hali dengan dorang semua ni plan tanpa sepengetahuan aku ek ? hm .
Glacier: Dahlah , kita dinner dulu baru sambung bual . Nanti sejuk pula makanan ni .
All-glacier: Okey¡¡Keesokkan harinya.
Alieya: Hari kedua . Tak sabar nak jumpa dia .
Aiman: *masuk bilik Alieya*
Alieya: *Masih tidak sedar akan kehadiran Aiman* Hensem jugak dia semalam . Hoho . Tapi , sumpah macho huhu . Blushingnya aku .
Aiman: *Berdehem* Aku masih dekat sini.
Alieya: *Tersentak* E-eh? Abang? Buat dekat sini? dan sejak bile abang dekat situ?
Aiman: Dari tadi lagi . Dah puas blushing hm ?
Alieya: E-ehehe . Suda .
Aiman: Dah , jum breakfast . Nanti lambat kau nak pergi sekolah .
Alieya: O-okey .*Bergegas siap*Di bawah
Glacier: Dah siap?
Alieya: Dah ehe¡
Hana: Yey , adik kakak dah siap! Mesti tak sabar kan nak pergi sekolah?!
Alieya: Of course lah 😎
Aiman: Sudah , makan cepat.
Alieya: ok bang .Selesai breakfast
Aiman: Jum cepat kang lambat .
Alieya: Ye bang , Al tahu . *Masuk dalam kete*Di dalam kereta 'Aiman'
Alieya: Bang , daddy dah pi base ke ?
Aiman: Dah , lepas breakfast tadi .
Alieya: Oh . Habistu? Yang abang ni tak pergi jugak ke ?
Aiman: Lepas hantar kau pergi sekolah ni , aku terus pergi base .
Alieya: Oh okay .
Aiman: Dah sampai .
Alieya: Ha okeylah *Nada happy* Hmm . *Salam abangnya* Al pergi dulu . Assalamualaikum .
Aiman: *Kiss adiknya* Waalaikumsalam .Dah pergi cepat .
Alieya: Hmm tahulah :) *Blah dari kereta*Skip di kelas
Farisyah: Hai Lieya¡¡
Alieya: Hi syah . Kau sorang ? Yang lain mana ?
Farisyah: Lom sampai lagi . Aku datang dengan adik aku tadi .
Alieya: Dia pi mana ?
Farisyah: Kantin , dia lom breakfast lagi .
Alieya: Oh , Faham .
Farisyah: Cane dengan kau punya penyamaran tu ? Nak teruskan ke tak ? Dorang pun dah dengar suara kau semalam kan ?
Alieya: Haih , semalam aku terikut - ikut aku punya emosi sampai lupa . Hahaha .Tak apalah . Tak payahlah cakap aku bisu
Farisyah: Okey¡¡ Tapi , seriuslah semalam ? Apa yang Hali cakap tu ? Kau childhood dengan dia ? Aku tak expect langsung dia back up kau . First time ni tengok dia marah besar dekat fans dia tu . Selalunya dia diam je . Tak lawan pun .
Alieya: Err , betul lah apa yang dia cakap tu . Apa yang dia kata tu semua betul . Dia tak tipu korang semua langsung . Di stright to the point terus . So , percaya je cakap dia .
Farisyah: Ouhh...Habeslah , kau dah banyak saingan . Tapi , dorang takkan boleh bersaing dengan kau punya lah sebab kau lagi sesuai dengan Hali tu . Nampak serasi giler tau ! Aku sokong hubungan korang berdua ni . Sweet je .
Alieya: Eh , mana ada ! Er , terima kasih hehe .
Farisyah: Sesama ^-^To be continued.
Maaf cuma dapat sikit je harini. Esok petang aku sambung hm. Babai. See u .
YOU ARE READING
1. Meets Again | (©) bbb Halilintar ✓
Mystery / ThrillerAlready Completed (S1) | RE-EDIT ✓ On - Going (S2) | IN PROGRESS × Cer imagine , ko jumpa balik childhood lama ko yang dah lama berpisah sebab pekerjaan keluarga ? Know2 dia ada buat satu planning ? And , u deserve that's 'fakta' yang ko dengan dia...