Jangan lupa vote , mekasehh <3
Di hospital , Alieya pergi ke wad perempuan terlebih dahulu
Alieya: Assalamualaikum...
?: Waalaikumsalam , Oh ? Alieya rupanya...
Alieya: Hm , bole aku masuk ?
?: Bole , masuklah
Alieya: *Masuk* Aku ada bawa buah tangan untuk kau...Kalau nak makan sekarang , aku bole tolong kalau nak makan nanti , kasi aku potong buah ni lepastu aku simpan dekat peti ais situ *tunjuk peti ais*
?: Okeyy. Thanks sebab tolong aku , esok kau sekolah ke ?
Alieya: Tengoklah kalau rajin...Lagipun , aku rasa Hali mesti tak bagi aku tinggalkan dia dekat wad tu sorang - sorang . Haha .
?: Oh , ok lah . Tapi , kalau kau pergi , hati - hati tau! :)
Alieya: For what huh ? btw , apa yang jadi pada kau dengan Hali tadi ? Kenapa dorang pilih korang berdua jadi mangsa dorang ?
?: Em , panjang citenya weh...Selebihnya kau tanya pada Hali , sebab dia tahu semua yang terjadi masetu...
Alieya: Cer kau cite je , panjang - panjang sekalipun...Aku yakin sangat , kalau aku tanya Hali , dia takkan nak share . Mesti dia trauma .
?: Okeyy , sebenarnya tadi mase rehat kiteorang semua kelas kiteorang keluar lambat dan kiteorang semua tergesa - gesa nak pergi kantin , yelah kan kau ada tunggu kiteorang dekat kantin sebab tu kiteorang semua tak nak lambat sangat turun..
Alieya: Macam mana korang bole tiba - tiba ada dalam tandas lelaki pulak ?
?: Aku bagitahu kau ni , simpan rahsia ni tau jangan bagitahu dekat sesiapa pulak...
Alieya: Ape pasal pulak nak kena berahsia ?
?: Sorry , tapi...Sebelum tu , kau kenal 'Zakwan' tak ?
Alieya: Kenapa dengan dia ?
?: em actually , dia abang pada pelaku tu...
Alieya: Seriously ? Kenapa kau tak cakap awal - awal ha ?
?: Aku tak nak keruhkan masalah jadi makin rumit je haha ") Tapi kalau kau nak tahu lagi apa yang jadi lebih mendalam , kau tanya Hali sendiri lah . Dia tahu semuanya , Alieya . Lagipun , kau kan childhood dia . Takkan dia nak berahsia dengan kau pulak ? Kau sendiri cakap kan ? Dia selalu jujur dengan kau .
Alieya: Ok , kejap lagi pun aku nak pergi melawat dia dekat wad lelaki . Nanti aku cuba tanya dia pasal kes korang berdua ni .
?: Okeyy :)
Alieya: *Potong buah yang dibawa* Ni , aku dah tolong potongkan buah..Makan kalau kau rasa lapar nanti , jangan tak mkn pulak. Kau tak makan , aku bunuh kau guna pisau ni nanti *Tatap tajam*
?: E-eh , okey ii nanti aku lapar , aku makan *Canggung*
Alieya: Bagus lah , ok la Yaya aku cau dulu nak pergi lawat yang sorang lagi tu pulak *Bangun dari duduk*
Yaya: Ha baiklah . Hati - hati , Al .
Alieya: Yee . *berlalu pergi*Skip , di wad khusus lelaki saja. Alieya berjalan menuju ke tempat tujuan. Apabila sudah tiba di tempat yang dimaksudkan Alieya terus memberi salam dan masuk ke dalam wad yang diprivacy kan oleh abangnya sendiri.
Alieya: Macam mana keadaan Hali sekarang ? Feeling better right now ?
Hali: Sikit je...
Alieya: Ni Al bawa buah tangan untuk Hali *Amek pisau*
Hali: Nak buat apa dengan pisau tu ?
Alieya: Potong daging orang . Bodo punya soalan , Hali bole tanya Al nak buat apa dengan pisau ni ? Potong buah untuk dia lah , takkan Al nak potong daging kau betul - betul kot *Jeling*
Hali: Oh ye eh ? Sorry... Hali masih teringat pasal kejadian waktu kecik dulu sebab tu lah Hali tanya Manalah tahu Al benci Hali ke kan ? Hahaha .
Alieya: ... *Palau + fokus potong buah dia bawak*Seketika wad Hali jadi hening. Yang kedengaran cumalah bunyi potongan pisau. Alieya menjeling Hali yang sedari tadi berdiam diri. Apabila selesai memotong buah yang dibawanya tadi , Alieya mendekati Hali di katil wad tersebut dengn muka kosong tanpa perasaan. Urat malu dia pun hilang masetu. lol.
Alieya: Nohh , makan tu buah..Al dah potongkan untuk Hali tapi yang lain tu pandai - pandai Hali la buat sendiri. Yang sakit tu badan bukan tangan. Lagipun , makan buah ni lagi tambah sehat je.
Hali: *Pandang buah yang diberikan Alieya* Sedap ke ? Buah ni tak busuk kan , Al ?
Alieya: Pale mung busuk. Hali ni nak kata tak bersyukur kang terasa. Hali tengok lepas ni Al lawat Hali , Al bawak daging babi biar Hali mati . Ha nak sangatkan cari pasal dengan Al . Al tak keberatan sumpah nak bawakkan Hali daging babi ni semua . Daging manusia pun Al boleh bawa untuk Hali tau . Nak tal ?
Hali: Ek eleh , cakap sikit je nak marah budak pendek ni . Dahlah pendek , makin pendek bila marah . *Roll eyes*
Alieya: Ape Hali cakap ? *bombastic side eyes*
Hali: Tu lah lain kali orang cakap , dengar .
Alieya: *Tatap tajam*
Hali: *Buat tak tahu*
Alieya: Hali ni memang suka mencabar kesabaran Al kan ? Macam mana lah keadaan Al bile kahwin dengan Hali nanti dekat mase depan nanti ek , mesti tiap hari gado je tak henti - henti . Entah - entah , anak kita pun sama ikut perangai bapak dia . *Balas dendam*
Hali: *Smirk* But , u pun suka jugak sebenarnya kan ? Tiba - tiba cakap pasal kahwin ni ? Kenapa ? Tak sabar nak kahwin ke ? Tak sabar nak buat anak eh sayang ?
Alieya: Eh ?! Mana ade lah !
Hali: Iyeke , Alieya Ayyana ?
Alieya: Shut up ur mouth , Halilintar .
Hali: *Senyum evil* Suka cakap suka .
Alieya: T-Tak !!
Hali: Tipu . Al tak pandai menipu , lol .
Alieya: Eh mamat ni . Tumbuk kang baru tahu .
Hali: Berani ke nak buat camtu ?
Alieya: Cabar ke stupid ?
Hali: Aipp , carut je pandai .
Alieya: Nyenyenye suka hati lah .
Hali: Kenapa sayang ?
Alieya: Diamlah , dasar miang !
Hali: Dengan girlfriend sendiri , kenapa ? tak bole ke ?
Alieya: Ihh , Hali ni .Maka , sampai ke malam dorang gaduh mulut tak henti - henti . Nurse dah cover dorang pun still tak ade kesan langsung hoho . No hasil lah gusy . Ehek . Mana ade orang bole tahan dorang dari berhenti gaduh mulut . Yang lose nanti tetap Alieya . Hahaha .
To be continued
Maaf , sikit. Dekat luar maklum.
YOU ARE READING
1. Meets Again | (©) bbb Halilintar ✓
Mistério / SuspenseAlready Completed (S1) | RE-EDIT ✓ On - Going (S2) | IN PROGRESS × Cer imagine , ko jumpa balik childhood lama ko yang dah lama berpisah sebab pekerjaan keluarga ? Know2 dia ada buat satu planning ? And , u deserve that's 'fakta' yang ko dengan dia...