𝓜𝓲𝓭𝓷𝓲𝓰𝓱𝓽 𝓡𝓪𝓲𝓷 | 48

7.6K 489 33
                                    

ATHIF memandang sekeliling sebaik sahaja dia sedar pengsan, dia terasa kepalanya berdenyut. Apa yang dia ingat, dia baru sahaja mahu balik dari kelab malam bersama Fizzo tapi dia diserang oleh beberapa orang lelaki bertopeng sebaik sahaja dia tiba di kawasan tempat letak kereta.

"Oi! Lepaskan aku!"jerit Athif sambil meronta cuba untuk melepaskan ikatan pada tangan dan kakinya tapi tak boleh kerana dia sudah diikat ketat.

Dia masih tidak berhenti menjerit, dia meminta untuk dilepaskan namun masih tiada orang yang menyahut dalam ruangan itu. Dia perhatikan sekeliling namun dia perasan yang dia berada di dalam sebuah bilik dan dia menoleh ke kanan, ada satu meja yang dipenuhi dengan pelbagai jenis senjata seperti pedang, parang, gergaji dan sebagainya.

Dalam beberapa saat, pintu bilik itu dibuka dan dia lihat dua sosok tubuh melangkah masuk ke dalam bilik tersebut.

Dia memincing mata melihat ke arah sosok tubuh itu sebelum matanya membulat kerana dia kenal salah seorang daripada dua sosok tubuh yang berjalan mendekatinya.

"Jebat!?"

"Kau buat apa ni, sial? Lepaskan akulah!"

BUK!

Terteleng kepala Athif bila ditumbuk oleh Jebat, sakit pipinya sebelum dia memandang ke arah Jebat dengan bibir yang sudah pecah.

"Aku tak suruh kau bercakap."dingin Jebat.

Tengku Qidran hanya diam sambil berpeluk tubuh, dia datang untuk enjoy the show. Cuma Anaqi tidak dapat turut serta kerana lelaki pendiam itu sedang sibuk dengan kes pembunuhan arwah Zade.

"Lepask-"

BUK!

Tidak sempat habiskan ayat, sekali lagi wajah Athif ditumbuk.

"Aku tak suruh kau bercakap."Jebat ulang ayatnya sekali lagi.

"Sial kau Jebat!"

Kening Jebat terangkat.

"Sial tu bukan aku tapi kau dengan dua orang kawan kau tu."sinis Jebat.

"Lepaskan akulah! Aku takde masalah dengan kau!"

"But you have problem with my wife, so it's my problem when it's comes to my wife and my son. So..."Jebat melangkah ke meja yang dipenuhi senjata itu.

"Let's see which weapon is good for your toture."tangan Jebat mula memilih dan membelek satu persatu senjata yang berada di atas meja tersebut.

Athif menelan liur kesat, dia tidak jangka yang Jebat akan heret dia ke sini untuk diseksa. Dia memang Tengku Qidran yang berada di hadapan.

"Tolong lepaskan aku..."pinta Athif perlahan supaya Jebat tidak dengar.

Tengku Qidran senyum sinis.

"Kau nak aku tolong kau?"Athif angguk kepala.

"I only can help you by watching you suffer because you deserve the punishment for what you and your fucking idiot friends did to his wife 6 years ago."berubah wajah Athif.

Dia sudah buntu, tiada jalan untuk dia keluar atau lepaskan diri sekarang ni.

Dalam beberapa saat, dia dengar bunyi sesuatu yang ditarik keluar dari sarung. Dia toleh dan melihat Jebat sudah menarik keluar satu parang berkilat menandakan ia sudah diasah tajam, sekali dilibas memang boleh hilang anggota badan dia.

"This should be nice."Jebat melangkah semula ke arah Athif. Tengku Qidran sudah beralih ke sofa yang disediakan untuk dia melihat apa yang Jebat akan buat pada lelaki itu.

This gonna be fun.

"Jebat....please...lepaskan aku..."

"Please? Lepaskan kau?"sinis Jebat menyoal membuatkan Athif rasa seram dengan lelaki itu, dia rasakan aura membunuh yang kuat dan yang akan dibunuh ialah dia.

Tanpa sebarang isyarat, parang itu laju menembusi peha sebelah kiri Athif.

"Arghh!"jerit Athif dan semakin kuat erangan itu bila parang itu ditarik kasar dari pehanya itu, darah mengalir deras seperti air terjun ke atas lantai bilik itu.

"Ada kau fikir macam mana isteri aku merayu untuk korang lepaskan dia? Ada? Takde kan? Sekarang..."kali ini peha sebelah kanan Athif pula menjadi sasaran.

Jeritan Athif memenuhi ruangan itu namun langsung tidak dipedulikan oleh Jebat mahupun Tengku Qidran, masing-masing sedang menikmati pertunjukan yang berada di depan mata.

"Sudah! Lepaskan aku! Aku merayu! Maafkan aku!"

"Too bad for you, Athif. My anger has already reached the limit and now you guys are on my list."dingin Jebat, kemarahan dia sudah dipancing dan sekarang mereka akan diselesaikan satu persatu.

Athif sudah menggelengkan kepala untuk beberapa kali.

Jebat menyeksa Athif. Jari kaki dan tangan lelaki itu dipotong satu persatu. Semakin kuat dia meronta untuk dilepaskan namun Jebat menikmati jeritan Athif kerana dia suka dengar raungan terseksa lelaki itu.

Ditoreh pula dada lelaki itu hingga darah mengalir keluar dengan banyak, kini lantai bilik itu sudah penuh dengan bau darah.

"Any last word?"soalnya sinis.

"Lepaskan aku..."pinta Athif perlahan, dia sudah nyawa-nyawa ikan.

"Sure. But I'll let you go to hell."terus parang itu dihayun pada leher Athif membuatkan kepalanya sudah terpisah daripada kepala, bergolek kepala itu jatuh berguling di atas lantai.

Jebat menatap kosong sahaja kepala yang berada di atas lantai dengan mata yang terbeliak, langsung tiada rasa kesian. Yang dia rasa ialah kemarahan, amarah yang dia simpan untuk dilepaskan pada dua orang lagi sasaran utama dia.

Fizzo dan yang terakhir, Ehsan.

Save the best for the last.

"Kau memang gila, Jebat."kata Tengku Qidran sambil tepuk tangan, dia tahu lelaki ini ada masalah kemarahan tapi dia tidak jangka lelaki itu boleh jadi psiko begini. Memang masalah besar kau, Ehsan sebab cari pasal dengan Jebat.

Jebat tidak membalas, dia memanggil Nevan dan Max yang berada di luar. Mereka berdua masuk dan berdiri tegak di hadapan Jebat, bau darah yang hanyir itu langsung tidak mengganggu mereka kerana sudah biasa ketika bekerja di Italy dulu.

"Follow Fizzo and dapatkan dia. Aku nak dia pulak lepas ni and Max."Max di sebelah Nevan itu dipandang.

"Ya tuan?"

"As usual jangan tinggalkan kesan, padam semua rakaman cctv yang ada masa korang bawa bangkai ni tadi and terus pantau pergerakan Ehsan."arah Jebat, dia tidak mahu orang tahu akan kehilangan Athif kerana ia akan menyusahkannya nanti.

"Consider it done, boss."Max akur, dia sudah uruskan cctv di kawasan kelab malam sampailah ke tempat kereta Athif tadi.

Jebat menoleh ke arah Tengku Qidran, ada sebab kenapa dia memanggil lelaki itu ke sini.

"Aku nak minta tolong kau, Qidz."

"This is interesting, kau nak aku tolong apa?"soal Tengku Qidran, mesti ada benda menarik yang Jebat mahu dia tolong kerana bukan selalu dengar lelaki itu meminta bantuan.

Senyuman misteri Jebat kian terukir kemudian dia memberitahu apa yang dia mahu Tengku Qidran buat.

Quick question...kalau Jebat panggil Hawa cinta hati, Mr Raid Anaqi nak panggil bakal jodoh dia apa? Sila berikan jawapan anda.

MIDNIGHT RAIN: JEBATWhere stories live. Discover now