Chapter (1) ✨

65 7 0
                                    

Sorry if ade kekasaran bahasa. Jangan kecam or plagiat any consep. Enjoy trimakasih.

"Terlalu banyak penderitaan yang aku alami"

Alieya pov

'Hey gusy , nama aku Alieya. Harini first day aku dekat sekolah baru! Yep , aku murid pindahan but sekolah yang aku akan pindah tu sebenarnya hak milik mommy dan daddy aku and yeah , daddy aku dapat kerja dekat Pulau Rintis ni hm. Aku anak yatim . Aku cuma ade daddy je . Mommy aku dah tak ada . Hm ,  Aku ade sorang childhood friend ni tau , sebaya aku jugak . Tapi , kiteorang terpaksa berpisah . haish , aku harap , aku dapat jumpa dia dekat sini . Tak silap , dia sekolah dekat situ . Jadi , aku tak sabar nak tengok muka dia sekarang . Hahaha . Tak apa , aku tak sedih pun . Cuma , takut dia lupa aku je . Whatever lah , asalkan credit card daddy aku bagi ada banyak . Jadi , apa - apa pun masalah atau ada kecemasan , duit dekat credit card ade and cash pun aku ade , don't worry. So , aku dah lambat nak pergi sekolah ni. Ceh , walaupun aku ni anak pemilik sekolah. Tapi kena ade disiplin jugak ok. Sorry sikit. Anyways aku terpaksa masuk kelas depan sekali hm . Aku tak grmbira sebab tak satu kelas dengan dia hurm . It's ok . Asalkan dapat jumpa dekat sekolah dengan waktu rehat nanti . Sudahlah aku gerak lu babai gusy , hehe'

Alieya pov end

[ Di sekolah ]
Sesampai saja Alieya dia kelasnya. Alieya mengambil tempat yang dikhaskan untuk Anak Pemilik Sekolah . Apabila Alieya menyesuaikan diri dengan tempat baru , Alieya tersedar yang ada mata memandangnya. Bukan satu , tapi satu kelas :) Hal itu membuat Alieya sedikit tidak selesa. Yelah , dia mana suka jadi pandangan orang ramai ni. Lagi - lagi dia sedar yang pandang dia dari tadi tu satu kelas. Mahu tak kecut perut member tu 💀. Alieya mengalihkan pandangannya pada pelajar - pelajar di kelas tersebut sebelum satu kelas mula berkerumun dan mengelilingi di sekitarnya. Alieya berdencih malas. Ini salah satu kenapa dia tak suka pindah sekolah harian. Sebelum ni dia asrama so dia x biasa dengan keadaan sekolah harian. Alieya memandang semua pelajar yang mengelilinginya itu sebelum salah seorang pelajar mula menyoal pelbagai soalan yang tidak masuk akal. Sorang tanya , yang lain pun ikut juga haih.

Pelajar 1: Hai , awak budak baru eh? Kalau betul , boleh berkenalan tak?
Pelajar 2: Bukan ke ni tempat duduk khas untuk anak pemilik sekolah kenapa awak duduk sini? Awak ni anak pemilik sekolah ke?
Pelajar 3: Hai awek~ cantik - cantik ni mesti single kan? Tak nak try ke~
Pelajar 4: Tak payah dengan dia , dia tak pandai apa - apa pun¡ Kalau aku , aku pandai tiup awan¡¡
Alieya: ... ( Dalam hati ) Pe benda siak dorang ni tanya aku tak faham langsung. Hm , bagus gak ek kalau aku pura - pura bisu? Baru aman tak ada yang nak menyemak. Aku pura - pura bisu jelah. HAHAHAHA. *Keluarkan buku catatan*

Maaflah korang.
Tapi saya bisu orangnya 😅.

Alieya: *Hulurkan pada pelajar - pelajar*
Pelajar 4: Uih , bisu? Seriuslah? Wah¡¡
Pelajar 3: Tak sangka kelas kita ada budak bisu.
Pelajar 2: Lah , bisu ke? Kenapa tak bagitahu awal - awal?
Pelajar 1: Tak apa¡ Bisu pun bisulah. Yang penting ada kawan baru~
Alieya: ( Dalam hati ) wait , serius? Dorang ni orite x orite? Seriuslah dorang suka? Wah , plan aku tak nak bercakap gagal nampaknya. Ape aku jujur atau biarkan je ek? Tapi , lagi elok kalau aku jujur dengan budak - budak kelas aku jelah eh? Lepastu aku suruh dorang diam and cakap kat budak kelas lain yang aku bisu. So , senang masalah aku. Idea bagus jugak! Otak aku bijak mase ni. Nasib kau berfungsi masa first day sekolah ni.

Alieya: Um , sorry. Act aku tak bisu. Aku cuma pura - pura bisu supaya tak ada orang akan ganggu ketenangan aku. Disebabkan aku tengok react korang tadi. Aku ambil keputusan untuk terus terang. But , hanya dalam kelas ni saja aku akan bersuara and korang akan bual dengan aku masa dalam kelas saja. Kalau dekat luar kelas? Korang anggap saja aku bisu and yeah one more thing¡ Kalau ada yang nak kenal dengan aku , cakap je aku ni bisu. Cukup cakap macam tu saja dekat dorang. Jangan cakap aku pura - pura bisu sebab tak nak berkawan. Only this class¡ Sorry again.
Pelajar 3: Oh¡ Faham.
Pelajar 4: Boleh je , jangan risau lah¡
Pelajar 2: So , kiteorang satu kelas boleh jadi kawan kau la ni?
Alieya: Yes.
Pelajar 1: Maksudnya , kau akan bersuara apabila dalam kelas jelah?
Alieya: Hm , only in this class.
All student: Baik¡¡
Alieya: Anyways , nama aku Alieya Ayana binti Tengku Mohd Izham Shah. Senang dapat jumpa rakan sekelas macam korang ni.
Pelajar 3: Ha , nama aku Mohd Akif Farhan bin dato' Zukiflie. Aku anak dato' bandar ni.
Alieya: Really huh?
Akif: Yes. Kiteorang berempat ni anak dato.
Alieya: Oh¡ Baik faham. Next siapa nak kenalkan diri dia dekat aku?
Pelajar 2: Ha aku! Aku!
Alieya: Ok.
Pelajar 2: Nama aku Farah Insyirah binti Dato' Zaki. Aku Anak CEO Bandar ni.
Pelajar 1: Aku Farisyah Insyirah binti Dato' Zaki.
Alieya: Sibling?
Far / Isyah: Yup!
Alieya: Okey faham. Kau? *Pandang ke arah pelajar 4*
Pelajar 4: Aku? Nama aku Mohd Riszdwan bin Dato' Affendi .
Alieya: Oh¡ Aku ingatkan kau dengan dia sibling juga , sebab muka hampir sama.
Risz: Memang adik beradik pun.
Alieya: ...Srs? That's mean korang ni adik beradik tiri?
Risz / Akif: Yep¡¡
Akif: Kiteorang lain bapack dan mack yang sama.
Alieya: Owh. Okey. Faham sangat. So , korang stay satu rumah or other places?
Risz: Satu rumah sebab bapack kiteorang kahwin lagi satu lepastu dia bawa bini haram dia tu pergi Siam.
Alieya: Wow. Amazing. Siam eh? HAHAHA.

1. Meets Again | (©) bbb Halilintar ✓Where stories live. Discover now