الحكايه الثامنه عشر

4.7K 98 7
                                    

#حوريه_في_قلب_الليل
#حكايات_mevo
البارت الثامن عشر...
كان ليل قد تاه في كلامها ووصفها احس انه ذلك الفارس الذي تحلم به حوريه حاوطها لتخجل منه هتف وصوته يخرج بصعوبه.... بصيلي ...نظرت اليه خجلت من نظراته ضغط علي وجهها..... بجولك بصيلي ..نظرت اليه ...اقترب بوجهه ارتجفت وطرفت بعينها ووجهها يشع حمار وضع شفتيه علي عيونها وظل فتره لا ينطق كان قلبه يصرخ من وصفها له كانت قد قالت كل ما بداخله ابعد شفتيه هامسا غمضي عيونك ...اغمضت عيونها ظل يهيم بها بنظراته ثبت وجهها ونزل يضع وجهه ملامس وجهها وانفاسهما متقاربه بحنان لتنساب هيا وتحس بدوار من فرط أفعاله احس انها ستسقط شدها يحاوطها بعنف وقلبها يدق ظلا في حاله صمت. ...
همس .. بكره تنسعدي وبطلي تحزني وتفكري في حاجات توجعك.

همست... انسعد... انا انسعد بجد استحق يا ليل.

رجف قلبه.. تستحجي.. دانت تستحجي الحلو كله. حملها لتشهق فقال.. روجي ونامي وحسي بحضن زوجك ولو هبابه وبطلي تفكير في اي حاجه تاني.
ذهب بها للفراش لينام ويشدها لاحضانه ويملس عليها تنهدت .. انسي احنا مين يا حوريه وفكري في أحلامك وبس الليله بس.

تنهدت وهمست...... افكر في فارس أحلامي.

شدها بقوه.. ... لاه فكري دلوك في ان ماحدش مهما حصل هيوجعك وانت في حضني.

تنهدت ونامت علي صدره تفكر في حنانه الذي يظهر فجاه يروي قلبها لتنام بسعاده ظل يملس عليها.. ليهمس... فارس أحلامك.. بتوصفيه كنك بتوصفيني يا بت الناس. جلبي انخطف من شوفتك ورايد انخطف بالجوي ورايد حاجات اعملها بس ماعرفش . لما بزعل واتنرفز بس اشوفك واشوف براءتك بنجلب مابعرفش اجسي عليكي. كنك هتتعلمي عشانه.. ماهتحملش الا انك تتعلمي ليا وبس يا رب ايه الطحن ده. البت بتجلبني بكلامها مابعرف اعمل حاجه غير اني اكون ليها كيف ماتريد واني مش اكده ولا اتربيت اكده ماعت عارف نفسي ولا حالي. ليل الجاسي ماعاد عارف يعمل ايه. تنهد وحاوطها وضمها ونام ليستيقظ صباحا ويهرب من مشاعره تجاهها.
********
كانت لؤلؤ تجلس دخل عليها جاسر بعلب كثيره قطبت جبينها وقالت... ايه ده انت هتتاجر.
ضحك.. اتاجر ايه دي حجات الجمر. جايبهم لجمري يفرح بيهم.
بهتت هيا ونظرت اليه ورجف قلبها.. ليا انا يا جاسر كل دول ليا.

قال.... ايوه يا جلب جاسر من جوا ...شدها لتبدا في فتح العلب ..بهتت من جمال ما احضره كانت اكسسوارات وملابس وزينه للشعر وادوات تجميل وبارفانات. نظرت اليه .... كل دول ليا انا يا جاسر.

احتضنها وقال.... ايه مش عاجبين والله انجهر ليا اسبوع لابد عالنت اجيب الحاجات دي.

تنهدت ونظرت اليه بحب وهمست.. انت حلو قوي وطيب قوي.

حملها يدور بها .... يادي الهنا والفرح كني حلو والنبي. طب اكد ايه جولي جلبي هيجف اروح اجيبلك الدنيا كلها.

ابتسمت..... ايه ده بطل هتجيب ايه تاني.

شدها.. لاجل اشوف لمعه عيونك لاجل اشوف السما الزرجه رايجه وفرحانه ولا تجلب ابدا. لؤلؤ جاسر عايز الرضا يا جلب جاسر.

حوريه في قلب الليل حيث تعيش القصص. اكتشف الآن