البارت الاول

214 11 1
                                    

البارت الاول
سفر مفاجئ
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
*البطله*
......: قومي يا بت بقالي ساعه بصحي فيكي امتي هتمشي من البيت دا واخلص منك.
ليندا ببرود: متقلقيش انا همشي من البيت دا بسببك علي العموم انا قايمه عشان اخد شاور وانزل ومشي بقي من غير مطرد.
الام بغضب: ماشي اما نشوف اللي بتعمليه دا اخرة اي.
ليندا بزهق من الاسطوانه اللي بتسمعها كل يوم: خلصتي... يلا خدي الباب في ايدك وانتي خارجه.
الام بكرة اعمي: ماشي ماشي بكرة ييجي اليوم اللي اخلص فيه منك.
ومشيت الام وبعدها قالت لبندا في نفسها: امشي يا شيخه دا انا مستنيه اليوم اللي اخلص فيه منك ومن بنتك اللي شبه الخروف دي.
وقامت وخدت شاور حتي تريح اعصابها وعندما خرجت نظرت لنفسها بالمرآة وابتسمت وخرجت من الغرفه لتفعل روتينها اليومي وعندما انتهت سمعت اباها ينادي عليها.. فذهبت الي ابيها راته جالس علي الاريكه المجاورة للتلفاز وينتظرها حتي يتكلَّم معاها وكان علي وجهه علامات القلق فا استغربت لانه عادة لا يكون هاكذا....
فالقت التحيه وجلست بجاورة فرات علامات القلق والتوتر علي وجهه فقالت ببرود يخفي قلقها: هل كنت تبحث عني... خير.
قال الاب بتوتر وقلق: كنت عايز اقولك حاجه كدا.. في شركه من اللي قدمتي فيهم وافقت تشتغلي عندهم بث......
قالت ليندا بفرحه وسعادة تخفيهما تحت قناع البرود: بث اي.
قال الاب بسرعه: الشركه دي في كوريا وهتشتغلي مديرة اعمال فرقه مشهورة اسمهة BTS.
قالت ليندا باستغراب: طب فيها اي يعني.
قال الاب باستغراب: فيها اي.... لي انتي متعرفيش الفرقه دي دي اشهر فرقه في كوريا.
قالت ليندا ببرود: طب اعملهم اي يعني.. انا راحه عشان شغل مش راحه احب فيهم... علي العموم الطيارة امتي.
قال الاب: بعد بكرة.
قالت ليندا: خلاص تمام هجهز الشنطه بكرة تصبح علي خير.
قال الاب: وانتي من اهله يا حبيبتي.
ذهبت ليندا الي غرفتها كي تنام فا غدا ينتظرها يوما شاقاا جدا..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
دمتم سالمين 🥰
٣٠٧كلمه...... بقلم الكاتبه ~سوما~

*لستُ ارمي*حيث تعيش القصص. اكتشف الآن