Viracocha

18 3 0
                                    

Güney Amerika'da, Inka kültüründe anlatılan "Viracocha" efsanesi, oldukça etkileyici bir öyküdür.


   Viracocha, Inka mitolojisinde en yüksek tanrı olarak kabul edilir. Efsaneye göre, Viracocha, tüm yaratılışı ve evreni yaratan bir tanrıdır. İlk başta, evren karanlıktı ve Viracocha, ışık ve yaşam getirmek için yaratılışa başladı.


   Viracocha, insanları ve hayvanları yarattı ve onlara dünya üzerinde yaşayabilecekleri alanlar verdi. Ancak, insanoğlu zamanla kötüleşmeye başladı ve Viracocha, bu durumdan endişe duydu. Bu nedenle, insanları yeniden yaratmaya karar verdi.Bir gün, Viracocha, gölün kenarına geldi ve insanları ve hayvanları suya gömerek yok etti. Daha sonra, yeni bir insan ve hayvanlar yarattı ve onlara bir kez daha dünya üzerinde yaşayabilecekleri alanlar verdi.


   Viracocha'nın yarattığı yeni insanlar, daha öncekilerden daha adil ve dürüst davrandılar. Ancak, bir süre sonra yine kötüleşmeye başladılar ve bu kez Viracocha, insanları yok etmek yerine onları öğretmeye karar verdi. İnsanlara, birbirlerine saygı duymaları, doğaya saygı göstermeleri ve hayatlarını daha iyi hale getirmeleri için öğütler verdi.


   Bugün, And Dağları bölgesinde hala Viracocha'ya tapılır ve onun insanlara verdiği öğütler ve inançlar hala yaşatılmaktadır. Inka kültürü, Viracocha'nın efsanesiyle birlikte yaşamış ve bugün bile etkileri hissedilen bir kültürel mirasa sahiptir.

Efsaneler Ve Paranormal Olaylar...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin