| 4 |

696 69 7
                                    


Hande'den

''Anlatacak mısın artık Hande yoksa sormaya devam mı edeyim?'' 

Arabaya bindiğimden beri aynı soruyu soran Simge'ye aynı cevabı tekrar verdim. ''Anlatacak bir şey yok Singem daha kaç kere diyeceğim.'' ''Anlımda enayi mi yazıyor benim Hande ya da seni bunca zamanda tanıyamadığımı mı düşünüyorsun?'' Tamam belki Simge'ye anlatabilirdim. En azından bundan sonra yaptığım şeylere tepki vermezdi. Belki.

''Tamam. Biz Zehra'yla aynı lisedeydik. Oradan tanıyorum.'' 

''Devamı?'' Bu kadarla bırakmayacağını bilmem lazımdı. ''Kendisi benden 2 alt dönemdi. Okula yeni geldikleri dönemlerde hoca benden onlara okulu tanıtmamı istedi. Kendince o dönemler sınıftan çıkmayan benim için iyi bir aktivite olacağını düşündü. Orada gördüm ilk onu. Nerden bilebilirdim ki hocanın öylesine beni uğraştırdığı bir şeyde ilk defa birisine karşı farklı hisler besleyebileceğimi.'' Anlık benimle göz teması kurup tekrar yola döndü.

''Daha öncesinde hayatımda hiç kimseye karşı bir şeyler hissetmemiştim. Ufak hoşlantılar olmuştu ama hiç biri Zehra'yı ilk gördüğümde hissettiğim şeyleri yaşatmamıştı bana. Beni hatırlamaması çok normal. Ben onu köşemden sessizce izlerken o etrafındaki insanlardan beni hiç göremedi. Ben de hiç adım atmadım. Lise bitince de bir daha görmeyceğimi düşündüğüm için umursamamıştım hiç bir şeyi. Şimdi bir anda karşıma çıkınca şaşırdım sadece.''


''Hande sana ciddi bir şey soracağım. Lütfen bana doğruyu söyle.'' Kafamla onaylayıp bir şey dememesini umursamadım. ''Onu görünce bu hisler tekrar ortaya mı çıktı?'' Bu sorunun cevabını ben biliyor muyum? Hayır. ''Sadece garip hissettim. Bilmiyorum. Hem ne önemi var sevgilisi var zaten.'' Simge düşünürken her zaman yaptığı gibi yine gözlerini kısıp bana baktı ama bir şey söylememeyi tercih etti. Bence konuyu burada kapattık ama Simge için çok da kapattık gibi durmuyor.




Kahvaltı mekanından içeriye girmemizle Saliha'nın biz görmesi bir olmuştu. Sanırım kapıyı dikizliyordu çünkü sandalyeden kalkıp koşarak bana sarılması bir oldu. ''Sakin ol çiçeğim, daha dün görüştük ne bu özlem.'' Gülümseyip sarılmasına karşılık verdim. ''Yokluğunuz çok belli oluyor Handan hanım. Dayanamıyorum sensizliğe napıcaksın.'' Saliha'ya gülerken arkadan masada bize bakan bir çift gözle karşılaştım. Kaşlarını çatmış bana bakıyordu. Hayır bu kadar sevmediğini belli etmesine gerek var mıydı sanki.

Gözlerimi ondan çekip Saliha'dan ayrıldım. ''Ohoo ablasını hiç özlememiş bu olmaz böyle.'' Simge'nin sitemine karşı Saliha Simge'ye sarılıp koluna girdi. ''Sen özlenmez misin Simge ablam bee.'' Onları arkamda bırakıp masaya geçtim. Ebrar'ın yanına oturup kolumu omzuna attım. ''Günaydın ortak ne bu surat kim sıktı canını?'' Ebrar önce bana sonra da kaş çatarak karşısındaki Zehra'ya baktı. ''Bu arkadaş biraz bile kafa dağıtamayacak kadar sıkıcı ve beyci. Sinirimi bozuyor artık.''

Kaşlarımı havaya kaldırıp gülümseyerek Zehra'ya baktım. ''Niye sinirlendiriyorsun sen benim ortağımı sabah sabah.'' Bana bakıp gülümsedi. Bana gülümsedi. Bana. Gülümsedi. ''Senin bu ortağın ilişki ne demek bilmediği için boş boş konuşuyor.'' Ebrar yalandan elini kalbinin üstüne koyup sahte bir üzgünlükle Zehra'ya baktı. ''Ah! Kalbimi kırıyorsun bak. Ben de anlarım aşktan.'' Ebrar'a gülüp tekrar Zehra'ya döndüm. ''Kızma ablası o da öğrenir zamanla nasıl bir şey olduğunu.'' Zehra dediğime gülümsediğinde üstümde hissettiğim bakışlarla sahibine döndüm.

Saliha şu an tavuğunu kovmuşum gibi bana bakıyor. İki gündür aynı şekilde bana bakıyor. Korkmalı mıyım?

Belki biraz yumuşar diye gülümsedim ama o bunun aksine bakışlarını benden çekip Tica'yla konuşmaya başladı. Hayır ben ne yaptım şimdi. Durduk yere böyle şeyler yaşayınca geçrekten sinir oluyorum. Bütün tadım kaçtı şu an. Ne az önce ki neşem var ne de bir şey yeme hevesim.

Simge'nin dikkatini çekmiş olacak ki Maja ile konuşurken bana kaş göz yaparak tabağıma yiyecek bir şeyler koymamı işaret etti. Eğer şu an bu tabağa bir şeyler koyup yemeye çalışmazsam büyük azar işitecektim. Uzun zamandır doğru düzgün bir şey yemiyorum.

Yiyebileceğimi düşündüğüm bir kaç şeyi tabağıma koymamla Simge bakışlarını benden çekip tekrar Maja'ya döndü. Çatalımla tabağımdakilerle oynamaya başladım. O sırada kulağımı dolduran müzik sesiyle gülümsedim.

Öyle sarhoş olsam ki
Bir an seni unutsam
Unutsam bugünleri
Yarınları unutsam

Aklıma gelen şeyle sandalyemden kalkıp Saliha'nın yanına gittim. Her ne kadar bir şey yapmamış olsam da kızgın olmasını istemiyorum. ''Hanımefendi bana bu dansı lütfeder misiniz lütfen?'' Gülümseyip elimi ona uzattım. Önce bana sonra da elime bakıp gülümsedi. Elini avcumun içine koyup ayağa kalktı. ''Kırmayayım bari seni. Kıyamıyorum sana dua et.''

Gülümseyip onunla beraber boşluk olan alana geçtim. Ellerini omuzlarıma yerleştirmesiyle ben de ellerimi beline koydum. Belki de bu fırsatta iki gündür ne olduğunu sorabilirdim. Biz şarkıya ayak uydururken. Herkes birinin bunu yapmasını bekliyormuş gibi birbirine dans teklif etmeye başlamıştı. Elif ilk şansını Simge'de denemişti. Red yemesiyle Simge'ye yaşlı iması yaparak söylendi. Rotasını değiştirerek Yasemin'e gitti. Yasemin de bu anı bekliyormuş gibi ayağa kalktı.

Ebrar da şansını ilk Tuğba'da denedi. Tuğba'nın onu iterek uzaklaştırmasıyla Zehra'nın yanına gitmişti. Onları izlerken anlık gözlerim Zehra'yla buluştu. Gözlerimiz ayrıldığında ise Ebrar'ın teklifini kabul etti. Bizim olduğumuz tarafa gelirlerken gözlerimi onlardan çekip Saliha'ya döndüm. O da benim gibi Zehra'ya bakıyordu. 

Öyle sarhoş olsam ki
Bir daha ayılmasam
Her şey bir rüya olsa
Unutarak uyansam

Saliha gözlerini ikilden çekip bana daha da yaklaştı ve başını omzuma koydu. Biraz daha dans ettikten sonra artık konuşmam gerektiğini fark ettim. 

''Saliha?''

Duyduğum 'hı' tarzı bir nidayla konuşmaya devam ettim. ''Bir şey sorabilir miyim?'' Başını hızla omzumdan kaldırıp gülümseyerek bana baktı. ''Evet?'' ''Ya ben şey diycek-'' Yanımızda dans eden Ebrar ve Zehra ikilisinin bize yaklaşmasıyla sözüm yarıda kesildi.

''Eşlerimizi biraz değişebilir miyiz benimki sürekli ayağıma basıyor da.'' 




Evet tam yerinde bitirdim biliyorum. 

Uzun zamandır bölüm gelmiyordu özür dilerim. Kafamı biraz toplamam gereken bir dönemden geçiyorum. Bu yazma işimi de etkiliyor. Bir dahaki bölüm ne zaman gelir ben de bilmiyorum. Söz de veremem yalan söylemeyeyim. Yazabildiğim zaman yazmaya çalışacağım.

Bölüm hakkındaki düşünceleriniz neler?

Okuduğunuz için teşekkülerrr

Portakal Çiçeği | gxg | HanzehHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin