8-Benim Kâbusum-

19 8 2
                                    


" Haklısın ,ama şunu bil ki yaptığım şey, keyfi değildi "

Kollarını masaya dayayıp pür dikkat bana odaklandı " ben orda yanlız kalmıyım diye benimle gelmeyi kabul ettin , sana bunu teklif etmem bile bencillikti . Çünkü benimle geliceğini ,beni reddetmeyeceğini biliyordum ,Düzenini bozdum " kafasını iki yana salladı " beni zorlamadın, istedim ve kabul ettim " kafamı iki yana salladım " ben o gün konuştuğumuz gibi, hava alanına geldim  . Her şeyim hazırdı , sağlık taramasından geç geçtiğim için sonuçlar gece yarısını geçerken çıkmıştı . Doktorumla yani Işıl teyzeyle görüşememiştik " derin bir nefes aldım.
" Uçağa binmeme çok az bir zaman kala, beni aradı " . Gözleri yüzümü merakla tarıyordu ,gergin bir şekilde ardına yaslandı.

" Neden aramış? " nefesim boğazımda düğümlendi " acilen kliniğe gel dedi .Gelemem dedim , uçağım kalkmak üzere " titreyen sesime göz yaşım eklendi, masanın üzerinde duran peçeteyi alıp burnumu sildim. " Bu halde nereye gidiyorsun " dedi Caner ,büyük bir ciddiyetle bana doğru yaklaştı. " Ne varmış halinde ?"
buruk bir tebessüm eşliğinde " bende öyle dedim , bırak uçuşu falan acilen gel dedi . Belliydi sesi garip geliyordu . kesin sağlık taramasında bir sıkıntı var dedim , en iyisi gidiyim ne olduğunu öğreniyim, en kötü bir iki gün uçuşu ertelerim diye düşündüm ".

Neşeden uzak acı kahkaham mekan da yankılandı " benim düşündüğüm gibi olmadı , ben o hafta klinikten bile çıkamadım . Düzinelerce test yaptılar . Işıl hanım bir şeyden şüpheleniyor ama söylemiyordu , sonra nihayet öğrendim ". Aceleyle kafasını salladı " ne dedi ?"  kafamı kaldırıp gözlerine baktım ,yüz ifadesini kafama kazırcasına incelerken " gün sayıyorum " dedim ,titrek bir nefes çekip

" ölüme gün sayıyorum Caner... " Ben bilinçsizce ağlarken Caner  hiç hareket etmeden bana bakıyor, gözlerini bile kırpmıyordu  . Ben hıçkırıklarımı bastırmak adına ,elimi ağzıma bastırdım . Bir yandan da önüm de öylece oturan Caner'e bakıyordum . Milim oynamadan donuk bir şekil de duruyordu . "Kahveleriniz gel-"  elin de tepsiyle az ötede duran Yiğit , bir bana bir Canere bakıyor, neler olduğunu çözmeye çalışıyordu . Caner ayaklanır gibi olsa da, bir çuval gibi kalktığı sandalyeye yığıldı. Titreyen elleriyle sandalye'nin kenarlarını kavradı . Ben onu izlerken daha çok ağlıyor ,sesimi bir türlü bastıramıyordum .Ellerim ağzımın üzerinde, sessizce ağlıyor ,bir yandan da Caneri izliyordum. Caner  garip bir sessizlik içinde boşluğa bakıyordu . Masaya konan tepsi , görüş açıma iki fincan kahve soktu
" Noluyor size ? ".

Yiğitin telaşlı sesiyle irkilip ,yüzümü sakladım . Ellerimle yüzümü yoklayıp ,yaşlı gözlerimi sildim  . Yüzümü tam kaldırmadan , Yiğite döndüm , gözleri Caner ve benim aram da mekik dokuyordu. " Caner iyi misin ?" dedi sakince ,sorusuna yanıt alamayınca ona doğru yaklaştı . Omuzlarından tutup hafifçe sarstı ,Yiğiti bekleyen   Görkem ona bakmak için gelmiş olmalı ki, bu halimizi görünce sessizce bir kaç adım gerisin de durdu .

Onu görünce oturuşumu dikleştirdim beni bu çökmüş halimle göremesini istemezdim. " Caner " dedim ,çaresiz bir şekilde ." Malaga yiyelim mi ?" Caner daldığı kuyudan ışık hızıyla çıktı , karşısında duran Yiğiti es geçip ,bana döndü . Aldığı derin nefes sanki ciğerlerini dağlamış gibi ,yaşardı gözleri . Bir şey demeden kafasını salladı . Yiğite döndüm , sorgulayıcı bakışlarını bir müddet üzerim de dolandırdı . Neler olduğunu sormayı sonraya bırakmış olucak ki " pekala, size malaga getiriyorum" diyip , yanımızdan ayrılırken ardın da duran Görkem ,olduğu yerden kıpırdamamıştı .

Masalardan birine yaslanmış, kollarını bir birine dolamış bizim olduğumuz tarafa bakıyordu .Yiğit yanından geçerken ,duraksayıp bir şey dedi. Görkem de onun arkasına takılıp, gözden kayboldu .
Caner oturduğu sandalyeden kalkıp, benim olduğum tarafa yöneldi .Yanımdaki boş sandalyeyi çekip ,oturdu " Keşke şaka yapan bir insan olsan İmer . Keşke şaka yapmış olsan ." Kollarını masanın üzerinde birleştirip ,üzerine başını koydu " Neden bir açıklama yapamadığın, şimdi anlaşıldı ".

Karışmayan Sular Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin