الحكايه السابعه و الثلاثون

4.3K 85 6
                                    

#حوريه_في_قلب_الليل
#حكايات_mevo
البارت السابع و الثلاثون..
اقترب ليل من حوريه. لتشهق عندما ركع علي قدميه نظرت اليه بذهول ليهتف... اني اهه كيف ما جولتي راكع يا حوريه. ليل ساب عنفوانه ودنية الكبر ورماها تحت رجلك بس عشان ترضى. جلب الليل الحجر انكسر ميت حته وخرج منه عشج السنين. هفضل عمري كله اكفر عن عملتي. هفضل عيوني مابتروح منها العار اللي لبسته بيدي. كويه جلب الصعيدي لما مرته تتلمس من غيره. توب الرجوله اندعك بس بيدي. اهه بنذل ليكي عشان ترضي..اهوه بارك علي رجلي عشان ترضي. لو تجيبيلي العتامنه كلهم هبرك جدامهم واستسمح حوريه تتراضي. بت العتامنه هوطي جدامها واترجاها اني اصلا اطولها واطول ضفرها. شهور لا عارف اعيش ولا اتنفس ميت اتحولت لميت جاعد اتحسر علي العار اللي عملته في روحي. اهه بارك يا جلبي وببوس يدك اهه اعملي فيا مابدالك شالله اعيش عمري بارك علي رجلي عشان بس ترضى. اتربيت غلط وعشت غلط وطبعي غلط بس اني رايد اتغير. اني اتغيرت ورايد اتغير اكتر اهه ليل بيديكي حاله تغيريه. المستحيل اني اسيبك. المستحيل اني افرط في عشجي ده المستحيل . أرضي يا جلبي والله بعشجك.
لتنسال دموعها وتعود تلك الطفله تضم نفسها وترتعش . كانت مذهوله خافت بشده كيف يفعل ذلك. لم تتخيل فعلته رجف قلبها بعنف فهيا لم ولن تجعله يركع لاحد فهو ليل الرفاعي صرخت تشده..... قوم قوم انت اتجننت انت ازاي تعمل كده.
قال.... اعمل عشانك كل حاجه واي حاجه ليقوم ويشدها... اهه ركعت يبقي ترجعلي يا جلبي. هموت علي طرفك يمين بالله.
همست... ابعد بقه انا بكرهك. اوعي اوعي بلا تركع بل زفت انت اتجننت باين في عقلك.
ابتسم... لاه ماتجننتش اني عجلت وعملت كيف ما امرتي. ولو رايده اركع تاني هركع. ليهم ان ينزل.
صرخت باكيه منهاره وتشده ... بس بس بطل اوعي تعمل كده انت اتجننت انا مش هقبل بكده.
شدها اليه لتنفجر في البكاء ليشدد عليها.. اشش خلاص يا جلبي خلاص والله اني اسف والله اسف حجك عليا. كان يمسد علي جسدها. طب خلاص والله حبيبي انت بطلي عياط والنبي كفايه انا جنبك اهوه كانت ترتعش وتنتفض كان يعتصرها..ظل يحاوطها همس... والله كت راضي انجتل عشانك ولا ان حد يمسك ويمس طرفك وانهريت ضرب لما شبعت اني استحج الحرج بس حبيبي مايمسوش حاجه.
كانت تبكي مسد عليها يعتصرها وهيا تشعر انها كانت تجرى أميالا وارتاحت .. هشيلك بعيوني وجلبي. هشيلك علي راسي تجعدي تتشرطي.
همست.. مش عايزه ابعد انا بكرهك.
رفع وجهها ونظر اليها بعشق..حوريتي مابتعرفش تكره حوريه ااني اول مره اجولها في حياتي. مسك وجهها بيديه..... اني بحبك اني بقيت احب واعرف احب اني بقيت بني آدم وبحس.مسك يدها وضعها علي قلبه.. فاكره لما جولتي عايزه ده..اهو ده ربنا حياه ويتمني تعوزيه يحطك جواه. اني ربنا شفاني واتربيت صوح... مرتي كت هتتاخد وعرضي كان هيروح ودي عند الصعيدي جتله وموت. كت داخل اموت ولا هاممني ووصيت جاسر تجعدي ست دار الرفاعيه تامري وتتأمري مالك ومال جوزك. رفع وجهها كانت دموعها تسيل من كلامه فهيا تعشقه وطيبتها تكوي قلبها و ركوعه امامها هزها بشده.
... اني اه ماستحجكيش. اني اه سو وعملت العيبه. بس الغل يابت الناس ربنا يكفيك شره. انت ماتعرفيش اصلا يعني ايه غل ماشفتهوش ولا اتربيتي عليه. اني بقه ربنا ابتلاني بالغل وكت هخش جهنم ماربنا ماهندخلش جنته بالغل ده. لحد ماجيت دخلتي حياتي دوجتيني الحنيه ورحتي من حياتي. دوجت النضافه عن حج. نضافه الجلب الأبيض. ليرفع وجهها يمسح دموعها.. عهد عليا لاخلي عنيكي دي تفرح فرح السنين عهد عليا لاكون ليكي امان عن حج بس ترضي. حوريه ساعديني طالب تساعديني بجلبك. جوايا طبع الغشم والشدة جربك هيداوي ده كله هتسيبيني لمين.
نظرت اليه ولا تفعل شئ. كانت طيبه مسامحه تعشقه بجنون عانت بعده الكثير ورجع لها الأمان كانت في احضانه تشعر ان هذا مكانها لتستكين بغلب فهيا ذاقت الويلات.
همست بلين... مش عايزه ابعد.
تنهد وقبلها علي وجنتيها ليهمس.... مش عايزه ليل. مش عايزه حبيبك حاسس بجلبك بيدج حاسس بجسمك بيترعش كيف ماكان حاسس بنفسك نار من جوفك. حبيبي واعي انه موجوع بس لسه عايزني.
لتسيل دموعها فهيا فعلا تريده هزت راسها نفيا ليهمس.. لاه عايزاني وشايف عيونك نار جايده. والله اتربيت وهتربي اعملي مابدالك. داني كلت ضرب لما شبعت وكت هموت يا جلبي والله.
نظرت اليه ببراء ويلين وجهها ابتسم فهيا طيبه.. ليهتف.. حتي شوفي وشي بقي شوارع ازاي مسك يدها يضعها علي موضع إصابته.. بتوجع ولا يهمني. لتتلمس إصابته بحنان وقلبه سيخرج من مكانه.. همس ....واختك رزعتني بالكرسي ماعتش شايف وانت جيتي كملتي لو رايده اجبلك عصيان الدنيا تكسرها علي دماغي.. اجبلك يا جلبي.
هزت راسها بحنان كانت تراه مصابا وقلبها يؤلمها فمهما كانت تتصنع القوه والوقاحه فهيا كما هيا لم يتغير قلبها بطيبته وحنانه.
همس... كت هنجتل واريحك كتي هترتاحي يا جلبي. سالت دموعها بغلب فكلامه يعيد اليها حالميتها. وقربه يعيد الحوريه لتسكن قلب الليل.
كان قربه جعلها تنزع ماتوشحت به من قوه لتحس انها تريد أن تستكين لتدخل ضلوعه فهو امانها وعاد اليها وهو يحس بها ويعرفها
حاوطها همس.. انت ستي وتاج راسي انت جلبي اللي عايش عشانه دفس راسه في شعرها همس.. وحشتيني يا جلبي حاسس اني كت في نار اقسم بالله. شدها يعتصرها لتستكين وتغمض عينها. وتنساب رويدا رويدا ابتعد وجدها مغمضه انفلق قلبه من السعاده ليقترب يتلمس شفتيها بحنان همس.. رايد اتوه فيكي وحشتيني جوي يا جلب ليل. والله جلبه وروحه.
همست بلين لم تعد تعي من قوتها شئ من اساسه.. همست... مش عايزه يا ليل خلاص بطل ابعد.
قال.. مش عايزه ليو حبيبك مش انا ليو برضك.. ليلك حبيبك.
نظرت اليه بعشق... ليلي...
همس ...ليلك وهيفضل ليلك العمر كله يا واخده عجلي. جلبي هينخلع من عيونك وجمالهم اني ماستحجش الجمر الطيب ده يا جمالو وهو جمر اكده اقترب بشفتيه يقبلها لتسمع صرخه عاليه لتنتفض وتبعده و...
(عيل بومه وفقر 😂😂).

حوريه في قلب الليل حيث تعيش القصص. اكتشف الآن