Milo POV
Frank komt de badkamer uit gestapt. Ik bekijk hem even van top tot teen en trek mijn mond dan omhoog terwijl ik knik. 'Chique hoor' zeg ik. Matthyas heeft speciaal een pak besteld voor Frank zodat hij er ook een beetje degelijk bij loopt, anders zou het op vallen ten midden van de andere 'vrienden' van Matthyas die wel in een duur pak rond lopen de hele dag. Inclusief ik zelf, want ik heb er al wel 4 in mijn kast hangen ondertussen. 'Het zit echt perfect, dit pak is echt gemaakt voor mij' zegt hij trots terwijl hij even zijn armen afklopt en nog eens in de spiegel kijkt. Ik grinnik. Stiekem vind ik het toch best leuk om hem even zo gelukkig te zien met zoiets. Zo voelde ik me ook de eerste keer dat ik zoiets kreeg, en eigenlijk elke keer als ik het weer aan trek. 'Jij ziet er ook niet slecht uit, moet je er altijd zo bij lopen bij hem?' Vraagt Frank grinnikend. 'Nou meestal loop ik zonder kleren rond hoor' zeg ik. Frank kijkt me even met open mond aan. Ik schiet in de lach. 'Daar had ik je hè' zeg ik dan. Ik voel mijn werk telefoon trillen. 'Oh de taxi is er' zeg ik. Ik loop naar de deur en hoor Frank achter me aan lopen. We lopen de trappen van de studenten flat af naar beneden. Bij de voordeur staat een zwarte tesla met een lopende motor. We stappen beide achterin en begroeten de chauffeur. Hij doet het zelfde en begint te rijden in de richting van de wijk waar Matthyas woont. De wijk waar ik de eerste avond dat ik naar hem ging ook doorheen reed, zonder dat ik een idee had van wat er zou gebeuren. En nu twee week later ken ik de weg uit mijn hoofd, en zit ik naast mijn beste vriend in de auto onderweg naar de verjaardag van de jonge man in kwestie. Ik kijk even van het raam weg naar Frank. Hij staart voor zich uit terwijl hij zijn handen over zijn benen wrijft. Hij is zenuwachtig, ik zie het aan alles. We zijn extra vroeg gekomen, zodat we Frank een beetje wegwijs kunnen maken, en Matthyas ons kan uitleggen hoe we ons moeten gedragen. Want geloof het of niet, Frank en ik hebben geen idee. Natuurlijk heeft Matthyas me al heel wat bijgebracht van de rijke levensstijl, maar hoe ik me rond zijn familie moet gedragen, die misschien dan wel niet zo rijk, maar weg goedgelovig is, daar heb ik geen idee van. Wat moet ik zeggen als ze vragen waar ik heb me van ken? Waar moet ik over praten? Wie en wat ben ik van Matthyas? Want vertellen dat ik zijn sugarbaby, zijn ingehuurde escort ben die stiekem een beetje verliefd op hem is, nee dat kunnen we echt niet vertellen.
De auto mindert vaart vlak voor de lange oprijlaan voor het grootste huis uit de wijk. Frank kijkt aandachtig uit het raam. Dan kijkt hij naar mij. 'Woont hij hier?' Fluistert hij verbijsterd. Ik knik langzaam. Frank kijkt opnieuw verwonderd het raam uit, naar de enorme tuin met allerlei bloemperken en een grote fontein, naar de auto's die op de oprit staan. Naar de enorme garage, die maar klein is in vergelijking met de rest van het huis. De taxi stopt uiteindelijk een aantal meters voor de voordeur. 'Bedankt' zeg ik en ik stap uit. Frank doet hetzelfde maar wacht buiten de auto tot ik naar hem toe ben gelopen. Terwijl de taxi wegrijdt lopen we naar de voordeur. Ik bel aan en kijk dan naar Frank. 'Weet je zeker dat dit een goed idee is?' Vraagt hij onzeker. 'Ahw, ben je nu bang? Vorige week was je nog zo zelfverzekerd tegenover Meneer het Lam' zeg ik met een plagerig stemmetje. 'Ja... maar nu zijn we bij hem, zijn terrein, hij kan me alles maken wat hij wil nu' zegt Frank zenuwachtig. Ik grinnik. 'Rustig maar, Matthyas doet geen vlieg kwaad' zeg ik. Op dat moment gaat de deur open en kijk ik recht in het gezicht van de jongen over wie we het hadden. De jongen die ik zo heb gemist, ondanks dat ik hem gister nog heb gezien. 'Heey' zegt hij blij, en hij trekt me aan mijn arm naar binnen. Frank stapt een beetje beduust achter me aan. 'Goedemiddag Frank' zegt Matthyas dan netjes terwijl hij mijn arm los laat. 'Goedemiddag Men- Matthyas' verspreekt Frank zich. De Frank die vorige week nog zo'n grote mond had en een condoom tegen Matthyas aan gooide lijkt ineens verdwenen. Maar misschien overweldigd het enorme huis en het zien van Matthyas in pak in plaats van in een baseball jasje en een pet hem wel heel erg. Matthyas grinnikt zacht. Ik daarentegen schiet vol in de lach. 'Frank is een beetje zenuwachtig' expose ik hem direct. 'Waarvoor?' Vraagt Matthyas niet begrijpend. 'Voor... jou, en dit hele gebeuren' zeg ik grijnzend. 'Oh, nou voor mij hoef je niet zenuwachtig te zijn hoor, ik ben gewoon ik, maar ik ben ook zenuwachtig voor mijn verjaardag, dus dat begrijp ik wel.' Zegt hij. Frank knikt en zucht even de spanning er uit. Matthyas is ondertussen al meer richting de woonkamer gelopen. Ik loop met Frank achter hem aan. 'Wat de fuck is dit voor kasteel' fluistert Frank terwijl hij rond kijkt. Ik glimlach. Hij voelt in ieder geval de vrijheid om zijn gedachten uit te spreken. Die vrijheid voelde ik nog niet de eerste keer dat ik hier was. 'Nou ja... welkom in mijn huis, Ik heb wel hele lekkere Whiskey hier staan, om de moed er misschien een beetje in te drinken?' Zegt hij terwijl hij een fles omhoog houdt. Frank voelt zich gelijk meer thuis bij het zien van de fles drank, want hij is direct los. 'Ja lekker' zegt hij vrolijk. 'Dat dacht ik' zegt Matthyas en hij schenkt drie glazen vol. 'Oh trouwens, mijn moeder komt zo wel terug, die is hier al de hele dag bezig met de catering en de inrichting enzo. Verbaast kijk ik hem aan. 'Ik dacht dat je het klein zou houden?' Vraag ik. 'Mja, klein voor zover mogelijk. Ik heb een enorme familie en als iedereen komt dan is dat wel nodig, plus mijn moeder houdt van uitpakken, zeker als er budget voor is' zegt hij met een ongemakkelijke glimlach. Fuck, moet ik nou de hele avond me aan iedereen gaan voorstellen van zijn enorme familie? Dit gaat moeilijker worden dan ik dacht.
JE LEEST
One more night
Fanfiction'Ik ga toch niet voor een beetje geld iemand aflebberen?' Zeg ik verontwaardigd. 'Hoezo niet Milo, je doet het drie dagen per week gratis, wat is er mis met geld verdienen er aan?' zegt Frank en een brede grijns komt om zijn lippen. // // 'Je belt...