Read with ur own risk ok !
Alieya memakai kasut dengan fikiran yang kusut . Tiba - tiba Alieya ditegur oleh Gempa .
Gempa: Lieya .
Alieya: Kenapa ? *Tengah ikat tali kasut*
Gempa: Aku dengan Taufan nak pergi lawat Hali dengan Yaya dekat hospital .
Alieya: Bile nak pergi ?
Gempa: Petang ni lepas asar .
Alieya: Kebetulan , aku pun nak pergi lawat Hali dengan Yaya lepas asar nanti . Better pergi sekali je dengan aku lagi senang .
Gempa: Oh ! Boleh je kalau tak susahkan kau .
Alieya: It's okay . Aku nak pergi sekolah . Kalau bang Frosty tanya , cakap aku pergi sendiri je . Jangan bagitahu aku naik apa . Aku tak nak dia hantar .
Gempa: O-okey .
Alieya: Sudahlah , aku nak pergi dulu . Bye , assalamualaikum .
Gempa: Okey bye , waalaikumsalam ! *Mode mamagem on* Hati - hati jalan !! :)
Alieya: Aku bukan budak - budak lagi kau faham dak ?! *Jerit dari luar pagar*
Gempa: *Tergelak kecil* Haih Lieya , Lieya *Berlalu pergi naik ke bilik tetamu yang didudukkinya bersama Taufan tersebut*Skip , disisi Alieya . Dia telah tiba dipekarangan sekolahnya sambil menggunakan outfit penyamarannya itu .
Aurora: *Huft* Kuatkan semangat Lieya ! Watashi bisa !! *Cheers up her self*
Tiba - tiba dirinya ditegur oleh Ridwuan . Si adik kepada lelaki yang disyaki seorang yang bernafsu dan pemabuk sudah pun muncul . Aurora atau nama sebenarnya ialah Alieya hanya mampu pasrah saja apabila bertemu dengan makhluk ataupun si pembawa malapetaka dalam hidupan dia muncul semasa beliau hendak ke kawasan tapak perhimpunan tersebut . Alieya hanya mendengus perlahan sebelum terpaksa borak dengan si malapetaka tersebut .
Ridwuan: Petang ni u free tak ? I nak ajak u pergi dating . Alang - alang tu jumpa lah sekali i punya family kan ? *Kenyit mata*
Aurora: Uhh , sorry u but i ade hal sikit petang ni . So i tak boleh keluar dgn u harini . Sorry .
Ridwuan: Ouh , tak apalah kalau macam tu . Kalau esok boleh ?
Aurora: If i tak busy esok , i bagitahu u ye .
Ridwuan: Ha okeylah kalau macam tu . I pergi beratur dulu ! Bye <3
Aurora: Hahah , okey bye .Skip , waktu rehat Aurora berlalu keluar dari kelasnya dengan sepantas kilat tanpa diketahui oleh sesiapa diantara kroni - kroni Ridwuan itu . Aurora berlalu pergi ke belakang bangunan sekolah yang sunyi sepi . Kalau nak tenangkan diri boleh kot lepak situ . Dah jadi port nya untuk menenangkan dirinya jika sedang keadaan yang frustasi apabila dia bersama kroni - kroni Ridwuan itu . Hahaha .
Apabila waktu pulang sekolah tiba . Aurora berlalu pergi keluar dari kelas untuk pulang ke rumah . Kroni - kroni Ridwuan hanya memandang heran kerana perubahan Aurora yang tiba - tiba itu . Nak kata dia buat salah . Tak jugak haih . Ridwuan hanya memerhatikan gerak geri Aurora dari jauh sahaja sebelum dia mengeluh kasar. Padahal pagi tadi elok je dia tegur . Siap bagi senyuman manis lagi .
Skip , di rumah Izham...
Alieya: Aku dah balik .
Gempa: Eh ? Lieya ? Kau dah balik ? Kau balik naik apa tadi ? Mana abang Frostfire ? Bukan abang Frosty kata tadi dengan aku yang dia nak amek kau ke balik sekolah ni dengan Taufan sekali kan ? Mana dorang ?
Alieya: Bukan masalah aku *Berlalu pergi naik ke biliknya*
Gempa: *Blur dgn Alieya* Kenapa dengan dia ni ? Dia balik naik apa kalau bukan dengan abang Frostfire tadi ? Tak boleh jadi ni , aku kena call Taufan . Kang habis mengamuk abang Frostfire nanti .Gempa pun terus call Taufan yang mengikuti Frostfire pergi ke sekolah Alieya untuk mengambil adik kesayangannya itu . Apabila panggilan seberang telah terjawab dan kedengaran suara dari dalam panggilan itu .
Taufan: Hello ? Gem ? Asal ni ?
Gempa: Hello , Taufan ! Aku nak tanya kau ni .
Taufan: Ye Gem , tanya apa tu ?
Frostfire: *Fokus memandu + kuping perbualan mereka berdua*
Gempa: Kau dengan abang Frostfire dekat sekolah Alieya ke sekarang ?
Frostfire: *Berhenti di depan sekolah Alieya dan tunggu kelibat adiknya*
Taufan: Um , haah dekat depan sekolah Alieya ni . Tengah tunggu Alieya kelaur . Awat hang tanya pasal tu ?
Gempa: Oh , cakap dengan abang Frostfire yang Alieya dah balik tadi . Selepas korang keluar . Aku tengok dia macam lain sikitlah perangai tu . Apekata korang berdua balik .
Taufan: Haa baik - baik nanti aku cakap dekat abang Frostfire suruh balik terus lepas ni .
Gempa: Okey , aku tunggu !
Taufan: Haa , alright . *Tamatkan panggilan*
Frostfire: Asal ? Siap ada sebut nama aku lagi . Ape pasal ? Balik rumah ? Alieya ? Ape kes ni ?
Taufan: Oh pasal tu . Ni Gempa call dia suruh kita balik sebab Alieya dah balik tadi lepas kita keluar tadi bang .
Frostfire: Wait ? Dah balik ? Maksud kau dia dekat rumah lah sekarang ? Macam mana boleh balik dulu ? Dia tak tunggu aku ? Dia balik naik apa pulak ni ?
Taufan: Itu saya tak tahu bang . Gempa kata perangai dia tadi pun lain macam sikit . Dingin je .
Frostfire: Dia dah mula . *Start enjin + mula lajukan kenderaan*
YOU ARE READING
1. Meets Again | (©) bbb Halilintar ✓
Misterio / SuspensoAlready Completed (S1) | RE-EDIT ✓ On - Going (S2) | IN PROGRESS × Cer imagine , ko jumpa balik childhood lama ko yang dah lama berpisah sebab pekerjaan keluarga ? Know2 dia ada buat satu planning ? And , u deserve that's 'fakta' yang ko dengan dia...