#حوريه_في_قلب_الليل
#حكايات_mevo
البارت السادس عشر.. بقلم ميفو السلطان..
بعد انا قالت حوريه انها لليل شدها اليه بقوه الا انها كانت ساخطه تريد ان تبتعد عنه .
قالت..... بطل وابعد كفايه بقه كده قله قيمه.
تنهد.... هو ايه اللي كفايه طيب.نظرت اليه قاطبه ...ضحك عليها .... طب خلاص بقه اني كت غضبان وانت كيف العيله مش راضيه تتصالحي.
قالت حانقه.... وتكدب وتخوفني عليك وتعمل بتغرق ليه كده قلبي بيوجعني ليه انت وتيجي البت بتاعتك تقول حاجات وحشه اوعي روحلها كلها.
ضحك واقترب يقرص كتفها.. لا انا ليا اللي جدامي اكله وبس.
قالت... اوعي بقه عشان اصالحك ترجع تزعق الصبح.دفعته ...انا مش هصالحك حتي لو عملت ايه. وروح لحبيبه القلب تصالحك هتنبسطو ببعض.
ابتسم فهيا مشتعله.. كنك عايزاني اروحلها يا جمر.قطبت جبينها واقترب... طب خلاص روجي بقه. هزت راسها..
قال.. يعني كتي عايزاني اغرج بحج وحجيجي.. طب يا رب كت فطست في الميه.
شهقت و وضعت يدها علي فمه ...قالت بخوف ....بطل بعد الشر.
ابتسم وقبل يدها علي شفتيه هامسا... ايه خفتي عليا.
هزت راسها بخجل شدها تلتصق به.. لا ازعل مش راجلك اني.ابتعدت هيا وقالت.. قولتلك لا انا خلاص بقيت شريره زيك اوعي لتشد البلوزه عليها .
قطب جبينه ولاحظ ما تلبس قال ضاحكا.. انت راحه السيرك يا حوريه ايه اللي لابساه ده.
نظرت اليه ساخطه.. انت ايه مش بيعجبك حاجه خالص يا ساتر ..
ابتعدت غاضبه .... انا راحه للؤلؤ لتستدير.
اندفع وشدها.. اهمدي راحه فين وايه لبسك ده فيه ايه.
نظرت اليه غاضبه.. مش انت اللي قولت انت مجنون خبي جتتك لازرقهالك اديني اتزفت ارتاح بقه.
رفع جبينه.. انا جولت متخلفه بس ماحدش هيصدج.. تقدم وشد وشاحها.
صرخت.... انت بتشده ليه ماتسيبه متنيل متغطي الله.
تنهد وقال.. هو اني الغلب نصيبي وبس ليل الرفاعي اللي دماغه توزن بلد اخرتها عبط وألبس دي يا رب كتير اكده..
نظرت اليه بقهر لتشتعل... .. دي.... مالها دي هاه وحشه قوي. خلاص انا وحشه ابعد عني وطلقني. لتكون فاكر اني عايزه. ومفكر نفسك احسن مني. لا يا اخويا فيه ناس احسن منك عايزني. يا بتاع معاقه ودي. زكريا عايزني والدكتور مدحت في الكليه بيبعتلي رسايل وهيموت عليا. لا يا استاذ دي احسن حد والناس بتحبها مش زيك.
اشتعل وشدها.. هو مين يا طينه اللي بيبعتلك رسايل اموتك فيها.
خافت وقالت..... مالك انت مش بتقول معاقه ودي اهو فيه ناس تانيه حابه.
أنت تقرأ
حوريه في قلب الليل
Romanceفتاه عاشت الخوف من عنف ابيها ليزيد الطين بله ويضحي بها واختها من أجل التار لتعيش مع شخص كقلب الحجر ولكن لبرائتها وطيبتها السمحه كلام اخر في الحكايه