Hana (1)

71 5 0
                                    

Enjoy while reading...

Enjoy while reading

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Di Alieya's cafe.

Gempa: *Baru tiba di cafe* Fuhhhh. Ak-aku tahulah cafe akak ipar aku femes. Ta-tapi tak payahlah datang awal sangat. Aku dahlah baru sampai , pastu belum keluar dari kereta lagi dah nampak seberapa panjangnya yang beratur. Please , i can't. But , ini demi akak ipar. Jadi aku tolong. *Keluar dari kereta dan berlalu ke pintu utama cafe*

Human: *Perasan Gempa + masih ramai beratur* Eh , kau ni siapa? Tak pernah nampak pun? Cafe ni kenapa tak buka lagi? Bukan selalunya buka awal kah?
Gempa: Hehe. Maaf semua buat korang tunggu lama. But , this owner is my sister in law. Harini saya yang kena jaga cafe. Maaf , sebab saya buka lambat sebab baru balik dari beli barang dapur tadi hehe. Kejap ye , biar saya buka pintu utama ni dulu *Smiles*
Human: Hm yelah. Cepat sikit , aku ni dah tak makan pagi lagi. Selalunya breakfast dekat sini je pagi - pagi.
Gempa: Y-ye , saya faham perasaan encik  TvT

Skip , 1 jam kemudian. Cafe Alieya tu pula masih ramai dah macam tiada penghujungnya. Gempa masih fokus buat kerjanya. Walaupun order masih banyak yang belum dibuat kerana dia tidak cukup tangan. Budak - budak yang tu pula pergi taman tak balik - balik lagi haih. Pekerja ade je , cuma order tu yang terlampau banyak sampai pekerja dekat cafe tu pun gelabah sebab ramai sangat , confuse kejap. Dalam beberapa minit tu , tiba - tiba Solar , Thorn , Taufan , Blaze dan Ice tiba di cafe tersebut tepat pada masanya. Mana order masih banyak. Dah cakap , tiada penghujungnya. Walaupun dah banyak order settle , but makin lama still ramai yang datang ke cafe tu. Jadi , Gempa ambil keputusan final untuk minta bantuan kelima - lima adiknya itu saja. Kebetulan , Gempa perlukan beberapa orang untuk settlekan order yang banyak tu. Hahaha. Gempa tak kesah berapa ramai yang bantunya , asalkan order itu semua settle. Kadang - kadang Gempa hairan. Macam mana Alieya boleh settlekan order yang banyak ni dalam masa yang singkat? Sedangkan dekat kokotiam tok aba tu pun Gempa tak pernah buat order sebanyak di cafe Alieya ni. Itu pun first time. Dia sendiri tak tahu order pagi dekat sini banyak and ramai yang datang. But , Alieya tak penat pulak. Pelik. Maybe , itu yang dimaksudkan bakat terpendam perempuan. Gempa ikut membantu adik - adiknya dan juga pembantu disitu menguruskan order - order tersebut lalu dibawa ke meja customer.

3 Jam kemudian , baru selesai order itu semua dan juga customer pun ramai dah balik tinggal 2 , 3 , 4 orang saja. Jadi , Gempa mengambil waktu untuk berehat sebentar bersama kitkat. 🗿k tiber. Gempa duduk berkumpulan di meja yang berada di belah hadapan bersama adik - adiknya semua lalu mereka berborak - borak kosong sehingga mereka ternampak kelibat Hali & Alieya disitu lalu kedua - duanya pun menyapa mereka yang sedang fokus borak sampai tak tengok sana sini langsung. Tapi , dorang nampak kelibat Hali & Alieya datang.

Alieya: Macam mana? How about my customer today? Dorang ade ke merungut or whatever lah. Ade tak?
Gempa: Hm , tak ade pulak. Why? Ade prob ke dengan customer cafe ni?
Alieya: Oh , nothing. Saje je tanya. Kan first time korang settlekan order dekat sini. Oh ye , korang baru settle ke macam mana? Tengok muka masing - masing macam baru lepas buat sesuatu je.
Taufan: Baru je sudah. Customer ramai sangat. Tak sangka , cafe ni banyak sambutan!
Hali: Cafe ni kan sejak dari 2012. Korang tak tahu lagi ke?
Solar: 2012? Lamanya...Sekarang je dah 2023 :—: Macam mana kiteorang baru tahu cafe ni wujud sejak 2012 lagi sedangkan kiteorang tak pernah nampak pun :/
Taufan: Betul! 2012 sampai 2023. 11 Tahun cafe ni wujud , seriuslah? Lama tu tho!
Hali: Asal? Korang tak percaya cafe ni memang wujud sejak dulu ke?
Blaze: Macam mana kau tahu sedangkan kiteorang tak tahu langsung?
Alieya: Nak tahu kisah , korang cari sendiri dekat google. Korang search nama cafe aku ni.
Solar: Masuk google? Serius? Kejap! Aku check.

1. Meets Again | (©) bbb Halilintar ✓Where stories live. Discover now