Jangan lupa vote k. Maaf , tak de mood sekarang.
Keesokkan harinya , Alieya tidak hadir ke sekolah tapi dia pergi sekolah tu juga sebagai murid baru pindah untuk mengetahui tentang 'Zakwan' yang dimaksudkan Yaya semalam. Maksud aku tu dia jadi murid pindahan lah senang cerita. Lieya ni jadi diri sendiri . Firstly , mase dia pindah untuk kali pertama tu , itu diri dia yg palsu . Ha faham kan ? Klau tak faham jugak , pandai - pandai lah kau fahamkan sendiri hm . Btw , dia berpakaian seperti yang tertera dibawah . Harap maklum .
First baju.
Second baju.
Dia masuk satu kelas dengan geng Yaya , kelas ke - 5. Btw , lupa nak bagitahu kelas dorang ada 10 tau . 5 tu dikira ok lagi lah aku rasa . So , satu kelas tu terpesona tengok kecantikkan sebenar Alieya tu . Hampir serupa dengan kakaknya , Eiyra Ayyana . Alieya memalsukan sifat asli nya . Walaupun diri dia yang asli , tapi tidak semestinya sifat kena guna yang asli jugak . 'Zakwuan' tu kan abang kepada 'Ridwuan' .
Guru: baiklah semua . Harini kita ada pelajar baru . Jadi , sila beri kerjasama kepada beliau . Ok now , kamu kenalkan diri pulak yep ? ^^
Alieya: Baik cikgu! *Senyum + pandang kedepan* Hi! My name is , Aurora Michelle . Awak semua panggil je 'Aurora' hehe . Harap , kita boleh berkawan baik semua!
Guru: Okey , baiklah . Sekarang , berbalik ke pelajaran kita . Subject english . Aurora bole duduk sebelah Ridwuan .
Alieya: Baiklah cikgu .Skip , waktu rehat .
???: Hi Aurora! Jum berkawan nak tak ? U can join our kroni .
Aurora: Urm , tak apa ke kalau i join u gusy ? Kalau ada apa - apa berlaku mase i start masuk ur kroni macam mana ? Tak nanti jadi fitnah ? Korang nak ke friend like me huh ?
???: Don't worry . U masuk je . Kami okay . Jangan risau , kami takkan tuduh u yang buat semua tu kalau tak ada bukti pada tangan kami . So , u jangan takut ye ?
Aurora: Emm , oklah . Kalau u cakap macam tu . I join ur kroni . So , u gusy stay mana semua ? Dekat - dekat ke macam mana ? Mana tahu dekat ke dengan rumah i ? Kita boleh outing sama - sama bile ada mase lapang nanti! *Teruja gile*
???: Oh! Kami semua belum kenalkan diri lagi kan ? Hm , apa kata kalau kami intro kan diri kami semua dulu . Lepastu , baru u pulak . Deal tak ? U setuju ?
Aurora: *Angguk laju* Setuju - setuju , lagi senang sikit nanti kan ? Hehe .
???: Yeah! Betul tu! Okey . Start with me dulu ea ?
Aurora: Sila - sila . *Senyum*
???1: Nama i , M.Aidil Ridwuan . Anak orang kaya dekat bandar ni! Semua kenal sebab i ni memang femes dari dulu . Right gusy ?
All mem-Aurora/Ridwuan: Yes!!!
Ridwuan: See ? Hahaha . It's okaylah . Yang penting kroni kita makin ramai . Tak macam geng budak - budak ketua pengawas tu . Acah je lebih . Abang aku tu terlalu obses sangat dengn 'Ex-girlf' dia tu . Tak adalah cantik mana . Geng dorang tu pun , tak ade lah hensem mana aku tengok HAHAHAHAH . Yang paling teruk , dorang dah tak suci lagi . Puas aku tengok abang aku buat macam tu dekat ex kesayangan dia tu . Yang member abang aku pulak , dia ikut jugak tau . Tapi , dia buat dekat lelaki . Dengar cerita itu ex boyf dia yang m1sk1n dan tak h3ns3m langsung pun bagi aku . Kesian betul mudah kena game dengan dorang . Dasar anak mak . HAHAHAH . Mana tiba - tiba ada budak baru tu pun join team dorang . Tak faham , kenapa ada yang join dorang tu ek ? Heranlah . Apa yang menarik sangat dekat team dorang tu ? Ceh , modal ketua pengawas . Ape citer der .
Aurora: *Dalam hati* Hina la selagi mampu . Ngajinglah selagi mulut tu tak kena robek dengan aku lagi . Kebahagiaan kau hanya sementara saja . Bukan lama pun . Berani dia hina Hali aku . Depan - depan pulak tu ! Ciss .
Ridwuan: Betul tak Rora ?
Aurora: *Tersedar* Ha ? Yeye hahaha...
Ridwuan: Nanti , rehat aku nak pergi jumpa abang aku mintak dia duit sikit , aku nak Rora yang teman aku pergi jumpa dia nanti~
Aurora: Eh ? i ?
Ridwuan: Yes! I nak u teman i nanti . Bolehkan ?
Aurora: Oh , boleh aje!
Ridwuan: Baguslah...
Aurora: *Smiles*
YOU ARE READING
1. Meets Again | (©) bbb Halilintar ✓
Misterio / SuspensoAlready Completed (S1) | RE-EDIT ✓ On - Going (S2) | IN PROGRESS × Cer imagine , ko jumpa balik childhood lama ko yang dah lama berpisah sebab pekerjaan keluarga ? Know2 dia ada buat satu planning ? And , u deserve that's 'fakta' yang ko dengan dia...