الحكايه الواحد و الثلاثون

3.9K 76 5
                                    

#حوريه_في_قلب_الليل
#حكايات_mevo
البارت الواحد و الثلاثون..
بعد ان ترك ليل جاسر ولؤلؤ  كان جاسر  يحمل لؤلؤ وهيا غاضبه دخل بها لتهتف ....انت بتاخدني ليه والله سيبني اروح افلق دماغ الطور ده.
تنهد.... طب اهدي طيب
قالت.... هو ايه اللي اهدي انت ماشفتش اللي عمله انا مش طيقاه دا قادر قوي ربنا ياخده.
قال .... طب بطلي بتدعي علي اخوي عاد خلاص بقه هكلمه يهدي عليها.
تنهدت.... يا جاسر حوريه قلبي بيوجعني عليها.
اقترب منها ومسك يدها ....ماعاش اللي يوجع الجمر لتطرق خجلا من كلامه.
قال .... اه جلبي جلباااي  الجمر احمر في ثانيه.
قالت.... بطل بقه ايه انت مابتصدق.. وعيب بقه كل شويه مش احنا اصحاب.
اقترب منها يلتصق بها.... انت مصدجه حالك في الحته دي.
قالت... بتقول ايه انت.
قال ... مصدجه اننا اصحاب..
قالت بخجل.... امال ايه.
شدها اكثر..... لاه داحنا اصحاب وحبايب ومرتي وهموت عليها بالجوي.
قالت.... ايه بطل عيب كده.
همس... لا خلاص عليا اكده. اني دايب في الجمر والله ونفسي اخده واتهني بيه.
شهقت.... بتقول ايه انت..
همس.... بحب والله دايب وعاشج كمان شدها اكثر ....عاشج عيونه الزرجه الللي لون السما. عاشج وشه اللي بينورلي حياتي. عاشج شعره الاسود لون الليل.. نظر لشفتيها.... عاشج دول ونفسي فيهم بالجوي ليقترب ويهمس ....بحبك.
نظرت اليه  وقلبها يرجف بشده. .. جلبك بيدج كيف الطبل حبيبي حاسس بيا اياك لتخجل رفع وجهها ......لاه ماتبعديش عيونك عني رايد اتوه فيهم العمر كله واجول اني وجعت لجنيه طلعتلي عالزراعيه خدت جلبي..
تنهدت وهمست.... بجد يا جاسر بتحبني.
تنهد.... احبك دانا بعشجك عشج.
لتقول.... جاسر انا خايفه..
قال .... من ايه يا عمر جاسر..
تنهدت.... خايفه اصدقك انا تعبت اوي يا جاسر والله تعبت ومش حمل انوجع.
قال .... ماعاش اللي يوجع القمر والله ماعاش ولا كان..
نظرت اليه بحب فهيا تحبه وادركت ذلك ولكنها كبتته خوفا لتهتف.... يعني مش هيجي يوم ومالقيش صدرك ده اركن عليه. جاسر انا طول عمري ماليش حد الا اختي وشايلاها. لو ميلت راسي نتاكل ونضيع. جاسر انا إبان جاحده وجامده بس غصب عني انا كت ام وأب لينا وفوق ده اختي ضعيفه وغلبان خوفي عليها بيرعبني. انا الأول ماكنتش واعيه لبابا ولا لعمايله حوريه اللي عاشت كل القهر اللي مابينهم. فخافت وضعفت انا كبرت لقيت اختي ضعيفه كان لازم اقوي وكل اما اقوي اخاف عليها اكتر. كنت ابص للبنات الاقيهم بنات بيتكلمو في حاجات البنات واهاليهم بيدلعوهم.. وانا كل اللي في بالي اعشي اختي ايه لتنام من غير عشا كنت ساعات ماباكلش اصلا واقعد طول الليل انغز نفسي انت قويه اياك تضعفي لحد ماحسيت ان الضعف ده عيب وماينفعش. انا لو قربت منك هضعف. اخاف انام علي صدرك يجي يوم مالقيش الصدر ده انوجع واموت.
شدها اليه.... يوميها يوم موتي اما ماتبقيش علي صدري.. انا بوعدك اني افضل جنبك وامانك وحبيبك.
ابتسمت له بحب.. بجد يا جاسر والنبي اوعي تقول وتخلف اموت انقطم ساعتها ضهري هينقطم ولا هعرف تقوملي قومه. جاسر ماتحطنيش في حضنك انام واطلع منه علي وهم كبير انا بجد شفت من الدنيا كتير.
شدها يدخلها احضانه.... ده مكانك وده جلبك اللي هيموت عليكي والله لتحتضنه بحب تنهد من مشاعره التي تطحن بداخله رفع وجهها يتلمسها بحب ليهمس... بحب الجمر ورايد الجمر لتحني راسها حملها  ....يبقي خلاص اكده السكوت علامه الرضا.

حوريه في قلب الليل حيث تعيش القصص. اكتشف الآن