5.Bölüm 'Nişan'ı attık'

710 57 3
                                    

'Biz Nişanı attık!'

Rozerin yüzüne kapanan telefon ile dünyası şaştı hemen Serhadı aradı ama o telefon defalarca kez çalmasına rağmen açılmadı bunu yapmış olmazdı dimi dün gece daha birliktelerdi şimdi böyle bir şey yapmazdı ! Şerefini iki paralık edip gidemezdi. Serhad yapmazdı dimi birlikte can yakıcaklardı birbirlerinin canını değil !

Rozerin yataktan fırladı hemen eline gelen şeyleri giydi yüzünü yıkadı ve koşar adımlar ile aşağı indi masadaki herkes onun şaşkın hallerine bakıyordu Rozerin direk söze girdi. "Sabah Zerda Şahmaran aradı nişanı attık dedi Serhadı aradım ulaşamadım bu işte bir şey var gidelim Ağam." Dedi Rozerin endişeli sesi ile ordan ilk cevap veren Gülşen hanım oldu. "Ananın sözüne her zaman geliyorsun Rozerin. Şerefimizi iki paralık ettin !" Rozerin hayal kırıklığı ile baktı annesine bu durumda bile canını mı yakmak istiyordu gerçekten ?

"Babam senin üstüne kuma getirip resmi nikahı da ona kıydığı gün hâlâ babam için ağlayan şerefini nereye kaldırdıysan şimdide oraya kaldır Gülşen hanım!" Dedi Gülşen hanım tam laf edicekti cano Ağa eli ile durdurdu anasını fakat oğlu Ciwan atladı söze bu seferde. "Halamın şerefini kimse iki paralık edemez !" Dedi Ciwan. "Halacım lütfen sakin dur lütfen birde seni korumak için uğraşmayalım." Bu seferde söze Berna girdi. "Sana söz vermişti hala nasıl bunu yapar ! Ne farkı var Fertiten bizde onu adam sandık!" Dedi öfke dolu sesi ile. "yengem emin misin nişanı atıklarına daha dün gece hepsi menundu." Cano Ağa en son bağırdı isyan edercesine .

"Yeter ! Rozerin hemen Şahmaran konağına gidiyoruz Gülşen hanım evde kalıyor diğer herkes hemen hazırlansın çıkıyoruz." Herkes cano Ağanın emrine uydu Zilan başına örtüsünü aldı Ciwan arabayı hazırlatı Berna ise Rozerinin yanında duruyordu düşüp bayılmasından korkuyorlardı artık. Tüm Haşimoğluları soluğu Şahmaran konağında aldı.

Kapıyı açan Bermal Şahmarandı. "Serhad nerde ?" Diye dehşet içinde sordu Rozerin bermal şaşkınlık içinde bakıyordu yengesine. "Evde değil nerde bilmiyorum da sen iyimisin yenge ne oldu." Dedi Bermal tam  o sırada Piroz yade geldi. "Buyrun geçin ne oluyor hem burda." Dedi ağırlığını ortaya koyarak. "Torunun nerde Piroz Hanım." Dedi Cano Ağa piroz yade anlmaz gözler ile bakıyordu bu aileye ne oluyordu burda. "Bilmiyorum da ne oluyor burda !" Dedi Rozerin direk cevap verdi.

"Sabah Zerda hanım aradı ve nişanı attık dedi." O an piroz yadenin sesi tüm bir konağı hatta sokağı inleti. "Zerda!" Zerda Şahmaran zafer gülümsemesi ile merdivenlerden indi. "Buyur Piroz Hanım !" Dedi Piroz yade bu kadını öldürmek istiyordu ah ah. "Serhadın haberi vardır bu nişanı attığından?" Dedi Zerda hanım yüzünde alaycı bir gülümseme ile konuştu. "Bulursanız Serhadı sorarsınız." Dedi tam o sıra kapı çaldı içeri Zerda hanımın kardeşi Zelan hanım ve kızı Sıla girdi. "Benim Müstakbel gelin adayım geldi !" Dedi herkes şaşkınlık içinde bu kadına bakıyordu.

"Cano Ağa Serhadın haberi yoktur bu kadın ne dedini bilmez !" Dedi Cano Ağa artık sabrının son demlerini yaşıyordu. "Nerde lan o zaman bu adam !"dedi kükreyerek adeta. "Bulucam akaşama kadar söz veriyorum lütfen sakin kalın ." Dedi Piroz yade cano Ağa kardeşine ve eşine ve kızına bakarak konuştu. "Siz Akşama Kadar bu konaktasınız ben o iti bulmaya gidiyorum!" Dedi ve oğlunu da alarak gitti. Cano Ağa gider gitmez Zeynep hala  kızı Viyan ve oğlu Serkan girdi.

"Serkan Botan Arman her yerde Ağabeyinizi arayın amacanıza da haber edin ama kimseye duyurmayın cano Ağadan önce bulun torunumu bana ! Aşiret toplanmdan bulun !" Dedi korku ve hüküm kokan sesi ile. "Gelinim serhadın haberi yoktur lütfen sakin ol gel oturalım bir iki saate burda olur torunum." Rozerin sabır ile kabul etti .

Yürek Çıkmazı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin