Enjoy reading. Btw , ade charact lain tau as Lieya punya sibling.
Seminggu kemudian , Hana , Liya , Ash , Harith , Erine , Rin , Risz , Rish , Syafiqah , Frostfire , Glacier , Supra mula berpindah ke sekolah mereka. Hali , Yaya dgn yg lain tu pun dah start sekolah semula.
Di sekolah , semasa Alieya jejakkan kaki di sekolah itu. Semua mata memandangnya dengan pandangan pelik.
Alieya: Mula dah pandang ii
Hali: Kalau Lieya tak suka , tak apa Hali ade.
Alieya: It's okay. Lieya tak kesah pun.
Hali: Yelah.
Ridwuan: Hey babygirl. I miss u. Why u x dtg 2 hari ?
Alieya: *Pandang Frostfire pastu pandang Hali* ....
Ridwuan: *Perasan Hali & Yaya* Eh , korang berdua dah datang ? Tak puas lagi ke kena dengan geng abang aku ?
Alieya: *Geram*
Ridwuan: Tak sangka korang datang bawak geng haha. Nanti aku bagithu pda abg aku yg ade lgi mangsa baru dia. Jom u , jgn dkt dengan orang tak—
Hali: *Tarik Lieya terlebih dahulu* Ko jgn sentuh dia.
Ridwuan: Eh , dia awek aku. Suka hati akulah. Asal ko pula yang sentuh dia , huh ?
Hali: Aku BOYFRIEND dia!
Ridwuan: Sejak bile ? Aku yang cpl dengan dia dulu!
Hali: Sejak form 1 lagi aku kenal dia. Takkn ko tak tahu ? Ko baru berapa minggu , dah acah macam kenal dia lama and ko pasti ke family dia boleh accept ko sebagai menantu ? *Smirk*
Ridwuan: Ko tak payah yakin sangat. Macamlah family dia nak accept ko.
Hali: Ko tu sepatutnya jangan yakin sangat. Family aku dengan family dia saling kenal.
Ridwuan: Ck. Ko dah amek Lieya masuk team ko , pastu ko nak tarik Aurora sekali huh ?
Hali: Aurora dan Alieya is the same poeple.
Ridwuan: *Diam* ....
Hali: Masih nak beradu lagi ke ? *Sinis*
Ridwuan: Takpe. Kalini ko menang. Lain hari , turn aku! Aku akan buat ko menyesal dan tunduk pada aku! *Berlalu pergi*
Frostfire: Aku baru nak marah dia *Pandang Alieya* Tak putus lagi dengan dia ?
Alieya: *Diam*
Frostfire: Pastikan harini korang berdua putus. Ok girl ?
Alieya: *Angguk*Skip time , waktu rehat. Mereka semua rehat sekali. Mereka semua jadi tatapan pelajar.
Zakwuan: Eh , budak! *Serang Hali mengejut* Ape kau buat dekat adik aku huh ?!
Zaryn: *Perasan Frostfire* you ?
Frostfire: *Pandang Zaryn tanpa perasaan ap ii pun* Ape kau nak lagi ?
Zaryn: You look handsome sekarang.
Zakwuan: *Pandang Zaryn pastu pandamg Frostfire* You kenal dia ?
Zaryn: He is my favourite Ex-Boyfriend.
Zakwuan: Oh. FAV EX ye. Faham *Pandang Hali* Ape ek yang aku nak buat dengan kau ni ? hmm.
Frostfire: *Tarik Hali* Ko kenal dia ni ?
Zaryn: *Pandang Hali + mula cuak* T-tak. I tak kenal budak ni pun.
Alieya: Tipulah tak kenal. Asal muka cuak ?
Zaryn: Mana ada! *Marah* I tak kenal dia.
Frostfire: Kau ni hilang ingatan ke apa ? Bukan ke budak ni yang kau jadikan pemuas nafsu tu ? Takkan dah lupa kot pasal kejadian tu hm ?
Zaryn: Mampus aku! *Dalam hati*
Frostfire: Asal diam ? Betul lah kan ? Tak ngaku kenapa ? Takut ? Takut kantoi perangai asli kau tu eh ? Kenapa nak takut ? Kau buat dia boleh , tak takut pula ye ? Kau ingat dengan aku , kau boleh berahsia lagi ? Tolonglah sifat buruk kau tu simpan sikit. Jangan asal nampak lelaki hensem je kau tergoda. Macam mana nanti kalau kau dah kahwin dengan calon suami kau tu ? Ape perasaan dia bile dapat isteri yang susah kawal nafsu ni. Kau kahwin jelah dengan mamat poyo ni. Boyfriend kau kan ? Kahwin je terus. Sesuai sangat dua - dua MURAHAN. Siapa je nak dekat kau bile dah tahu perangai kau yang asli ni. Acah suci. Padahal , tak pun sebenarnya.
Supra: Dah berapa ramai lelaki dekat sekolah ni kau perguna ? Jangan sampai esok luse nama kau dengan dia ni tak ada dekat sekolah ni tau *Sinis*
Frostfire: Tak seronoklah kalau tak ada nama dekat sekolah je. Kan elok kalau tak ada dekat muka bumi ni sekali. Baru bebas sikit tanpa adanya orang yang tak ada harga diri macam depa ni hahaha.
Zakwuan: Jaga sikit mulut kau eh! *Marah*
Glacier: Asal ? Kau panas ? Maksudnya betul lah kan ape yang dorang kata tu ? Diri korang terlalu murah sampai semua kau kebas. Ni budak perempuan ni pun kau nak jadikan mangsa kau. Kenapa ? Tak cukup ke sorang ? Ni awek kau kan ade. Kau guna jelah dia. Oh! Lupa , kau cinta gile mati dengan dia. Lupa pasal fact tu. HAHAHAH *Mode scary dia mai*
Frostfire: Lepasni , siapa pula ? Oh ye , adik kau tu ape cite ? Koyak dah ke ? Dia *tunjuk Hali* Baru je sound sikit. Dah report dekat abang kesayangan. Ceh , lain kali ajar lah adik kau tu jadi lelaki . Ni macam pondan dah aku tengok dia tu. Perempuan pun tak nak dekat. Euw. JIJIK.
Zakwuan: Ape kau cakap ?
Frostfire: Pekak eh ? Nak aku ulang balik ?
Zakwuan: Ishhh *Geram*
Zaryn: You dah berubah Frost.
Frostfire: Huh ?
Alieya: EH BETINA! HENTIKAN SANDIWARA KAU TU BOLEH TAK ? ORANG PUN NAIK MUAK DENGAN DRAMA KAU TU. YOU START DRAMA , YOU GET KARMA. INGAT TU! SETAKAT PEREMPUAN MACAM KAU NI APE JE YANG ADA ? KAU TU PUN DAH TAK SUCI. ADE HATI NAK CARI PARTNER YANG MASIH SUCI. KAU DENGAN DIA TU COUPLE KAN ? KENAPA TAK JANTAN NI JE KAU TRY ? GUNALAH DIA PULAK. TENGOK MACAM MANA BILE GUNA DENGAN BF SENDIRI. TAK PAYAH NAK CARI ORANG LAIN LAGI. BERAPA RAMAI LAGI KAU NAK JADIKAN MANGSA HUH ? BUAT BENDA MACAM TU PUN YANG DAPATNYA NANTI AZAB KUBUR AND LAST MASUK NERAKA JUGAK! ADE KE ORANG BUAT MACAM TU MASUK SYURGA ? HAHAHAHA. LAWACK. OH YE , ADIK KAU TU NAUGTHY . MACAM ABANG DIA LAH. KAN CERMINAN. ABANG MURAH ADIK NOTY. HM MACAM MANALAH ORANG NAK PERCAYAKAN KORANG NI NANTI YE ?? DAN TOLONGLAH INGATKAN ADIK KAU TU. JANGAN JADI PENYONDOL & MURAH! DALAM RAMAI - RAMAI LELAKI , BOYFRIEND AKU JUGA LAH KAU NAK TARGET. KENAPA TAK BAPACK KAU TU JE KAU GUNA ?!?!
Zakwuan/Zaryn: *Terdiam membisu*
Hali: *Tenangkan Lieya*
All student: *Tergamam*to be continued
K bye. Vote n coment. Tq. pape roro.
YOU ARE READING
1. Meets Again | (©) bbb Halilintar ✓
Mystery / ThrillerAlready Completed (S1) | RE-EDIT ✓ On - Going (S2) | IN PROGRESS × Cer imagine , ko jumpa balik childhood lama ko yang dah lama berpisah sebab pekerjaan keluarga ? Know2 dia ada buat satu planning ? And , u deserve that's 'fakta' yang ko dengan dia...