الحكايه الثامنه و العشرين

3.8K 82 1
                                    

#حوريه_في_قلب_الليل
#حكايات_mevo
البارت الثامن والعشرون....
كانت حوريه تقف رافضه ان تنام بجوار ليل خوفا من اختها.
اقترب ليل.... وهتف ....يعني كل همك اختك.
قالت.... انت نام عالسرير وانا هنام هنا يلا بقه هيا قالتلي اصلا مافتحلكش واستدارت.
تنهد ليل.... اني عارف انت ماهتجيش اكده دوغري ..اندفع يحملها صرخت ليقرصها من وسطها .... بطلي هتلمي علينا الخلج اخذها الي الفراش يريحها.
قالت بتذمر.... بطل اوعي ابعد.
تنهد..... لاه ماهبعدش ثانيه اني شفت جهر ماحدش شافه يبقي مانامش جار جلبي.
خبطته..... بطل كدب ال قلبك ال اوعي بقه والنبي يا ليل انا خايفه ابعد.
انحني يقبل عيونها..... تخافي وليل جارك.
لتتنهد..... اه اخاف انت من ساعه مادخلت حياتي وبقيت اخاف كتير.
تنهد..... اكده اني برضك.. داني رايد احطك جوات اعيوني.
همست.... بطل تكدب والنبي انت هتعمل زي بابا بهدل ماما وهيا غلبانه.
رفع اصابعه يلمس خدها ويهمس.... بس ليل مش زي ابوكي يا حوريه ولا هيعمل اكده.
تنهدت..... لا هتعمل وعملت وبتعمل بطل والنبي انا تعبانه لؤلؤ قالت انك َوحش هيا بتعرف في الناس.
تنهد ولمس قلبها ليقول..... طب ده بيجول ايه حاسس اني وحش.
اشاحت بوجهها وضع اصابعه يعيد وجهها اليه همس ....خايفه تحسي اني كويس خايفه.
نزلت دمعه منها.. اه خايفه َمنك اوي خايفه توجعني .ابعد انا غلبانه سيبني اخرتها هترميني انت صعب اوي وبتتحول وتكرهني.

قال بلهفه..... لاه يمين بالله مابكرهكيش ولا يوم كرهتك اني بس اللي اتربيت صعب بطلي تجولي اني هوجعك دي اني خلاص من اهنه ورايح ماهسمعش الا لجلبي وبس.
نظرت اليه بخجل.... قلبك..

قال بلين.... ايوه جلبي اللي خايف عليكي وكان مرعوب. جلبي اللي بيدج كيف الطبل من جربك ده.. انت بجيتي حاجه كبيره جوي عندي..
تنهدت..... ليل انت بتضحك عليا وهتقلب تاني وحش.

قال بصدق.... لا والله ماهجلب تاني.
همست.... يعني هتبقي حلو يا ليو.

قال بهيام.... يا جلبي اللي هيخرج من مكانه.. ايوه يا روح ليو.

تنهدت..... بس لؤلو قالت هتطلقني منك وهيا مش بتغير رايها خالص.

ضحك.. دا علي اساس انك متجوزه سوسن َاطلج ايه اني لحجت اتجوز لما اطلج.

تنهدت.... طيب خلاص ابقي قولها بقه عشان ماتزعلش وتضربني.

تنهد.... هجولها حاضر بس مين ده اللي يلمسك..

سهمت قليلا لتقطب جبينها مره واحده ...هتف ...ايه بتكشري ليه تاني طيب. ماكان الجمر رايج.
لتتململ تحته َو تدفعه .. مفيش يلا نام تصبح علي خير وتتجه غاضبه الي الكنبه.. ظل ينظر الي السقف قليلا.

قال بغلب.... اني تعبت والله تعبت اني هفضل محصور اكده لميته.. ليقوم ويراقبها كانت تتصرف بطفوليه وترزع في المخدات..
...طب مالها زعلانه ليه ايه تاني.. هموت اكده تعبت مرار... راضي يا حلوف لما نفسك ينجطع انت حلوف وعملت اكده في حالك.
اقترب منها جلس بجوارها ليهتف ...ممكن اعرف الجمر زعل ليه.

حوريه في قلب الليل حيث تعيش القصص. اكتشف الآن